RoestVrijStaal schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:01:
Bedankt allen voor het mee denken.
Dus als ik het goed begrijp, is eSATA als filter bij moederborden "bewust verwijderd" uit de Pricewatch?
Of is het zo dat er nu bij de huidige moederborden dat niet is opgegeven in de bekende specificaties (dus in de praktijk kan het er wel zijn)?
Het eerste is waar, het tweede zou in theorie kunnen. Omdat er geen (nieuwere) moederborden waren met een eSATA aansluiting en ik mij ook niet kon herinneren recent nog nieuwe borden te zijn tegengekomen, heb ik de keuze voor eSATA uit de selectielijst gehaald. Ik heb 'm niet verwijderd, ik heb 'm alleen onzichtbaar gemaakt, dus alle moederborden die een eSATA aansluiting hebben, staan ook gewoon nog netjes in de Pricewatch en zijn soms ook (beperkt) verkrijgbaar:
categorie: Moederborden en dan in het trefwoordenfilter links zoeken naar esata.
En ja, we kunnen altijd wat gemist hebben. We krijgen een groot deel van de info geautomatiseerd aangeleverd, daar kan wat in ontbreken. Maar ook na controle door ons kunnen we wat missen. Maar iets als eSATA zal mij meteen wel zijn opgevallen.
Mocht eSATA om de een of andere reden ineens toch een revival krijgen, krijgt deze gewoon weer een plekje in de filters. Maar ik denk dat je er wel vanuit kan gaan dat deze, net als Firewire, inmiddels met pensioen is.