Toon posts:

edonkey probs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil edonkey installen op mijn mandrake 8 bak. Na de .gz the hebben uitgepakt, en chmod 755 gedaan te hebben was ik er klaar voor, dacht ik..

Als ik nu het programa start krijg ik deze error:

error while loading shared libraries: libstdc++-libc6.1-6.so.3: cannot open shared object file: No such file or directory

Wat is dit? En hoe kom ik eraf?

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
(jarig!)
Je mist een library.

Met 'Software Installer' kun je die wel installeren.

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 20:10 schreef beurdy het volgende:
error while loading shared libraries: libstdc++-libc6.1-6.so.3: cannot open shared object file: No such file or directory
Staan in /usr/lib bestanden met een soortgelijke naam? Zo ja, maak een symlink ("cd /usr/lib && ln -s <naam_van_bestaande_bestand> libstdc++-libc6.1-6.so.3", als root). Zo nee, zoek op www.rpmfind.net op dit bestand, dan zie je in welke lib deze thuishoort, install die lib en probeer het nogmaals van voor af aan :)

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:45

deadinspace

The what goes where now?

Op vrijdag 31 augustus 2001 21:40 schreef beelzebubu het volgende:
Staan in /usr/lib bestanden met een soortgelijke naam? Zo ja, maak een symlink ("cd /usr/lib && ln -s <naam_van_bestaande_bestand> libstdc++-libc6.1-6.so.3", als root). Zo nee, zoek op www.rpmfind.net op dit bestand, dan zie je in welke lib deze thuishoort, install die lib en probeer het nogmaals van voor af aan :)
Mja, als hij 'soortgelijke naam' maar niet te ruim interpreteert. Bovendien verzorgt de dynamic loader dit, en horen progsels naar de dynamic loader te luisteren.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 31 augustus 2001 21:30 schreef _Squatt_ het volgende:
Je mist een library.

Met 'Software Installer' kun je die wel installeren.
Hmmja, daar was ik ook achter gekomen, dus ben ik opzoek gegaan naar die library, met succes..

toen ik deze echter wou installen liep ik tegen een conflict aan... een conflict met een nieuwere versie van deze library!!

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op vrijdag 31 augustus 2001 22:12 schreef beurdy het volgende:
Hmmja, daar was ik ook achter gekomen, dus ben ik opzoek gegaan naar die library, met succes..

toen ik deze echter wou installen liep ik tegen een conflict aan... een conflict met een nieuwere versie van deze library!!
Om welke versies gaat het exact?

Verwijderd

Topicstarter
libstdc++2.10-2.96-0.48mdk heb ik reeds geinstalled...
deze staat standaart op m'n madrake cd..

ik probeerde libstdc++-2.95.2-7mdk.i586.rpm te installen..

(hmm, aan die versies te zien zou je denken dat de onderste toch een nieuwere versie is?)

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op vrijdag 31 augustus 2001 22:35 schreef beurdy het volgende:
libstdc++2.10-2.96-0.48mdk heb ik reeds geinstalled...
deze staat standaart op m'n madrake cd..

ik probeerde libstdc++-2.95.2-7mdk.i586.rpm te installen..

(hmm, aan die versies te zien zou je denken dat de onderste toch een nieuwere versie is?)
Hmzz, volgensmij niet. de bovenste is 2.96, de onderste 2.95 (waar die 2.10 in de bovenste voor staat weet ik niet).
Maar ik weet ook niet of dit wel de juiste rpm is voor de library die je nodig hebt. volgensmij moet je iets hebben in de geest van 'libstdc++-libc6.1-6.rpm'
Pagina: 1