EKWB ek-xtop revo dual D5 : zo goed als geen flow

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:19
Even een vraag maar ik vermoed dat ik het antwoord al weet :

Vanochtend een nieuw CPU in gebouwd, dus de loop uit mekaar.
Halve weg de middag alles eindelijk weer in mekaar, eerst een druktest met een afpersapparaat :
Niks aan de hand
Vervolgens loop gevuld en 15 minuten op volle toeren laten draaien :
Weer niks aan de hand.

Nu ben ik alles aan het testen en tijdens het draaien van 3DMark zie ik aan de koelvloeistof in het reservoir dat er amper flow is.
Temp sensors wijzen dit ook uit :
1ste temp sensor 40 graden, 2de temp sensor 32 graden

Via BIOS allebei de D5's weer op volle toeren gezet :
Er is nu wat flow, maar echt bar weinig :
Als ik in het reservoir kijk kom ik niet verder als een kabbelend stroompje wat in slaap valt.

Temperaturen tussen sensor 1 en 2 liggen wel dichter bij mekaar.

Ik heb zelf zo'n vermoeden dat allebei de D5's kapot zijn, alleen waarom ik via HwInfo zie dat allebei de D5's volle toeren draaien snap ik niet.

Inmiddels al een aantal keer met de kast gedanst om de lucht eruit te krijgen, of in ieder geval in het reservoir : veel lucht zat er niet meer in de loop.

Iemand misschien nog een idee wat dit kan zijn of een suggestie wat ik morgen nog kan proberen ?

PS :
Ik heb geen flow meter in de loop zitten : staat al een hele tijd op de verlanglijst maar is er nog niet van gekomen jammer genoeg.

edit:

Schijnbaar is het toch een grote luchtbel geweest ergens in de loop :
Vanochtend de loop afgelaten en opnieuwe gevuld, meerdere malen stresstesten met 3DMark en niks aan de hand.

[ Voor 6% gewijzigd door dierkx36 op 03-03-2023 09:34 ]

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dance-G
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-08 21:56
Ik heb hetzellfde probleem ik krij ger ook geen flow in zowel met een D5 niet als met een DDC niet.
Om moedeloos van te worden gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-09 15:05

player-x

Disruptive by design

Zeer onwaarschijnlijk dat beide D5 kapot zijn, een D5 is eigenlijk ontwikkeld voor o.a. zonneboilers, en hebben 5 jaar 24/7 gebruiksgarantie, helaas geeft EKWB maar 2j garantie op zijn D5's.

En tenzij ze droog hebben gelopen, is het onwaarschijnlijk dat beide tegelijk dood zijn.

Maar het is eenvoudig te testen, wat is de RPM dat de pomp geeft op 100%, moet iig +3000 draaien (4500 is spec voor de meeste)

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:19
player-x schreef op zondag 26 maart 2023 @ 10:37:
Zeer onwaarschijnlijk dat beide D5 kapot zijn, een D5 is eigenlijk ontwikkeld voor o.a. zonneboilers, en hebben 5 jaar 24/7 gebruiksgarantie, helaas geeft EKWB maar 2j garantie op zijn D5's.

En tenzij ze droog hebben gelopen, is het onwaarschijnlijk dat beide tegelijk dood zijn.

Maar het is eenvoudig te testen, wat is de RPM dat de pomp geeft op 100%, moet iig +3000 draaien (4500 is spec voor de meeste)
Ik heb er sinds vorig week een Bykski flow meter in de loop hangen : er is flow :Y

Heb me lang verzet tegen een aparte flow meter maar moet nu toch toegeven dat het idd erg gemakkelijk is.

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.