Foto/video manager met gezichtsherkenning

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-05 16:51
Hoi!

Ik zoek voor een project een programma wat mijn foto archieven eens goed kan organiseren. Daarbij is een goede gezichtsherkenning feature op foto en video niveau een absolute must.

Ik ben bekend met de bekende:
Apple Photos
Windows Photos (Legacy)
Picasa (dood, google cloud dienst geworden).

Tot nu toe werkt alleen Windows Photos een beetje naar wat ik er van verwacht maar vind ik de gezichtsherkenning ondermaats. Daarnaast is het als Legacy bestempeld sinds de nieuwe app er is en de nieuwe app heeft geen gezichtsherkenning.. Apple Photos vind ik te beperkt qua library management en geeft problemen met mijn grote library. (Ik heb enkel een oude Macbook en de library lijkt daarvoor te groot.)
Google Photos is een cloud dienst geworden en gezien mijn giga hoeveelheid foto's (100.000+) is dat even geen optie. Ik wil het liefst lokaal kunnen speuren.

Ik heb een bakbeest van een computer met Windows ter beschikking met voldoende storage voor alle media op SSD dus daar gaat mijn voorkeur naar uit om zo het proces wat te versnellen hopelijk.

Iemand suggesties? :)
Ik vind het niet erg er voor te moeten betalen, graag zelfs. Maar dan moet het wel goed werken natuurlijk. Via google vind ik enkel wij-van-wc-eend artikelen of de bovenstaande oplossingen. Thanks voor het meedenken alvast!

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-05 19:34
Geen idee hoe IT technische je onderlegd bent maar je zou CustomVision kunnen proberen. (CustomVision.AI: Code-free automated machine learning for image classification)

https://azure.microsoft.c...assification/?cdn=disable

[ Voor 15% gewijzigd door HKLM_ op 02-03-2023 20:15 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als alleen Windows Foto's goed werkt naar jouw mening dan heb je Apple Foto's waarschijnlijk geen goede kans gegeven. Die vindt de gekste dingen. Op een bepaald moment hoef je alleen maar de voorstellen van Foto's goed te keuren of af te keuren. Zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-05 16:51
sypie schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 20:57:
Als alleen Windows Foto's goed werkt naar jouw mening dan heb je Apple Foto's waarschijnlijk geen goede kans gegeven. Die vindt de gekste dingen. Op een bepaald moment hoef je alleen maar de voorstellen van Foto's goed te keuren of af te keuren. Zo gedaan.
Probleem is dat die niet alles lijkt te scannen. Nu bijvoorbeeld staat hij al 24 uur te "wachten" en scant hij mijn library niet. Ik heb zeker niet onbekend met Apple/Linux daarom is het extra frustrerend. Ben nu al een tijdje dit soort threads aan het volgen maar ik kom er niet verder mee. Daarom zoek ik een tool waarbij je het wel in de hand hebt in plaats van overgelaten worden aan Apple-willekeur.

[ Voor 4% gewijzigd door KirovAir op 03-03-2023 12:49 ]

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wautah91
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:41
Ik gebruik Mylio voor mijn ruim 500GB foto/video verzameling. Voor kleinere bibliotheken is het zelfs gratis.

Het heeft:

- gezichtsherkenning,
- synchronisatiefuctie (als back up naar OneDrive/Google Drive)
- een telefoon sync functie
- gps locaties
- laat je huidige mappenstructuur intact
- ontdubbelingsfunctie
- leest de huidig getagde personen in via (embedded) xmp

Trouwens Windows Foto's heeft ook gezichtsherkenning. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LHCvS4Quc82BxOqZUJkwBSvgxOY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WI17kzVEpiyqBtjBtuTO3mIU.png?f=fotoalbum_large

Mijn blog over mijn Home Assistant smarthome