Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Mijn Netgear Orbi RBR50 doet niet meer wat die moet doen nadat de spanning eraf is geweest. Nu blijft de Orbi in boot modes staan. De power LED achterop brand groen en de bovenste led knippert wit. 55 seconden na aanzetten knippert de power LED 5 keer rood en daarna weer continue groen. Hier blijft het bij. Het indrukken van de reset knop geeft ook geen enkel resultaat.

Nu heb ik op Reddit gelezen dat een oude firmware flashen een oplossing kan zijn. Via deze pagina (https://kb.netgear.com/00...using-TFTP-on-Apple-macOS) geprobeerd via tftp dit te doen. Maar de power led knippert nooit oranje bij mij en het lukt me dus niet om de firmware geupload te krijgen.

Wat rest me nog te doen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-09 17:25
Ik neem aan dat je de handleiding hebt gelezen,
dus langer dan 7 seconden de reset knop met een paperclip indrukken.
Kan het zijn dat er in je netwerk al een ander device op 192.168.1.1 staat, een router/modem bijv?
Oftewel een IP conflict.

[ Voor 33% gewijzigd door EverLast2002 op 02-03-2023 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Zeker, daar reageert de router niet meer op. Ik lees het helaas meer na een power cycle, dat ze er spontaan mee ophouden. De een weet hem te flashen via tftp, de ander koopt een nieuwe.

tftp geeft timeouts, via nmrpflash ook timeouts. Ik ben er bang voor dat ik ook aan een nieuwe toe ben en deze helaas overleden is.

Ik heb de wifi uit staan terwijl ik probeer te flashen. Zal eens kijken of andere netwerken nog in de weg zitten.

[ Voor 15% gewijzigd door Timo002 op 02-03-2023 21:15 ]