Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• basjuuhhh
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:35
Mijn vraag
Is het mogelijk om met mijn installatie ''realtime'' gegevens van de zonnepanelen te zien in de Enlighten app?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Envoy-s-standard
9x IQ7+-72-2M-INT
Enlighten app

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
In de app gezocht, maar ik kan alleen data per 15 minuten zien, en totaal per paneel.

Graag wil ik dus realtime info wat een paneel opwekt, en ook de totalen. Niet per 15 minuten. Is dit mogelijk? De Envoy hangt rechtstreeks aan het ethernet, en is ingesteld door een installateur. Heeft hij hierin iets beperkt?

Alvast bedankt.

Alle reacties

• ben
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:30

ben

In de Enphase App heb je de mogelijkheid om "live status" te selecteren waarbij de realtime PV productie (en eventueel de consumptie) getoond wordt.

• basjuuhhh
ben schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 21:09:
In de Enphase App heb je de mogelijkheid om "live status" te selecteren waarbij de realtime PV productie (en eventueel de consumptie) getoond wordt.
Dat zie ik dus nergens terug? Zal morgen tijdens "productie" een screenshot maken

Tenminste niet met de info die ik bedoelde in mijn openingspost.

Ik zie daar alleen de status van het afgelopen kwartier wat alle panelen samen hebben opgewekt. Ook heb ik een pagina waar per paneel de total opwekking staat.

Liefst zou ik ook nog realtime zien wat de panelen doen.

Daarbij het systeem is vandaag pas in de lucht, misschien ligt het daaraan?

[ Voor 34% gewijzigd door basjuuhhh op 02-03-2023 21:53 ]

• ben
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:30

ben

heeft mogelijk te maken dat er nog een softwareupdate van je envoy uitgevoerd moet worden.
zie ook https://support.enphase.c...no-live-status-in-the-app
Ik draai zelf met software versie D7.6.111

• basjuuhhh
Hmm dan zit daar mogelijk een verschil. Ik heb firmware versie D7.0.88

Raar dat je een customer support moet aanspreken voor een software update....

Ik ga eens rommelen morgen in de envoy zelf, met de info uit een topic hier op tweakers. Ik moet toch in staat zijn om zelf te laten zoeken naar nieuwe software.... Ding hangt nou eenmaal aan het internet.

Thanks zover!

• basjuuhhh
Helaas toch nergens zelf een update kunnen doorvoeren in de software... Toch maar Enphase zelf contacten hoe ver ze zijn met ''live'' data.....

• markkkooo
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 01-11 14:16
Hoi, heb je het nog voor elkaar gekregen? Ikzelf kan het ook noet live/realtime zien met Firmware D7.6.168 en IQ8's

• basjuuhhh
Helaas niet meer. Enphase is niet zo ver met live gegevens in de app. Het wordt om de 15 minuten opgehaald.
Zelf vind ik dat maar een karige update tijd, maargoed.

Na verloop van tijd heb ik wel gemerkt dat ik er eigenlijk niet meer mee bezig ben. Ik controleer af en toe of alle panelen redelijkerwijs hetzelfde hebben opgewekt. De rest boeit me niet meer 8)7
Pagina: 1