Toon posts:

A7V (KT133) vraagje ivm Promise Onboard Controller

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een vraag over de Promise IDE Controller op sommige A7V's dit is dus optional en ik heb hem dus ook op me board zitten. maar is die Ultra100 controller nou raid 1 + 0 of is het helemaal geen raid ?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ik heb op de eerste "raid" poort 2 hd's , en die zijn gewoon apart :)
dus 1ste hd = schijf c+f en de 2de = schijf d :)
dus geen echte raid.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 21:19

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Op vrijdag 31 augustus 2001 20:05 schreef Sanders het volgende:
Ik had een vraag over de Promise IDE Controller op sommige A7V's dit is dus optional en ik heb hem dus ook op me board zitten. maar is die Ultra100 controller nou raid 1 + 0 of is het helemaal geen raid ?
Op mijn A7V133 (KT133A) met on board Promise, kan ik een jumper zetten tussen ATA-100 of RAID 0+1 modus. Ik heb het 2e gedaan en mijn 2x 40 GB IBM's vormen samen een 80 GB RAID array

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Verwijderd

Topicstarter
hmm ja .. ik heb ook het idee dat het gewoon normale controllers zijn ... maar weet (wist) het niet zeker ... want ik wil nu een raid stripe set hebben van twee hds, maar ik moet ik er ook weer een Fasttrak kaart bij kopen . gvd... en die dingen kosten weer 245~

ga 2 hds van 40 Gig 7200 rpm kopen , dat vond ik al duur zat , maarja komt dus waarschijnlijk ook dat kaartje bij.

en wat jij zegt dat ze apart zijn . als je het niet aangeeft in de bios dan doet tie het natuurlijk ook nie.

Verwijderd

Topicstarter
moet ik toch maar effe me boekje gaan zoeken ... :S in alle mess in me kamer.. grr

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op vrijdag 31 augustus 2001 20:14 schreef Sanders het volgende:

en wat jij zegt dat ze apart zijn . als je het niet aangeeft in de bios dan doet tie het natuurlijk ook nie.
maar dat wil ik dus ook niet Afbeeldingslocatie: http://www.smilies.nl/happy/mdrbig.gif

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• FoxzMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-03 20:35
Kijk anders even op www.tweakhardware.com/raid/ daar hebben ze een guide over hoe je van een onboard ATA controller een RAID-controller kan maken.

Kost je alleen 2 weerstandjes ( kosten: 30 cent totaal) en wat soldeerprut.

-

Verwijderd

Topicstarter
nee ik wil een aparte kaart , heb geen zin om aan me board te solderen...
Pagina: 1