Externe CD-speler aan radio met USB-input?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Braamvlieg
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 22-05-2023
Context:
Ik heb een externe CD-speler die via de computer op USB-A kan worden aangesloten en zo CD's en DVD's kan spelen. Daarnaast heb ik een radio die FM, Bluetooth, USB en aux input heeft, maar geen CD-input. Vandaar heb ik een externe CD-speler gekocht. Ik dacht dat ik deze externe CD-speler via de USB-A input in de radio kon doen zodat ik via de radio (via USB) naar CD's kon luisteren. Echter probeert de radio het te laden maar lukt dit niet. De radio kan wel USB memory sticks afspelen, maar dus blijkbaar geen CD-spelers.

Mijn vraag:
Is er een manier, misschien met een tussenstop naar aux, om via deze externe CD-speler CD's af te spelen op mijn radio? Ik wil het niet eerst over hoeven zetten naar een USB-stick maar gewoon rechtstreeks CD's via de CD-speler af kunnen spelen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb al geprobeerd via de CD-speler van USB-A naar micro-USB via mijn telefoon en dan via telefoon aux aansluiten op de radio, maar dit werkt niet omdat de telefoon de DVD speler niet kan lezen.

Alvast bedankt

Beste antwoord (via Braamvlieg op 07-03-2023 14:14)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:49

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Braamvlieg schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 09:38:
Zou ik een DAC als "tussenstop" kunnen installeren tussen de speaker en de externe CD-speler? Ik ben in de mediamarkt geweest maar die heeft alleen een USB-B input. Zou ik dan een USB-A naar USB-B adapter-kabel kunnen gebruiken dat het dan werkt?
Dat is allemaal duurder dan gewoon een nieuwe cd-speler met analoge uitgang (ingebouwde DAC). Zelfs een nieuwe DVD speler (zoals: https://www.mediamarkt.nl...ok-opd-24040-1489692.html) kan ook CD's afspelen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Als er geen DAC op zit dan kan je het wel vergeten direct op een analoge aux. Bij USB wordt je PC als DAC ingezet.

[ Voor 12% gewijzigd door DukeBox op 02-03-2023 17:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online

CeesKees

I rest my Kees

Waarom niet een “gewone” cd-speler via de aux ingang op je radio?
Koop je voor €15 bij de kringloop.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online

CeesKees

I rest my Kees

USB gaat in ieder geval niet werken.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:47
Een USB ingang op een radio verwacht een USB storage device. Een CD speler is dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Braamvlieg
DukeBox schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 17:50:
Als er geen DAC op zit dan kan je het wel vergeten direct op een analoge aux. Bij USB wordt je PC als DAC ingezet.
Zou ik een DAC als "tussenstop" kunnen installeren tussen de speaker en de externe CD-speler? Ik ben in de mediamarkt geweest maar die heeft alleen een USB-B input. Zou ik dan een USB-A naar USB-B adapter-kabel kunnen gebruiken dat het dan werkt?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Dat is allemaal duurder dan gewoon een nieuwe cd-speler met analoge uitgang (ingebouwde DAC). Zelfs een nieuwe DVD speler (zoals: https://www.mediamarkt.nl...ok-opd-24040-1489692.html) kan ook CD's afspelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:46

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

[...]

Nee,

De radio is geen PC, en zal niet alle mogelijke soorten apparaten-met-een-USB-plug herkennen. Bij het aansluiten checkt de radio of het apparaat dat je inplugt een USB-stick (of misschien ook een USB-harddisk of USB-geheugenkaartlezer) is. Is het dat niet, dan doet hij niets met het apparaat.

Dus iets als een DAC aansluiten zal niet gaan werken. Bovendien is een DAC niet bedoelt voor wat jij er mee gaat doen (een DAC haalt geluid uit een USB-poort en stuurt die analoog naar iets anders door - precies andersom dus dan wat jij nodig hebt).

Als de radio geen analoge ingangen heeft, dan kun je er dus geen CD-speler op aansluiten. In theorie zou je er zelf een aan kunnen toevoegen (als je handig bent met een soldeerbout en kunt bepalen waar de signaalpaden op de printplaat van de radio lopen), maar als dat een stap te ver is, dan houdt het op.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Braamvlieg
DukeBox schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 13:29:
[...]

Ik wist helemaal niet dat er ook DVD-spelers bestonden met aux uitgang voor die prijs. Bedankt! PS ik voel me nu echt een beetje dom haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Braamvlieg schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 14:15:
Ik wist helemaal niet dat er ook DVD-spelers bestonden met aux uitgang voor die prijs. Bedankt!
Check wel even of er een remote bij zit met knoppen om direct af te spelen en dit niet eerst via een visueel menu moet. En daarnaast moet je ook maar net weten wat allemaal kan, heeft niets met dom te maken!

[ Voor 11% gewijzigd door DukeBox op 07-03-2023 14:38 ]

Pagina: 1