Toon posts:

Zonneplan laadpaal scheduled chargen KIA e-niro werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-05 22:10
Sinds enige tijd heb ik een laadpaal van Zonneplan en een 'bijbehorend' flexibel energiecontract.
Het idee wat me destijds aansprak was de mogelijkheid om een laad-tijdvak in te stellen om bij dalprijzen de auto vol te laden.
Dat is meestal 's nachts, dus handig om dat in te kunnen plannen.

Dat heeft precies een week goed gewerkt, maar en nu weigert al enige tijd de laadsessie op het geschedulde moment te starten. De geplande sessie wordt gewoon genegeerd.
Ook het laden direct starten vanuit de app lukt vaak niet, vanuit de KIA app trouwens wel altijd.
Van Zonneplan zijn ze al langs geweest, maar hebben niets kunnen vinden.
Dan kom je in het traditionele vingerwijzen terecht, ofwel, het zou aan mijn KIA e-niro liggen.

Dat is natuurlijk goed mogelijk, al heb ik met laden nooit problemen gehad met publieke palen.
Het scheduled chargen vanuit de KIA app werkt overigens ook niet, al kan dat ook aan mijn interpretatie van de belabberde UI zijn.

Zijn er gebruikers van de Zonneplan laadpaal die vergelijkbare problemen hebben?

Zijn er KIA e-niro rijders die wel via de KIA app scheduled chargen aan de praat hebben?

MSX 2 rulez more

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gijslagerweij
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 13-05 17:28
Beste Greyfox,
Speelt dit probleem nog steeds of is het inmiddels opgelost? Ik rijd nu ook een Kia e-niro en overweeg een laadpaal van Zonneplan aan te schaffen…….
Hoor het graag.

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-05 22:10
Het probleem is nog niet opgelost, maar het is sterk de vraag of het de laadpaal wel is.
Ik zoek eigenlijk een e-Niro om de laadpaal mee te testen, dus als je in de buurt van Soest woont kunnen we beide testen :-)

MSX 2 rulez more

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee