Samsung evo 960 ssd upgraden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yellowpoint
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 11-06-2024
Samsung evo ssd upgraden

Hallo,

Upgraden van een Samsung evo 960 ssd 500GB naar upgrade van een grotere Samsung 980 pro 1TB

Ik wil bij mijn Asus Rog Strix GL702ZC-GC104T de ssd Samsung 960 evo, NVME, M.2, 500Gb upgraden naar de Samsung 980 Pro 1TB.
Nu zie ik dat deze beide NVME en M.2 zijn.
Ik zie ook het verschil in The interface PCIe Gen 3.0 x4 and NVMe 1.3 en de Samsung 980 PRO is PCIe Gen 4.0 x4 and NVMe 1.3c Als ik het goed heb gezien heeft de 960 PCIe Gen3 x4 en iets met 12 geloof ik, nodig dus die zal ik dan wel minimaal hebben.Heb gekeken op de website van Asus, maar daar kom ik echt niet uit met de beschrijving van de moederboorden.
Kan iemand mij adviseren of ik de 960 gewoon kan vervangen door de 980 pro 1Tb of is de stap te groot en is het raadzaam om toch naar een ander model te kijken bijv de 970 plus 1TB?

Graag zie ik jullie advies in deze.

Bij voorbaat, Dank.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:16
Het heeft helemaal geen zin om een gen4 ssd in je laptop te stoppen want sneller dan gen3 wordt niet ondersteunt. Neem daarom uitvoering: WD Blue SN570 1TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02:25
Voor de snelheid hoef je de SSD upgrade niet te doen (dat ga je niet echt merken bij normaal gebruik). Qua opslag is een sprong van 500GB naar 1TB niet erg groot; dan zou ik eerder een 2TB SSD nemen.

5700X | RX 6600 | 4K 150Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yellowpoint
Bedankt voor jullie reactie. Wanneer ik het goed lees en ooit onthouden werkt dat PCIe gen.. met kaarten omhoog en omlaag dus PCIe3 werkt met kaart voor PCIe4 maar ook met PCIe2. Alleen heeft alles te maken met snelheid betreffende verwerking en overdracht, correct me if I'm wrong.
Het gaat mij om de opslag. die van nu is 500GB en loopt vol. Ik denk dat ik aan een upgrade naar 1TB meer dan voldoende heb. De Samsung 980Pro 1TB is toevallig om dat ik daar nu voordelig tegenaanloop(65). Als jullie betere suggesties op het gebied van techniek software en prijs etc hebben, hou ik mij aanbevolen,graag en ook waarom of is het dan alleen de prijs?
Is het niet makkeljkr om een samsung ssd te vervangen door een samsung ivm software en hardware die al aanwezig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:29
pcie is backwards compatible.

Dus een pcie 4.0 ssd moet werken in een pcie 3.0 m2 nvme slot bv.
Echter dan alleen op een lagere snelheid.

Dus het heeft geen zin om de snelste ssd te kopen,want je zal dat er simpwel weg nooit uithalen .door de beperkte snelheid cpu.

Als je die Samsung wilt,koop dan gewoon de Samsung,
Echter houd dus rekening mee dat je nooit de gehele snelheid zal halen

Ik was zelf voor de ssd gaan met de meeste opslag voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yellowpoint
Freaky bedankt voor je reactie, Maar hoe zit het met het verhaal van de samsung software en hardware voor de ssd ? Of is het zo dat wanneer je de ssd eruit trekt, meteen ook alle software betreffende de samsung ssd verwijderd is?
En kun je alle info van de samsung ssd gewoon weg overzetten naar een ander merk ssd?
Welke ssd zou je aanbevelen betreffende een goede ssd met grote opslag en snelheid voor dat geld?
Pagina: 1