Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Elektrisch rolluik met afstands- en appbediening

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• 0.5liter
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-11 16:28
Momenteel heb ik 3 rolluiken in één ruimte die nu nog met een handschakelaar bediend worden.
Graag zou ik ze nu willen ombouwen voor bediening met afstandsbediening maar ook zodat ik ze via een app/wifi kan bedienen.
Is er een oplossing die beide kan faciliteren? Of moet ik dan meerdere oplossingen schakelen?

Ik heb inmiddels al meerdere shelly producten, maar volgens mij kan ik deze niet met een afstandsbediening bedienen.

Rustig aan hè

Alle reacties

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:30

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

0.5liter schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 16:01:
Ik heb inmiddels al meerdere shelly producten, maar volgens mij kan ik deze niet met een afstandsbediening bedienen.
Shelly heeft daar zelf een makkelijke draadloze knop voor.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• 0.5liter
Maar kan ik met één knop 3 rolluiken bedienen?
Ook al zijn de knoppen klein, wil ik er liever geen 3

Rustig aan hè

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Dat lijkt me toch wel? De knop kan:
Execute up to 4 pre-set actions or scenes with simple click combinations.
Het ligt eraan wat je wilt. Wellicht heb je genoeg aan 1 enkele actie; een toggle: alle rolluiken open als ze nu dicht zijn, of juist dicht als ze nu open zijn.

Wil je dit per rolluik apart kunnen doen, dan heb je 3 acties nodig. Eventueel aan te vullen met bovenstaande actie voor alle rolluiken tegelijk. Dan heb je alle 4 mogelijke acties van de knop gebruikt.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• 0.5liter
Oke dank je wel.

Zijn er ook oplossingen zodat ik één afstandsbediening kan gebruiken?

Rustig aan hè

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@0.5liter kun je uitleggen wat je daarmee bedoelt? Want met deze ene knop kun je dus je drie rolluiken individueel bedienen en allemaal tegelijk. Wat mis je dan nog? :)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:53

DukeBox

loves wheat smoothies

@0.5liter Ik gebruik daar de LoraTab blinds controller voor (https://nl.aliexpress.com/item/1005003391324575.html).

Ik heb 1 remote aan 2 controllers gekoppeld zodat de rolluiken op mijn slaapkamer (links en rechts) tegelijk open/dicht/stoppen, individueel kan ook maar dan alleen nog direct op de knoppen, via de app en voice control (of natuurlijk een extra remote).

Het is 433MHz met een rolling code dus ook nog enigszins secure en ook aan te sturen met bijv. een RFXcom en je domotica systeem. De app is via Tuya zoals 99% van de kruidvat/hema/conrad branded spul ook werkt. De remote en directe bediening werkt overigens volledig onafhankelijk van internet, dat was voor mij ook een eis om niet afhankelijk van iets te zijn, je kan de meeste (met ESP chip) ook flashen met tasmota mocht je alles zelf in de hand willen houden.

Het mooiste zou ik een zigbee oplossing vinden zoals de Shelly maar wat er nu op de markt is is erg beperkt qua aansturing. Met de genoemde Shelly scene knop kan je rolluiken niet stoppen of een klein stukje verder open/dicht doen. Ik gebruik de LotaTabs voor al mijn kamers (en dakramen), op mijn werkkamer met een lage zonstand wil ik hem soms een paar cm naar beneden zodat de zon net niet op mijn scherm schijnt, met de Shelly krijg je dat niet makkelijk voor elkaar.

[ Voor 12% gewijzigd door DukeBox op 03-03-2023 11:37 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• 0.5liter
@DukeBox thnx, zal eens kijkennaar je genoemde producten.
wens is er idd om het rolluik ook deels te kunnen openen/sluiten en ook als er wifi er geen zin in heeft.

Rustig aan hè

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:53

DukeBox

loves wheat smoothies

0.5liter schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 16:03:
wens is er idd om het rolluik ook deels te kunnen openen/sluiten en ook als er wifi er geen zin in heeft.
Met zigbee loop je hoe dan ook tegen aan dat deze niet zonder coordinator werkt (zover ik weet kan alleen een lamp met lightlink stand-alone werken). Helemaal als de 2 producten niet expliciet voor elkaar gemaakt zijn (dus random remote/smart button) is het vrijwel zeker dat het niet gaat werken zonder coordinator en meestal moet deze ook nog een domotica aansturing ernaast hebben.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1