Mijn vraag is simpel...
Hoe kan ik het unlockpatroon van een Nokia G11 Plus omzeilen, of hoe kan ik een Nokia G11 Plus in developers/recovery mode zetten?
Ik ben het veegpatroon vergeten. En omdat de telefoon opnieuw gestart is, zijn nog niet alle programma's in de achtergrond geladen. Zo ook Family Link van Google, om de telefoon op afstand te unlocken. Google kan het device ook niet vinden met Find My Device.
Dat ik de vraag hier stel, geeft aan dat ik zo'n beetje alles al geprobeerd heb.
Telefoon draait Android 12, factory settings, geen custom ROM. Gekocht bij de Aldi, maar geen branded versie. Batterij is >80% geladen en ook met de lader in het stopcontact geen verschil.
Er zijn eigenlijk twee manieren om het probleem op te lossen:
Veel dus, anders had ik de vraag hier niet gesteld.

Of zie ik iets over het hoofd?
Graag reacties, maar niet van het niveau of de stekker wel in het stopcontact zit. Ik heb echt veel geprobeerd en kom hier niet na 1x proberen met vragen.
Hoe kan ik het unlockpatroon van een Nokia G11 Plus omzeilen, of hoe kan ik een Nokia G11 Plus in developers/recovery mode zetten?
Ik ben het veegpatroon vergeten. En omdat de telefoon opnieuw gestart is, zijn nog niet alle programma's in de achtergrond geladen. Zo ook Family Link van Google, om de telefoon op afstand te unlocken. Google kan het device ook niet vinden met Find My Device.
Dat ik de vraag hier stel, geeft aan dat ik zo'n beetje alles al geprobeerd heb.
Telefoon draait Android 12, factory settings, geen custom ROM. Gekocht bij de Aldi, maar geen branded versie. Batterij is >80% geladen en ook met de lader in het stopcontact geen verschil.
Er zijn eigenlijk twee manieren om het probleem op te lossen:
- debug mode in Android 12 aanzetten. Mbv ADK tools kan ik dan de 'gesture.key' verwijderen en kan weer inloggen. Om de debugmode aan te zetten heb ik echter toegang tot de telefoon nodig. Dat gaat dus niet werken.
- telefoon in recovery mode opstarten en verbinden via ADK tool. Diverse handleiding gevonden: vol up/down + power button om in fast boot/recovery modus terecht te komen. Echter geen van deze toetsencombinatie doet iets tijdens het opstarten van deze telefoon. De telefoon start normaal op, ongeacht de combinatie en hoe lang ik de toetsen ingedrukt houd.
Veel dus, anders had ik de vraag hier niet gesteld.
- Diverse programma's (Wondershare Dr.Fone, Phonerescue, ...) die een reset beloven zonder data verlies. Zodra ik de telefoon aan mijn laptop koppel (Windows 10, 64 bit) wordt het device wel herkend (NirSoft USBdeview), maar staat in MTP modus. Verbinding kan alleen met USB debug opgezet worden. Loophole dus, want ik kan niet in mijn device om die modus aan te zetten.
- Een x aantal veegpatronen die in de buurt komen van wat ik dacht dat het zou moeten zijn. 60 pogingen later en ondertussen 4 minuten wachttijd tussen de pogingen.
- XDA developers nagezocht, maar niets nieuws gevonden. Zelfde functie om in recovery mode te komen.

Of zie ik iets over het hoofd?
Graag reacties, maar niet van het niveau of de stekker wel in het stopcontact zit. Ik heb echt veel geprobeerd en kom hier niet na 1x proberen met vragen.