Ik heb een Desktop PC met Windows 10 die na verloop van tijd steeds meer kuren vertoond. Ik wil deze dan ook een herinstallatie geven en alle persoonlijke bestanden en bepaalde instellingen backuppen. In mijn geval moeten alle bestanden(vooral game saves, documenten en fotoarchief) en geselecteerde instellingen(belangrijk voor ontwikkelaarsomgeving) op een nieuw geinstalleerde versie van Windows 10 worden geinstalleerd. Ik heb een nieuwe externe SD aangeschaft met ruim voldoende opslagruimte om de backup op te kunnen slaan.
Ik heb gezien dat er verschillende backup tools bestaan, zowel betaald als gratis. O.a. Easeus en soortgelijke aanbieders. Tevens heb ik gezien dat Windows 10 een ingebouwde backup tool heeft in het instellingen menu. Het is mij alleen niet duidelijk welke tool enkel bestanden, instellingen of beide backupt.
Met welke backup tools hebben jullie ervaring, en welke zouden jullie in mijn geval kunnen aanraden?
Ik heb gezien dat er verschillende backup tools bestaan, zowel betaald als gratis. O.a. Easeus en soortgelijke aanbieders. Tevens heb ik gezien dat Windows 10 een ingebouwde backup tool heeft in het instellingen menu. Het is mij alleen niet duidelijk welke tool enkel bestanden, instellingen of beide backupt.
Met welke backup tools hebben jullie ervaring, en welke zouden jullie in mijn geval kunnen aanraden?
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?