Hoi allen,
Ik merk dat mijn huidige bak zo langzaam aan aan vervanging toe is, maar kom er niet goed uit of ik beter kan kiezen voor volledig nieuw moederbord + cpu + geheugen + videokaart (en eventueel kast) of dat ik alleen door mijn cpu te vervangen weer even vooruit kan en eea kan uitstellen.
Ik heb wel het gevoel dat mn huidige desktop niet helemaal in balans. Volgens mij is mijn cpu de zwakste schakel en heb ik de grafische kaart nooit volledig kunnen benutten.
Waar gebruik ik de pc met name voor --> game pc. Spellen als Eve Online, World of Warcraft, Civilization eigenlijk van alles wat. Daarnaast wat basic foto en videobewerking. De spellen moeten ok te draaien zijn. Ik zoek geen topniveau, gewoon degelijk
Geen gedoe met lage FPS, wat ik nu wel geregeld merk.
Dit heb ik op het moment in mn bak zitten:
:fill(white):strip_exif()/f/image/QC5v3qIUT9IMLk56my8zc0hj.png?f=user_large)
Waarbij ik recent nog 2x 8 RAM heb bijgeplaatst. Wellicht kunnen jullie beoordelen of dit handig samen werkt:
:fill(white):strip_exif()/f/image/bZxhleS5EhzeFYOwUtFKQ3BE.png?f=user_large)
Van beide 2x 8gb (slot 1 &3) 2x 4gb (slot 2&4). Oude RAM laten zitten
:fill(white):strip_exif()/f/image/xr1DAGQQBE7dyyfc0PyUtMmT.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/CdMZRHr38f83oyjfkGyZpvNj.png?f=user_large)
Voor een complete vervanging zou ik ongeveer €1000 willen uitgeven, maar een tijdelijke vervanging van onderdelen heeft de voorkeur.
Als jullie advies een nieuw systeem is dan ga ik eerst zelf aan de slag met een voorstel
De kast die ik nu gebruik is https://tweakers.net/pric...c-alpha-zwart-zilver.html
Als voeding (volgens mij) een Corsair 450M
Ik waardeer jullie input ten zeerste!
Ik merk dat mijn huidige bak zo langzaam aan aan vervanging toe is, maar kom er niet goed uit of ik beter kan kiezen voor volledig nieuw moederbord + cpu + geheugen + videokaart (en eventueel kast) of dat ik alleen door mijn cpu te vervangen weer even vooruit kan en eea kan uitstellen.
Ik heb wel het gevoel dat mn huidige desktop niet helemaal in balans. Volgens mij is mijn cpu de zwakste schakel en heb ik de grafische kaart nooit volledig kunnen benutten.
Waar gebruik ik de pc met name voor --> game pc. Spellen als Eve Online, World of Warcraft, Civilization eigenlijk van alles wat. Daarnaast wat basic foto en videobewerking. De spellen moeten ok te draaien zijn. Ik zoek geen topniveau, gewoon degelijk
Geen gedoe met lage FPS, wat ik nu wel geregeld merk.
Dit heb ik op het moment in mn bak zitten:
:fill(white):strip_exif()/f/image/QC5v3qIUT9IMLk56my8zc0hj.png?f=user_large)
Waarbij ik recent nog 2x 8 RAM heb bijgeplaatst. Wellicht kunnen jullie beoordelen of dit handig samen werkt:
:fill(white):strip_exif()/f/image/bZxhleS5EhzeFYOwUtFKQ3BE.png?f=user_large)
Van beide 2x 8gb (slot 1 &3) 2x 4gb (slot 2&4). Oude RAM laten zitten
:fill(white):strip_exif()/f/image/xr1DAGQQBE7dyyfc0PyUtMmT.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/CdMZRHr38f83oyjfkGyZpvNj.png?f=user_large)
Voor een complete vervanging zou ik ongeveer €1000 willen uitgeven, maar een tijdelijke vervanging van onderdelen heeft de voorkeur.
Als jullie advies een nieuw systeem is dan ga ik eerst zelf aan de slag met een voorstel
De kast die ik nu gebruik is https://tweakers.net/pric...c-alpha-zwart-zilver.html
Als voeding (volgens mij) een Corsair 450M
Ik waardeer jullie input ten zeerste!