Buitenlamp ongewenst aan: instelling bewegingssensor fout?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humanpro
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 28-12-2023
We zijn onlangs verhuisd naar een huurwoning. In de tuin hoort de verlichting aan te gaan bij beweging als het schemerig / donker is. Echter branden de lampen momenteel ook, overdag dus.

Vorige week is een installatiebedrijf geweest, omdat de verlichting zelf niet werkte. Dit is opgelost en de sensor zou ingesteld staan op 12 minuten "brandtijd". Omdat ik er vanuit ging dat het zou werken heb ik er de dagen erna niet meer op gelet. Deze week ben ik overdag thuis en ontdekte ik dat de lampen overdag ook branden. Niet de bedoeling. Ik heb +/- een half uur geleden zelf de instellingen aangepast naar wat te zien is op de foto.

Maar de lampen branden nog steeds.
Iemand enig idee wat hier mis kan gaan? Toch de instellingen?

Naar mijn idee staat het zo ingesteld:
1e instelknop (linker): bijna laagste stand, dus korte "brandtijd" (mijn aanname: enkele minuten)
2e instelknop (middelste): bijna laagste stand, in de buurt van het maan icoon (mijn aanname: bij schermer / donker, zeker niet overdag als het licht is)
3e instelknop (rechter): bijna hoogste stand, dus zeer gevoelig voor beweging (mijn aanname: sensor gaat snel aan bij beweging, maar een vereiste is dan wel dat het schemerig / donker is)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tklXXPZLxdWoKMmgWmhgl3w3jcQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vGitekWU9m5XfEgZ5YJiJk41.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ihVQJHiKDrXqTe6rwkagAMEAyVg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CUhE82ZSPDJDC55VLWU4xEnQ.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simson0606
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 10:43
Hoe meet de sensor dat het nacht is? Als dat via het lensje aan de onderkant gaat, dan zou het kunnen dat de sensor altijd denkt dat het nacht is in de schaduw.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-06 15:07
Gezien de visuele leeftijd van het toestelletje, zou ik durven aannemen dat het na >10 jaar dienst ermee is opgehouden.
Vervangen door een nieuwe geschikt voor buitengebruik.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:20

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ouwe meuk eruit...nieuwe sensor erin

zoiets:

https://www.allekabels.nl...wegingsmelder-inbouw.html

disclaimert: zelf even zoeken of deze in het bestaande gat past et cetera et cetera

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humanpro
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 28-12-2023
Ik heb zojuist de verhuurder doorgegeven dat de sensor niet werkt zoals 'ie ingesteld staat. Even afwachten hoe hij gaat reageren.