Samsung Q990 Speakerstands

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-09 15:43
Ik zoek een?
Speakerstands voor de rear speaker van de Samsing Q990.

Wat is je budget?
0-75 euro

Wat heb je zelf al gevonden?
Vebos speakerstands

Welke vragen heb je hier nog over?
De Vebos stands worden wel aangeraden, als zijnde originele stands. maar 150euro voor 2 stands vind ik toch prijzig.
Op bol.com, amazon etc staan er genoeg van andere merken. maar welke moet ik nemen?
Mooiste zou zijn als je zelf een c7 voedingskabel door de poot kan doen.

Beste antwoord (via G.Scholtens op 02-03-2023 13:09)

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:40
G.Scholtens schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:51:
[...]

Merk maakt dus eigenlijk niet uit? Smal of dik maakt eigenlijks niks uit. Statief komt toch achter de bank / uit het zicht. Alles wat ik gevonden heb, heeft ongeveer wel dezelfde maximale kg qua belastbaarheid.

Die c7 kabel past volgens mij ook nergens in, misschien in de wat duurdere modellen met een dikkere poot
Merk maakt niks uit nee. De speaker moet op hoogte komen, meer niet. Alles wat dat doet is in de basis prima. Dat hoeven zelfs niet eens speakerstands te zijn.

Modellen met een dikkere poot hebben vaak een veel groter plateau waar de speaker op kan staan. Met van die kleine satellietspeakers vind ik dat geen gezicht. Maar dat is persoonlijk.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
€ 150 voor twee stands valt nog wel mee toch? Het maakt niks uit wat je neemt, zolang de tweeter van de speaker maar op oorhoogte komt als je zit, dus zo'n 100-110cm hoog. Daarnaast wil het oog ook wat, dus voor een kleine speaker wil je denk ik een mooie smalle subtiele stand. Stabiliteit is ook erg prettig. Als je daarnaast nog meer eisen hebt, pas je daar je keuze op aan. Vraag me overigens af of je bij een smalle stand überhaupt de ruimte hebt om er een C7 kabel door te krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 02-03-2023 10:44 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Hulleman schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:43:
€ 150 voor twee stands valt nog wel mee toch? Het maakt niks uit wat je neemt, zolang de tweeter van de speaker maar op oorhoogte komt als je zit, dus zo'n 100-110cm hoog. Daarnaast wil het oog ook wat, dus voor een kleine speaker wil je denk ik een mooie smalle subtiele stand. Stabiliteit is ook erg prettig. Als je daarnaast nog meer eisen hebt, pas je daar je keuze op aan. Vraag me overigens af of je bij een smalle stand überhaupt de ruimte hebt om er een C7 kabel door te krijgen.
Merk maakt dus eigenlijk niet uit? Smal of dik maakt eigenlijks niks uit. Statief komt toch achter de bank / uit het zicht. Alles wat ik gevonden heb, heeft ongeveer wel dezelfde maximale kg qua belastbaarheid.

Die c7 kabel past volgens mij ook nergens in, misschien in de wat duurdere modellen met een dikkere poot

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
G.Scholtens schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:51:
[...]

Merk maakt niks uit nee. De speaker moet op hoogte komen, meer niet. Alles wat dat doet is in de basis prima. Dat hoeven zelfs niet eens speakerstands te zijn.

Modellen met een dikkere poot hebben vaak een veel groter plateau waar de speaker op kan staan. Met van die kleine satellietspeakers vind ik dat geen gezicht. Maar dat is persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 25-09 15:50
Heb zelf de vebos standaard! Prima spul.
en 150 voor 2 stuks is echt niet duur. dit zou je gewoon bij de aanschaf moeten optellen.
het is wat het is, via amazon heb je vaak ook genoeg meuk voor goedkopere prijzen.

"bestel nou maar gewoon die vebos"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G.Scholtens
Eskimoo schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 09:58:
Heb zelf de vebos standaard! Prima spul.
en 150 voor 2 stuks is echt niet duur. dit zou je gewoon bij de aanschaf moeten optellen.
het is wat het is, via amazon heb je vaak ook genoeg meuk voor goedkopere prijzen.

"bestel nou maar gewoon die vebos"
Heb de goedkope "meuk" al besteld hihi.
Zolang ze maar kunnen staan daar gaat het even om

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born4trance
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 21:02
G.Scholtens schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:02:
[...]

Heb de goedkope "meuk" al besteld hihi.
Zolang ze maar kunnen staan daar gaat het even om
Welke goedkope meuk is het geworden (en wat kostte het in totaal)?

Ik had op z'n minst gehoopt (verwacht) dat Samsung zélf iets had, want bij die universele standaarden past de voedingskabel met haakse C7 stekker waarschijnlijk niet eens door zo'n buis.

[EDIT] Voor degenen die nog er nog niet uit zijn en/of nog op zoek zijn heb ik nóg een alternatief gevonden welke op verscheidene fora als goed (of zelfs uitstekend) worden bevonden:

MountingDream MD5402 (enkel verzonden binnen de US).

Op https://www.amazon.de/dp/B0BN3Z88T7?language=nl_NL vind je ze voor (op dit moment) €115,99 met daarbovenop (als je geluk hebt) nog €15 Amazon-korting, welke direct wordt verrekend bij het betalen via iDeal o.i.d.

[ Voor 45% gewijzigd door born4trance op 15-04-2024 06:20 . Reden: Een (wellicht) beter alternatief (gevonden) op de Vebos speaker standaarden ]

.

Pagina: 1