Mijn beeldschermen geven na 1 of 2 sec geen beeld meer.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris Jasper
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-09 13:30
Mijn beeldschermen (twee) vallen vrijwel direkt uit.
Ik heb een asrock bord FM2A75Pro 4 geen video kaart en gebruik Windows 10 verder geen bijzondere dingen, het lijkt of er een voeding de geest geeft.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:27

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik snap wel dat je geen beeld hebt met alleen een moederbord en W10 :+. Zonder gekheid, zoals in het vorige slotje stond, wat is je complete systeem en welke stappen heb je zelf al genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_BoKmeester
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-03-2024
Welke aansluitingen/kabel gebruik je? Kan het zijn dat de monitoren een signaal op een andere port verwachten (DVI of VGA en dat misschien de 'auto-source-select' niet aan staat?

Krijg je uberhaupt beeld gedurende die 2 seconden?

Edit: Ik zie dat je twee monitoren tegelijkertijd gebruikt. Kan het zijn dat IGD-Multi-monitor niet aan staat in de BIOS?

Wanneer heeft het voor het laatst correct gewerkt?

[ Voor 30% gewijzigd door The_BoKmeester op 01-03-2023 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boris1986
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:49
De beeldschermen hebben het eerder wel gedaan icm dit systeem?
Hoe zijn de beeldschermen aangesloten? HDMI, DVI? Zijn deze direct aangesloten op het moederbord of op een videokaart? Kabel al vervangen en/of op een andere aansluiting gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris Jasper
Er is een scherm op HDMI en een op DVI een fractie van een sec krijg ik beeld dat door windows is verstrekt dus het bord moet dan wel opgestart zijn. Na enige tijd de pc uit gehad te hebben krijg ik weer heel kort beeld . Het begon met het licht zwak worden van het beeld dat op hdmi is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
br00ky schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 21:50:
Ik snap wel dat je geen beeld hebt met alleen een moederbord en W10 :+. Zonder gekheid, zoals in het vorige slotje stond, wat is je complete systeem en welke stappen heb je zelf al genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_BoKmeester

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Dat weet ik, maar we hebben niet voor niets die template. Voor hetzelfde geld heeft TS eerst een apu gehad en gewisseld naar iets anders zonder iGPU. Dan kunnen we gokken tot we een ons wegen, maar dan gaat een topic niet werken. Nu staat er summier in de startpost dat de voeding wellicht de geest heeft gegeven maar ik mis de troubleshooting. Dus kan het nog steeds van alles zijn.

Aldus, @Joris Jasper, hoe ziet je complete systeem eruit en wat heb je allemaal geprobeerd? Kan of wil je dit niet beschrijven, dan is een topic wellicht niet de beste manier om tot een oplossing te komen, maar kan je beter naar een fysieke helpdesk. Wij moeten het nu doen met de info die je geeft en je geeft helaas nagenoeg geen info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris Jasper
Tja het hele systeem, da moet ik het geheugen er af halen en de voeding beschrijven en misschien ook het toetsenbord. Misschien is een goedkope video kaart een oplossing zodat ik op zoek kan naar iets nieuws want op een telefoon is dat niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Tja, als je aangeeft dat de voeding wellicht de geest heeft gegeven, dan heeft het kopen van een nieuwe videokaart natuurlijk geen zin. Vandaar dat het belangrijk is éérst uit te zoeken waar je pc uit bestaat (misschien nog een oude bon ergens in een map in de kast?) en te trouble shooten. Alleen dan kunnen we je fatsoenlijk helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_BoKmeester
Kun je 1 van die monitoren niet ff via HDMI aansluiten op een player (DVD/Media/Xbox etc), om te kijken of de monitor wel OK werkt? (en het probleem niet aan de combi tussen PC/monitoren ligt?)

'een voeding geeft de geest' (zou natuurlijk kunnen als een monitor ineens dim licht geeft, wel raar dat ze t allebei niet doen!)

Blijft de PC wel draaien? (ja toch?)

Zou 'veilge modus' wel werken? Kun je wel in de BIOS?
Pagina: 1