Samsung agenda in office365 synchroniseren op pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tompie83
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 26-10-2024
Ik heb onlangs mijn gedeelde agenda's (samsung) gesynct met mijn agenda van het werk (office365).

- In mijn agenda-app van samsung (op android dus) verschijnen de agendapunten van outlook. Dus dat werkt.
- In de outlook app (op android) verschijnen de agendapunten van de samsung agenda

- Het probleem is dat wanneer ik mijn outlook op pc of laptop open (browser en app), enkel de agenda van outlook (office365) zie. Is er een manier om op mijn laptop/pc ook de samsung agenda's te zien in outlook?

Bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11:27
En als je googlet op "import google calendar in outlook"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:48

nelizmastr

Goed wies kapot

zetje01 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 21:38:
En als je googlet op "import google calendar in outlook"?
Moet het wel Google Calendar zijn en niet een beunhaas app van Samsung zelf die alleen hun eigen standaard volgt :)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11:27
nelizmastr schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 21:54:
[...]

Moet het wel Google Calendar zijn en niet een beunhaas app van Samsung zelf die alleen hun eigen standaard volgt :)
Mee eens.
En je moet ook kiezen wat je hoofdkalender wordt en welke agenda's je er zoal in importeert.
Net als met adressenboek (eigenlijk telefoonnummerboek) op je telefoon en andere apparaten.
Ook daar moet je er één kiezen als hoofd-database.

(Oh ik gebruik Google, uit gemakzucht. Wordt m'n telefoon gejat, koop ik een nieuwe. Even inloggen en ik heb al m'n afspraken en contactpersonen en emails weer op m'n nieuwe telefoon.
Een klein wonder van de 21ste eeuw.
Offtopic Edit: sowieso ervaar ik m'n mobieltje met draadloos internet als een klein wondertje)

[ Voor 5% gewijzigd door zetje01 op 01-03-2023 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tompie83
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 26-10-2024
Bedankt voor deze "nuttige" feedback.
Wat als ik nu geen google agenda wil gebruiken? Kan met de Samsung account ook alles recupereren hoor...

En alles wat ik google geeft resultaten over de Outlook app en niet over de desktop functie.
Daar kan ik trouwens wel klikken op google agenda's maar liever niet...

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
De agenda,mail en contactpersonen apps van Samsung op je smartphone ondersteunen als client het werken met meerdere servers voor email (IMAP, MAPI,Activesync) Calendar (ical) en Contacts (MAPI) en het gebruik van meerdere accounts om de weergave van verschillende bronnen samen te voegen in 1 app.

De data in de agenda kan hij waarschijnlijk ook synchroniseren via je Samsung account anders blijft het enkel lokaal op je smartphone staan.

De Outlook desktop app of webapp ondersteunt enkel het verbinden met andere servers via IMAP/CalDAV en voor Adresboeken is het in Outlook beperkt tot MAPI en LDAP
Dus tenzij Samsung aanbiedt om de agenda data in je Samsung account ook te ontsluiten via ical (ik meen van niet) zul je geen verbinding kunnen maken met die informatie.

Dat kan dus wel als je verbinding kunt maken met een aanbieder die dat wel ondersteunt in hun diensten (Google, Microsoft, verschillende andere hosters, bedrijven met Exchange Server, selfhosted met iets als Owncloud/nextcloud, etc)

De applicaties en diensten van Microsoft integreren het meest "naadloos" met Microsoft Outlook, voor email, contactpersonen, agenda, Teams, etc. Zal wel komen omdat ze de fabrikant zijn :)

Bottomline: op je smartphone werkt het enkel omdat de apps onderling met elkaar kunnen communiceren en gegevens uitwisselen. Op je laptop/desktop moet het via een server kunnen communiceren.
Pagina: 1