Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeegerd
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:49
Vraag:
Door een val is het scherm van de tablet van mijn zoontje kapot gegaan. Type: Samsung Galaxy Tab A7 (SM T220). Druk op de aan-knop: Er flikkert wat heen en weer en een deel ziet er gebarsten uit (niet zo zeer het glas, maar erachter). Te zien is het ontgrendelscherm. Gaat daarna vrij snel weer uit. Scherm is niet meer te bedienen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- verbinden met computer via USB. Er moet vermoedelijk toestemming voor connectie worden gegeven vanaf de tablet, dat werkt dus niet. De computer merkt 'm wel op.
- met hub van USB naar HDMI verbinden naar extern scherm, in de hoop dat we bijv via de tv het tabletscherm konden bedienen. Dat werkt niet, geen respons (hub op zich werkt wel, getest met werkend apparaat).

Belangrijkste zou zijn om enige gegevens van spelletjes te bekijken/op te halen.

Denk dat het wel zou lukken om een nieuw scherm+frame te kopen/vervangen (volgens YouTube: Samsung Galaxy Tab A7 Lite T220 T225 LCD Touch Screen Replacement wi...). Maar vraag me af of iemand een sneller methode heeft, om toch die gegevens in te zien/eventueel op te vragen.

6885 Wp + Daikin US 3.5 + Nibe MT-WH21 = gasloos

Beste antwoord (via zeegerd op 02-03-2023 13:19)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:32
Scherm reparatie is dan inderdaad de oplossing, en zelf doen via een donor op marktplaats of componenten bestellen of in de winkel laten doen zijn dan de keuzes.

En na reparatie goede stuiterhoes en backups inregelen, ook voor andere apparaten in huis.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-06 23:36

Glewellyn

is er ook weer.

Krijg je wel beeld op de tv en werkt de input op de tablet niet meer, of lukt het niet het beeld op de tv te krijgen?

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:38

dragonhaertt

@_'.'

Met geen respons, bedoel je dan geen beeld of dat je hem niet kon bedienen?
Veel tablets kan je ook een muis op aansluiten, heb je dat al geprobeerd?

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:58
Glewellyn schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 19:34:
Krijg je wel beeld op de tv en werkt de input op de tablet niet meer, of lukt het niet het beeld op de tv te krijgen?
Tablet heeft slechts usb 2.0, en daarmee niet de mogelijkheid om video-output door te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Heb je de backup aanstaan dan kun je die op een vervangende tablet terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-06 23:36

Glewellyn

is er ook weer.

Het enige dat ik nog kan bedenken is met ADB USB-debugging aanzetten, en dan met ADB Explorer de bestanden te kopiëren.

Zie hier hoe debugging aangezet kan worden via ADB: https://itoolab.com/unloc...le-usb-debugging-from-pc/
(Niet door mij persoonlijk getest)

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeegerd
Glewellyn schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 19:34:
Geen beeld - wat volgens @hcQd dus überhaupt niet kan - duidelijk & pech dus.
Je andere tip, ADB, zal ik even checken. Als er echter toestemming moet worden gegeven vanaf de tablet, dan wordt dat lastig.
dragonhaertt schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 19:34:
Met geen respons, bedoel je dan geen beeld of dat je hem niet kon bedienen?
Veel tablets kan je ook een muis op aansluiten, heb je dat al geprobeerd?
Geen beeld dus, niet op tablet, niet op TV. Dus ook niet bedienbaar (=zichtbaar wat er gebeurt), stel dat er een muis aan zou kunnen.

@swhnld helaas geen backup.

Denk dat ik maar ga voor schermreparatie (tenzij iets met ADB mogelijk is..).

Dank allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:08

MsG

Forumzwerver

Welke spelletjes hebben we het concreet over? Sommige spelletjes syncen zich automatisch, waardoor de voortgang behouden blijft.

Bij sommige spelletjes kan je ongeroot niet bij de opslaglocatie van de savegames.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeegerd
MsG schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 07:48:
Welke spelletjes hebben we het concreet over? Sommige spelletjes syncen zich automatisch, waardoor de voortgang behouden blijft. Bij sommige spelletjes kan je ongeroot niet bij de opslaglocatie van de savegames.
Thanks.
Roblox (helaas geen e-mail gekoppeld aan account, zou mooi zijn als dit alsnog kan).
Merge Dragons!
Zoo 2: Animal Park

Apparaat is niet geroot.

[ Voor 3% gewijzigd door zeegerd op 02-03-2023 07:56 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Scherm reparatie is dan inderdaad de oplossing, en zelf doen via een donor op marktplaats of componenten bestellen of in de winkel laten doen zijn dan de keuzes.

En na reparatie goede stuiterhoes en backups inregelen, ook voor andere apparaten in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeegerd
Op zich prima antwoorden allemaal, maar om de vraag ook even af te sluiten de laatste aangemerkt. Dat wordt het dan waarschijnlijk ook. Denk dat het me zelf wel zal lukken, goede instructies te vinden.

Een dikke stuiterhoes zat eromheen trouwens, maar de kracht was wat te groot, laat ik het daarbij houden |:( ;)

Pagina: 1