Newmotion laadpaal roodlampje en laad niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkanon
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
Ik heb een newmotion laadpaal, 1 fase, vorig jaar via Marktplaats gekocht! Zelf aangesloten en werkte een jaar helemaal top!

Zat een simkaart in, en met simkaart werkte hij niet meer maar zonder Sim, haal ik gewoon een willekeurige pas er langs en laad hij!

Gister haalde ik de auto van de lader en om de laad sessie te stoppen moet je dan ook een laadpas er lang halen! Echter nu sprong hij op rood! En kabel bleef vast zitten.. dus stroom er af .. kabel er uit gehaald en opnieuw opgestart!

Groen lampje staat aan (opstarten) en daarna is het gelijk een rood lampje…

In de gebruiksaanwijzing staat .. roodlampje is een aardingsprobleem, of een verschil in spanning, of hij staat niet waterpas.. alles geprobeerd en er is ook niks anders dan anders… heb wel extra zonnepanelen en een nieuwe omvormer gekregen maar hij heeft sinds die aanpassing nog wel geladen en ik heb de omvormer ook even van het het gehaald om te kijken of dat verschil maakt.. niks

Iemand de gouden tip?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R7yts3Q-Uo3wq_n0uPsJEqAw874=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E3piZuIxYNx24qyEMgE0yYZu.jpg?f=fotoalbum_large

I reject your reality and substitute my own!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:07
Hier ook weleens gehad.

Stroom er even tijdje afgehaald en het werkte weer.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
VidaR-9 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 20:35:
Hier ook weleens gehad.

Stroom er even tijdje afgehaald en het werkte weer.
Heb hem er al een half uurtje af gehad of was dat dan net te weinig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tubby
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Tubby

or not to be

Rood lampje is voor uberhaupt storing, toen ik er nog een thuis had kon ik newmotion bellen (want had abbo) en is een keer het binnenwerk vervangen.

Maar als hij er al hing en gewerkt heeft is er weinig verschil, voor zover ik weet hadden ze wel communicatie dmv een eigen sim. Misschien dat ze maar een x tijd werken zonder dat ze verbinding hebben gemaakt?

tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
Tubby schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 20:57:
Rood lampje is voor uberhaupt storing, toen ik er nog een thuis had kon ik newmotion bellen (want had abbo) en is een keer het binnenwerk vervangen.

Maar als hij er al hing en gewerkt heeft is er weinig verschil, voor zover ik weet hadden ze wel communicatie dmv een eigen sim. Misschien dat ze maar een x tijd werken zonder dat ze verbinding hebben gemaakt?
Zou ook goed kunnen 🙄maar zou dat eens per jaar kunnen zijn? Heb hem eind april tweedehands gekocht met de simkaart er in, thuis de kaart er uit gehaald ..:

[ Voor 8% gewijzigd door mkanon op 01-03-2023 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
mkanon schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 20:53:
[...]
Heb hem er al een half uurtje af gehad of was dat dan net te weinig?
Ik heb hem er toen nachtje af gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
VidaR-9 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 21:11:
[...]

Ik heb hem er toen nachtje af gehad.
Helaas, vanmorgen weer rood!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
mkanon schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 08:20:
[...]
Helaas, vanmorgen weer rood!
Ah balen, dan weet ik het ook niet.

Toen de laadpaal net geplaatst was (ook 2e hands overgenomen) is hij een keer helemaal overleden geweest, maar toen gaf hij helemaal geen kleur. Was een zekering toen, die is vervangen door Newmotion toentertijd. Dat kostte wel wat om ze te laten komen, maar was niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:17

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Tubby schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 20:57:

Precies dit: rood kan van alles zijn. Bij mij is de monteur in 9 maanden tijd drie keer geweest vanwege allerlei interne dingen die stuk gingen. Laadpaal nieuw geïnstalleerd maar dus behoorlijk pech. Ze konden op afstand uitlezen waar de storing zat dus misschien even bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tubby
  • Nu online

Tubby

or not to be

We Are Borg schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 08:56:
[...]

Precies dit: rood kan van alles zijn. Bij mij is de monteur in 9 maanden tijd drie keer geweest vanwege allerlei interne dingen die stuk gingen. Laadpaal nieuw geïnstalleerd maar dus behoorlijk pech. Ze konden op afstand uitlezen waar de storing zat dus misschien even bellen?
Zonder abonnement zal zo'n telefoontje gewoon eindigen in een salesgesprek voor een abonnement, maar misschien ben ik wat pessimistisch.

Ik kon overigens dat telefoonnummer van ze 24/7 bellen als er storing op was, en er nam ook altijd iemand op die wel het e.e.a. kon doen aan resetten en dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19:54
Het zijn niet de beste laadpalen. Bij mij is de monteur ook al 2x geweest om iets te vervangen. Eerst een relais en later nog iets anders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:47
JTHZZ schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 15:06:
Het zijn niet de beste laadpalen. Bij mij is de monteur ook al 2x geweest om iets te vervangen. Eerst een relais en later nog iets anders
Mijne draait anders al 5 jaar zonder problemen. Even afkloppen natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tubby
  • Nu online

Tubby

or not to be

JTHZZ schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 15:06:
Ik heb de mijne gehad van 2015 tot 2023, in die tijd is 1x het binnenwerk vervangen omdat hij niet meer communiceerde, en wel een 3-5 keer "storing" maar dat was allemaal snel en direct (remote) op te lossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magnatic
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:53

Magnatic

5x A1 Mini, 2x Mini+, X1C, XL

Ik heb ook geen abonnement meer en laatst ook zo'n rood lampje. Stroom eraf voor een tijdje en weer aan. Weer rood. Uiteindelijk bleek dat het meer dan 10 minuten duurt voordat het ding volledig is opgestart en toen verdween het rode lampje ook. Hopelijk is het bij jou ook een kwestie van wachten.

Mijn webshop voor 3D-geprinte objecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesleymaur
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-06 22:03
Wat is uiteindelijk de oplossing geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonenlia
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 17-01 12:21
Heb nu hetzelfde geval.
Ben benieuwd wat uiteindelijk het probleem was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netdata
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23-06 14:07
Ikzelf had hetzelfde probleem.

1) Gebeld met NewMotion om de echte error te krijgen, dat bleek dat de laadpaal niet meer in staat was om met de modbus meter te praten, oorzaak kon diverse redenen zijn ( defete printplaat, defecte kabel, defecte
1) Nieuwe meter gekocht en geplaatst in de paal
2) rode lamp bleef branden
3) terug gebeld naar newmotion, de communicatie was terug in orde met de modbus meter, maar omdat deze eerder faalde stond de laadpaal nog in storing, newmotion heeft de laadpaal terug vrijgegeven en de error verwijderd, en sindsdien werkt de laadpaal terug.

Op zich niet zo simpel mede omdat je bij shell op een callcenter komt die geen technische kennis hebben, dus het duurt even alvorens je iemand aan de lijn krijgt die je effectief kan helpen met technische info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonaldZ
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 31-07-2024
Dank allen voor jullie feedback, ook hier een rood lampje.

Van de prik afgehaald voor >24h , geen verschil.

Shell recharge gebeld: doen geen service meer. (was een oude bedrijfs laadpaal)

Iemand een idee hoe je deze paal weer aan de praat krijgt zonder Shell recharge, zonder de RF-iD reader,
dus als een bare basic laadstation zonder autorisatie. (inpluggen en laden maar !)

Nieuwe binnenwerk? (van wie?)

(de aanpasssingen aan de meterkast, graven van de kabel, en monteren, waren iets te kostbaar om dit zomaar
weg te gooien )

Dank alvast voor het meedenken..

Don

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopi
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 27-08-2024
Ik heb ook een storing met een rood lampje. New Motion gebeld, deze hebben op afstand onderzoek gedaan en geconcludeerd dat er een servicemonteur bij moet komen. Kosten voor de monteur minimaal € 225. De laadpaal is 4 jaar oud. Ik vind het waanzinnig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurres
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 29-01 19:41
En hoe is het bij jullie opgelost? Hier nu hetzelfde probleem. Heeft nacht uitgestaan helaas niets uitgehaald...@jopi @DonaldZ

[ Voor 7% gewijzigd door Jurres op 03-01-2025 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin Berger
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 16-04 11:33
Hier hetzelfde rode lampje probleem, rood in de app en de lader was geblokkeerd. Ik heb hem opgestuurd naar een reparateur welke ik gevonden had op MP. Nu 4 dagen later en wat telefoontjes met hem en Shell New Motion is ondertussen de paal weer gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0x74657374
  • Laatst online: 19-02 07:47
DonaldZ schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 19:23:
Dank allen voor jullie feedback, ook hier een rood lampje.

Van de prik afgehaald voor >24h , geen verschil.

Shell recharge gebeld: doen geen service meer. (was een oude bedrijfs laadpaal)

Iemand een idee hoe je deze paal weer aan de praat krijgt zonder Shell recharge, zonder de RF-iD reader,
dus als een bare basic laadstation zonder autorisatie. (inpluggen en laden maar !)

Nieuwe binnenwerk? (van wie?)

(de aanpasssingen aan de meterkast, graven van de kabel, en monteren, waren iets te kostbaar om dit zomaar
weg te gooien )

Dank alvast voor het meedenken..

Don
Rode LED bij dit type paal kan ook betekenen dat er nog een lopende sessie is die niet goed is afgesloten.

Drie dingen die je nog kan proberen:
  1. Waarschijnlijk is de lopende sessie een andere kaart dan waarmee nu een sessie probeert te starten. Probeer eens de andere kaarten die je mogelijk hebt gebruikt. Als je de laadpas niet altijd uit de portemonnee haalt, dan kan het bijv ook je ov chipkaart zijn.
  2. Als de lader verbinding heeft met de backoffice kan de sessie op afstand gestopt worden. Als je dit SIM niet meer hebt, kan je ook ethernet kabel inprikken.
  3. Deze paal start ook opnieuw op als je de pas er 30s voorhoudt. Misschien dat dit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paoper
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:32
Jurres schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 19:21:
En hoe is het bij jullie opgelost? Hier nu hetzelfde probleem. Heeft nacht uitgestaan helaas niets uitgehaald...@jopi @DonaldZ
Hoe is het bij jou afgelopen Jurres? Hier nu ook dit euvel.

Update: na enkele uren afgesloten te hebben gelaten, lijkt hij het nu na aansluiten weer te doen (vooralsnog...).

[ Voor 16% gewijzigd door paoper op 22-01-2025 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbos55
  • Laatst online: 23-01 16:36
Ik wil mijn LOLO laadpaal die op de muur van mijn garage staat na 4 jaar weer gebruiken. Toen had ik een lease auto en een abo bij New Motion dat heb ik toen opgezegd. Mijn laadpaal is dus niet geregistreerd denk ik. Als ik hem wil gebruiken verandert het groene lampje na korte tijd in een rood knipperend lampje. Mijn druppel is geregistreerd. Wat kan ik doen om de laadpaal weer gewoon te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22:29
Ik heb sinds gisteren een rood lampje.
Paal is al wat ouder.

Wat mij wel opviel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R2KQxmXhNQe3Ece_P5yzKbXDP6g=/x800/filters:strip_exif()/f/image/iG1Odv8EUUmMS0ge0uZ8OIEW.png?f=fotoalbum_large

Zal toch niet dat dit hem gesloopt heeft?!

Op het moment van in storing komen zat er geen kabel verbonden. Al heel de week de auto niet opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TactfulRanger
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-04 23:12
Hier ook sinds een aantal dagen hetzelfde probleem, daarvoor feilloos 3-4 jaar.
Shell Recharge gaat hem op afstands uitlezen, al lijkt me sterk dat dat lukt aangezien de app aangeeft dat hij offline is.

Ik kan overigens wel laden, alleen krijg ik maar max 10A over 3 fasen binnen in plaats van de reguliere 16A. Dus de auto is na 7-8 uur laden misschien 50% opgeladen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-04 14:11

troyk

attrib -r troyk.nfo

Ik probeer nu al een tijdje onze laadpaal toe te voegen handmatig aan de Shell recharge app maar mijn serienummer wil hij maar niet accepteren , laat staan de qr code die gaat naar een domein dat te koop staat . Erg lastig allemaal. Mijn serienummer begint met 0201 en dan nog 4 cijfers is dit bij jullie vergelijkbaar ? Thanks 🙏

It's not who you are , it's who you know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:02
Tweak_ers schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 14:14:
Ik heb sinds gisteren een rood lampje.
Paal is al wat ouder.

Wat mij wel opviel:
[Afbeelding]

Zal toch niet dat dit hem gesloopt heeft?!

Op het moment van in storing komen zat er geen kabel verbonden. Al heel de week de auto niet opgeladen.
Is het jou gelukt om het te fixen? Ik heb het sinds een paar weken ook maar was veeleer dus weinig kunnen kijken wat er aan de hand was. Lijkt een week na jou te zijn gebeurd. Paal is al 8 jaar oud en altijd goed gewerkt tot nu toe…

Shell recharge vraagt 300 euro om langs te komen voor Max half uur… uh nee

Heb paal open gemaakt maar zie niets geks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22:29
Crysania schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 14:34:
[...]

Is het jou gelukt om het te fixen? Ik heb het sinds een paar weken ook maar was veeleer dus weinig kunnen kijken wat er aan de hand was. Lijkt een week na jou te zijn gebeurd. Paal is al 8 jaar oud en altijd goed gewerkt tot nu toe…

Shell recharge vraagt 300 euro om langs te komen voor Max half uur… uh nee

Heb paal open gemaakt maar zie niets geks
Nee, ik heb op MP een ander gekocht.
Maar Shell ondersteunt dit type helaas niet meer. Zelfs zo ver dat ze geen laadpalen meer willen toevoegen aan je account.

Maar nu heb ik dus een vervangende paal, waarvan Shell zegt dat het serienummer niet meer actief is. Ik kan hem met een willekeurig pasje starten, Shell zegt dat dit niet kan.

Dus het is maar weer de vraag hoe lang dit blijft werken 🙄

Anyway, zonkant het werkt: fine by me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJF3
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-06 09:50
Sinds ong. een week laad mijn Newmotion Smart Home laadpaal alleen nog maar een rode lamp zien.
Stroom uit en weer aan:
- geel knipperen
- geel vast
- rood knipperen
- rood vast

Heb de laadpaal opengemaakt en kan echt niets zien dat mogelijk fout is. De http://LOLO_IP:12800/user/status laat ook niets vreemds zien.
Pagina: 1