Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Nieuwe servers

Pagina: 1
Acties:
  • 1.010 views

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:05

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Voor op het werk heb ik onze IT leverancier gevraagd om de huidige server te vervangen of opties te geven.

Edit: was het volgende vergeten
De huidige server doet DC/File en sql maar de performance is verzoek. Onze leverancier wil die 3 uit elkaar trekken DC apart SQL apart en File apart op de huidige (wel nieuwe installatie).
Er staat ook nog ergens een print server en de antivirus server op.

Edit2: we zijn een middelgroot bedrijf met momenteel stuk of 25 pc's en een paar laptops. CNC machine (Windows 7 iek) die aan de file moet kunnen.

Backup's worden dag dagelijks naar 2 qnap's gestuurd.

Ze hebben ons de volgende offerte doorgestuurd.

Domein Controller (DC):
1x Assemblagekost
1x Windows server 2022 std
1x uitvoering: Seasonic Prime TX-650
1x uitvoering: Chenbro RM42300
1x uitvoering: Highpoint RocketRAID 640L
2x uitvoering: WD Red SA500 2,5" 500GB (OS Raid 1)
1x uitvoering: Icy Dock ExpressCage MB324SP-B
2x uitvoering: Noctua NF-A8 PWM Bruin, 80mm

1x SuperMicro MBD−X12STL−F
1x uitvoering: Intel Xeon E-2336 Tray
2x uitvoering: Kingston KSM32ES8/8HD
1x uitvoering: Noctua NH-U9S
Dit voor een bruto bedrag van 2580€

Hyper-V (SQL/print/anti virus server):
1x Assemblage kost
1x RocketRAID 3720C 8 ports

1x uitvoering: Supermicro X12SPL-F (bulk)
1x uitvoering: Intel Xeon Silver 4310 Tray
4x uitvoering: Micron MTA9ASF2G72PZ-3G2R
1x uitvoering: Noctua NH-U9 DX-4189
3x uitvoering: WD Gold, 2TB (EOL) (VM's e.d. Raid 5)

1x uitvoering: LSI MegaRAID Raid Controller SAS 9341-4i/SGL 4-Port intern
4x uitvoering: WD Red SA500 2,5" 500GB (SQL Raid 10)
3x HighPoint mSAS Kabel 1xSFF8643−>4xSATA
2x uitvoering: Icy Dock ExpressCage MB324SP-B
1x uitvoering: Icy Dock FatCage MB153SP-B
Bruto bedrag 4250€

Voor de mensen dat met servers enzo werken, zijn hier bedenkingen over, zijn ze iets vergeten???
- Geen dual PSU, onze leverancier is een grote retailer en hun eigen servers draaien met dezelfde voedingen, voordeel is wel die lopen het magazijn binnen moest de voeding defect zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Damic op 01-03-2023 20:24 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
2TB ronddraaiende schijfjes voor VM :?

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
@jadjong
De 3x 2TB gaat in RAID5 voor veiligheid, deze opslag gaat worden gebruikt puur voor de VMs op te zetten.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Metabool
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 28-06-2023
Damic schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 19:20:
De 3x 2TB gaat in RAID5 voor veiligheid, deze opslag gaat worden gebruikt puur voor de VMs op te zetten.
ouch
Damic schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 18:48:
Voor de mensen dat met servers enzo werken, zijn hier bedenkingen over.
Ja, nogal

Losse bak speciaal voor enkel DC?
DC die waarschijnlijk hele dag uit zijn neus gaat zitten eten.
DC als VM op de andere doos zetten

Mechanische schijven vervangen voor SSD
Geen raid-5 gebruiken

Niet zelf bouwen, schaf een HPE/Dell/Lenovo aan.

[ Voor 8% gewijzigd door Metabool op 01-03-2023 19:33 ]

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik zou dat anno 2023 alleen voor backup gebruiken. De 2TB nvme variant kost amper vijf tientjes meer en geeft je 1328492738492x meer performance.

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Metabool schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 19:32:
[...]

ouch

[...]

Ja, nogal

Losse bak speciaal voor enkel DC?
DC die waarschijnlijk hele dag uit zijn neus gaat zitten eten.
DC als VM op de andere doos zetten

Mechanische schijven vervangen voor SSD
Geen raid-5 gebruiken

Niet zelf bouwen, schaf een HPE/Dell/Lenovo aan.
Zoals ik al zei: onze it leverancier is een grote retailer en hun eigen servers bouwen ze zelf.

Het probleem is dat onze DC nu op een vm staat en we wel wat problemen mee hebben.

Het probleem met HPe is dat de bios achter slot en grendel zit als je support is afgelopen :r dus geen nieuwe updates. Ben ik vorige week vrijdag achter gekomen als ik zocht naar nieuwe updates. Laatste die ik heb geïnstalleerd is die van 2020.
jadjong schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 19:34:
[...]

Ik zou dat anno 2023 alleen voor backup gebruiken. De 2TB nvme variant kost amper vijf tientjes meer en geeft je 1328492738492x meer performance.
Tussen 107€ en 200€ is 93€ verschil ;) maar ssd is beter :)

• Metabool
Damic schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 19:48:
[...]
Zoals ik al zei: onze it leverancier is een grote retailer en hun eigen servers bouwen ze zelf.
Zegt niets. Je vroeg advies van mensen die met servers werken, ik doe mijn hele leven al niets anders.
Spijt mij dat ik het compleet afschiet, kan er niets anders van maken. Zou daar zelf mijn vingers niet aan branden en je veel succes wensen.
Het probleem is dat onze DC nu op een vm staat en we wel wat problemen mee hebben.
Dat ligt niet aan feit dat het een VM is

Het probleem met HPe is dat de bios achter slot en grendel zit als je support is afgelopen
Dit is volledige onzin
Ben ik vorige week vrijdag achter gekomen als ik zocht naar nieuwe updates. Laatste die ik heb geïnstalleerd is die van 2020.
Updates houdt overal een keer op, en vaak valt dat wel samen met afschrijftermijn en moment waarop je moet vernieuwen. Maar op een gegeven moment is het ook wel doorontwikkeld en zijn updates niet nodig. Je koopt ook geen mainboard voor in je thuis pc en gaat dan na 3 jaar klagen dat er geen UEFI updates meer komen?
Tussen 107€ en 200€ is 93€ verschil ;) maar ssd is beter :)
Is het voor incidentele spielerij of voor zakelijk gebruik?

[ Voor 11% gewijzigd door Metabool op 01-03-2023 19:54 ]

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Metabool schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 19:53:
[...]

Zegt niets. Je vroeg advies van mensen die met servers werken, ik doe mijn hele leven al niets anders.
Spijt mij dat ik het compleet afschiet, kan er niets anders van maken. Zou daar zelf mijn vingers niet aan branden en je veel succes wensen.

[...]

Dat ligt niet aan feit dat het een VM is

[...]

Dit is volledige onzin

[...]

Updates houdt overal een keer op, en vaak valt dat wel samen met afschrijftermijn en moment waarop je moet vernieuwen. Maar op een gegeven moment is het ook wel doorontwikkeld en zijn updates niet nodig. Je koopt ook geen mainboard voor in je thuis pc en gaat dan na 3 jaar klagen dat er geen UEFI updates meer komen?

[...]

Is het voor incidentele spielerij of voor zakelijk gebruik?
DC op VM. Dat kan best zijn dat de huidige server helemaal verkeerd is ingericht. Stel dan iets voor van hardware.

HPe probleem: maar waarom releasen ze dan nog een bios update in 2023 als de hardware toch is afgeschreven en dat steken ze dan achter slot en grendel behalve als je een support contract hebt.

HDD/SSD: Zakelijk gebruik.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:42

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit! gemist? Schopje naar Desktop koopadvies.

Daarnaast, je zet dit uit bij een IT bedrijf, wat prima te verantwoorden is als bij jullie de knowhow onvoldoende aanwezig is om vervolgens hun aanbod onder een vergrootglas te leggen. Hoeveel input is er te leveren? Hoeveel gaan zij daarmee doen? Als zij vast zitten aan bepaalde suppliers waar zij de ondersteuning bij geven heb je weinig keus denk ik. Leuk dat het misschien beter of anders kan, maar iedereen heeft zo zijn werkwijze. Ik gok dat er weinig mogelijk is behalve alternatieven uit hun eigen gamma. Voor men hier hun hoofd over gaat breken is het misschien handig even te checken hoeveel invloed je überhaupt hebt (en zou willen hebben als hun ondersteuning daarna suboptimaal "want klant kiest ervoor andere onderdelen te implementeren").

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:50

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Waarom zelfbouw voor zakelijke servers? Koop aub dan ook echt professioneel, zakelijk spul. Dan weet je dat het werkt en heb je volledige support vanuit de leverancier. Zeker als je VM's wilt draaien. VMware geeft alleen support indien je gecertificeerde hardware gebruikt. Ook Microsoft heeft strenge eisen voor Hyper-V systemen. Kijk eens naar HP, Dell, Fujitsu, IBM enz.

[ Voor 28% gewijzigd door Microkid op 01-03-2023 20:11 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Metabool
Damic schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 20:05:
[...]

HPe probleem: maar waarom releasen ze dan nog een bios update in 2023 als de hardware toch is afgeschreven en dat steken ze dan achter slot en grendel behalve als je een support contract hebt.
Snap ik niet, je klaagt over ontbreken van updates en veroordeeld ze nu omdat ze "nog een bios update in 2023" uitbrengen ?

Begin niet aan zelfbouw

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
@br00ky juist startpost ontbreekt wat :/

@Microkid omdat ik onze IT leverancier gewoon heb gevraagd voor een nieuwe server en ze willen die "uit elkaar trekken" DC apart/ File apart en sql apart

@Metabool je snapt het niet want je bent dat allemaal gewoon dat een BIOS update achter een betaal muur zit. Ik vind dat niet normaal. Ik kan zelfs geen ouder selecteren dan de laatste :/ anyway back OT.

*Ik gaan even de TS updaten voor wat de server moet dienen, dat ben ik blijkbaar vergeten*

• Microkid

Microkid

Smile

Damic schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 20:14:
@Microkid omdat ik onze IT leverancier gewoon heb gevraagd voor een nieuwe server en ze willen die "uit elkaar trekken" DC apart/ File apart en sql apart
Wat is de onderbouwing daarvan? Met een flinke host kan je al die rollen prima virtueel draaien. En zelfs al mocht je dat niet willen, met 2 enterprise servers kan je ook e.e.a. scheiden.
Ik zie trouwens ook Windows 2022 Std staan als hypervisor. Daar mag je maar 2 VM's mee draaien indien alle cores gelicenseerd zijn. Wil je meer VMs, moet je alle cores nogmaals licenseren voor weer 2 VMs. Wellicht is Server 2022 Datacenter dus een betere keuze, aangezien ik al minstens 3 VM's tel. En vaak komt er wel wat bij...
VM's zou ik tegenwoordig ook niet meer op een draaiende disk zetten. Zeker voor een VM als SQL is disksnelheid wel fijn. En zo duur zijn SSD's nu ook weer niet.
Ik zou als bedrijf niet zomaar akkoord gaan met zo'n antwoord. Zelfbouw is leuk voor thuis, maar als bedrijf moet je 24x7 op je servers kunnen vertrouwen. Dan is enterprise hardware toch echt wel de geschikte keuze. Het Klinkt niet echt alsof ze weten waar ze mee bezig zijn, zeker gezien de zelfbouw.
Kijk bijv. eens hier voor wat inspiratie: https://www.redshell.nl/hpe-proliant-server-dl380/

[ Voor 45% gewijzigd door Microkid op 01-03-2023 20:32 ]

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Metabool
Damic schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 20:14:

@Metabool je snapt het niet want je bent dat allemaal gewoon dat een BIOS update achter een betaal muur zit. Ik vind dat niet normaal. Ik kan zelfs geen ouder selecteren dan de laatste :/ anyway back OT.
Ik zal het wel niet snappen inderdaad. Ik implementeer pas 20 jaar serveromgevingen.

Is geen sprake van een "betaalmuur" en als je oudere uefi firmware (bios) zoekt, of drivers of firmwares voor onderdelen dan kan je die allemaal ophalen. Alle voorgaande versies.

• Metabool
Microkid schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 20:16:
[...]

Wat is de onderbouwing daarvan? Met een flinke host kan je al die rollen prima virtueel draaien. En zelfs al mocht je dat niet willen, met 2 enterprise servers kan je ook e.e.a. scheiden.
Ik zou als bedrijf niet zomaar akkoord gaan met zo'n antwoord. Klinkt niet echt alsof ze weten waar ze mee bezig zijn, zeker gezien de zelfbouw.
Voor twee fysieke servers gaan is inderdaad wel een goed idee, op beide een hypervisor en virtuele machines kunnen migreren onderling is wel erg fijn. Niet alleen als backup (retentie) maar ook ivm onderhoud want dan kan je overdag een fysieke host leegspelen en lekker updaten tijdens kantooruren zonder dat iemand daar hinder van ondervind.

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Heb nog een kleine edit gedaan aan de TS.

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Zowat de goedkoopste Sata SSDtjes als OS drives, 2TB HDDs voor hypervisor storage, 16GB 'hypervisor' en zelfbouw?.....
Als dit een upgrade is vergeleken met waar je nu je DC VM op draait kan ik mij voorstellen dat die voor geen meter draait :+
Dit is leuk om thuis mee te hobby-en en zelfs dan is de hardware zwaar ondermaats.

Ben dan toch heel benieuwd welke leverancier zo zit te beunen, ze hebben iig duidelijk er weinig verstand van.
Een leverancier die zegt dat single PSU prima is want 'we hebben ze zelf ook', geeft mij flashbacks naar Mediamarkt verkopers die zeggen 'ik heb m zelf thuis ook', tijd om een offerte van een andere leverancier te gaan zoeken ;)

Fixing things to the breaking point...

• Metabool
Ik reageer hier op de DM die @Damic mij net stuur met foto van inlogpagina van HPE voor downloads

"Dit noem ik een paywall of ze maken het gewoon weg heel moeilijk om het te downloaden."

Ja, kwestie van inloggen.
Vind ik ook niet fijn, maar dat is zorg voor de IT-beheerder.

Ik kan daar wel aanmelden en alles downloaden.
Maak een account en koppel je serienummer.
Mits daar nog actieve support op zit (wat dus ook de garantie op je hardware is)

Die garantie wil je sowieso hebben. Minstens 8x5xnbd
Dan kan je HPE bellen en sturen ze je volgende dag nieuwe BBU voor je controller, andere (CRU) onderdelen op of sturen ze monteur. Die geef je kop koffie en wijst hem de server aan.

Bij die losse onderdelen uit je TS heb je juist nergens garantie op zitten, behalve het onderdeel zelf.
Als zaken niet samen werken; helaas pindakaas.

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
@Metabool ik stuur speciaal een pm en dan ga je hier wat antwoorden :| en als je zag dan zag je dat inloggen ook niet helpt en er geen contract meer loopt want server is 10j oud, maar nog goed. Dat noem ik een PAYWALL.

• Metabool
RGAT schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 20:30:

Een leverancier die zegt dat single PSU prima is want 'we hebben ze zelf ook', geeft mij flashbacks naar
Denk dat idee is, hebben ze zelf ook veel van in gebruik dus kunnen ze snel vervangen.
Maar dat houdt je server niet draaiende bij een PSU storing (denk ook aan dubbel pad icm UPS)

Geheel komt in ieder geval heel erg hobby bob over
Maar ik weet ook uit ervaring dat iemand die al zover is , en alles verdedigt toch niet verder te overtuigen is.
Zou daar zelf mijn vingers niet aan branden en je veel succes wensen.
Bij deze.

• Metabool
Damic schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 20:36:
@Metabool ik stuur speciaal een pm en dan ga je hier wat antwoorden :| en als je zag dan zag je dat inloggen ook niet helpt en er geen contract meer loopt want server is 10j oud, maar nog goed. Dat noem ik een PAYWALL.
Ja vreemd he, op een forum ;)

Rest is probleem van je IT-beheerder
Maar voor 10 jaar oude server snap ik dat die nergens ondersteunt wordt.
Als hij het doet, prima om nog even te laten gebruiken als dat financieel beter uitkomt maar ga niet klagen dat er geen updates meer zijn, en daarna klagen dat er wel updates zijn maar dat je ze ivm ontbreken actief onderhoudscontract niet kan downloaden.

Ik kan deze wel downloaden.
Dat doe ik regelmatig. In mijn rol als IT-dienstverlener en beheerder van oa. servers.

• Microkid

Microkid

Smile

Metabool schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 20:38:
[...]
Denk dat idee is, hebben ze zelf ook veel van in gebruik dus kunnen ze snel vervangen.
Maar dat houdt je server niet draaiende bij een PSU storing (denk ook aan dubbel pad icm UPS)
Inderdaad. Een zakelijke server moet 24x7 draaien. Dat betekent dubbele voeding, redundante netwerkkaarten, soms een dubbele disk controller, UPS en minstens 2 overbemeten servers zodat je in geval van een storing nog wat VM's elders kan draaien. (maar dan zou je weer wel shared storage moeten hebben)

• Metabool
Microkid schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 20:42:
[...]

Inderdaad. Een zakelijke server moet 24x7 draaien. Dat betekent dubbele voeding, redundante netwerkkaarten, soms een dubbele disk controller, UPS en minstens 2 overbemeten servers zodat je in geval van een storing nog wat VM's elders kan draaien. (maar dan zou je weer wel shared storage moeten hebben)
Discussie over 3 mechanische schijven in Raid-5 versus SAN van 20K ben ik nog maar niet aan begonnen ;)

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:05
Is er ook overwogen om naar de cloud te gaan? Dan heb je veel minder zorgen.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Damic schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 18:48:
Voor op het werk heb ik onze IT leverancier gevraagd om de huidige server te vervangen of opties te geven.

Edit: was het volgende vergeten
De huidige server doet DC/File en sql maar de performance is verzoek. Onze leverancier wil die 3 uit elkaar trekken DC apart SQL apart en File apart op de huidige (wel nieuwe installatie).
Er staat ook nog ergens een print server en de antivirus server op.

Edit2: we zijn een middelgroot bedrijf met momenteel stuk of 25 pc's en een paar laptops. CNC machine (Windows 7 iek) die aan de file moet kunnen.

Backup's worden dag dagelijks naar 2 qnap's gestuurd.
Stap 1 --> SQL onderhoud !!!! re-indexing oid ???

@Metabool (en anderen) zijn nog redelijk postitief

Je draait op HW die anno nu het equivalent is van "toen de dino's nog over straat liepen" een recente Qnap zou 99% van je "diensten" over kunnen nemen en die zijn gebouwd voor file server(s)
Ze hebben ons de volgende offerte doorgestuurd.

Domein Controller (DC):
1x Assemblagekost
1x uitvoering: Highpoint RocketRAID 640L

1x SuperMicro MBD−X12STL−F
1x uitvoering: Intel Xeon E-2336 Tray
2x uitvoering: Kingston KSM32ES8/8HD
1x uitvoering: Noctua NH-U9S
Dit voor een bruto bedrag van 2580€

Hyper-V (SQL/print/anti virus server):
1x Assemblage kost
1x RocketRAID 3720C 8 ports

1x uitvoering: Supermicro X12SPL-F (bulk)
1x uitvoering: Intel Xeon Silver 4310 Tray
4x uitvoering: Micron MTA9ASF2G72PZ-3G2R
1x uitvoering: Noctua NH-U9 DX-4189
3x uitvoering: WD Gold, 2TB (EOL) (VM's e.d. Raid 5)

1x uitvoering: LSI MegaRAID Raid Controller SAS 9341-4i/SGL 4-Port intern
4x uitvoering: WD Red SA500 2,5" 500GB (SQL Raid 10)
3x HighPoint mSAS Kabel 1xSFF8643−>4xSATA
2x uitvoering: Icy Dock ExpressCage MB324SP-B
1x uitvoering: Icy Dock FatCage MB153SP-B
Bruto bedrag 4250€

Voor de mensen dat met servers enzo werken, zijn hier bedenkingen over, zijn ze iets vergeten???
- Geen dual PSU, onze leverancier is een grote retailer en hun eigen servers draaien met dezelfde voedingen, voordeel is wel die lopen het magazijn binnen moest de voeding defect zijn.
De prijzen van de HW zijn anzich niet verkeerd, maar werk je met veel grote bestanden ? of is je SQL (boekhouding/ erp/bestelsysteem oid ?) zo loodzwaar ????

De offerte vind ik bijzonder voor een "ICT leverancier" dat soort ge-hobby is zo 1999 .. ook al wil je niet naar de cloud deze leverancier is nog "pre-dino" :X

Een Qnap/Synology met SSD caching en een DL380 met wat SSD's (veeam backup) moet ruim voldoende zijn voor je behoefte geen gekke "zelfbouw" nodig.

maar ik krijg het gevoel dat we het volledige plaatje niet zien.

ps .. wat @Metabool terecht opmerkt .. HW ondersteuning (dell/HPe/IBM/Lenovo oid) koop je bij de aanschaf erbij voor 1,3 of 5 jaar .. account aanmaken en "gaan" .. recht op support 4-8 uur on-site

- dual PSU
- Backup UPS
- 2de server
allemaal als je niet zonder een "server" kan voor paar --> werk-dagen.

Tja vanalles

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 00:37
Damic schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 20:36:
Om @Metabool een beetje bij te springen.
Als je na 10 jaar verwacht dat er nog hardware updates uitkomen dan mag je jezelf geen zelf respecterend bedrijf noemen.

Ieder ander bedrijf (hoe klein of groot), schrijft zijn hardware tussen de 3-5 jaar af. Dat het vervolgens in een testomgeving blijft draaien is prima. Maar ga alsjeblieft over life cycle management nadenken.

De andere opmerkingen die hier gegeven worden ben ik het compleet mee eens. Als 25 man niet kunnen werken omdat een onderdeel uit de zelfbouw server kapot is en je 2 weken moet wachten op een RMA is vele malen duurder dan hardware/ondersteuning aanschaffen gerenommeerd bedrijf (HPe, Dell etc)

edit:
Ik zit niet helemaal in de microsoft licentie materie, maar een gevirtualiseerde SQL (aanname dat het MSSQL is) server op een hyper-v host met Windows Server Standard is volgens mij sowieso not done. En m.b.t. SQL weet ik dat je hem sowieso niet mag migreren naar andere hosts mocht je dat graag willen t.b.v. hardware patching of iets dergelijks.

Edit2:
Wat even snel nog opkomt.
Als jullie (en dat is echt niet erg!) Zelf niet de technische knowhow hebben van het beheer en onderhoud van deze systemen. Ga dan vooral met een IT-dienstverlener praten. En niet met een hardware toko zoals in de TS.
Die dienstverlener kan ook hardware leveren.

[ Voor 25% gewijzigd door prekz op 01-03-2023 21:11 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:42

br00ky

Moderator Harde Waren
Op verzoek op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.