Welk montagesysteem zonnepanelen plat dak portrait

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• rhop
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 17-04-2024
Als uitbreiding op eerder op het overdekt terras aangelegde zonnepanelen wil ik deze nu installeren op de carport/berging. Ik weet welke zonnepanelen/optimizers/omvormer ik ga gebruiken alleen kan ik jullie hulp goed gebruiken voor het kiezen van het montagesysteem.

De panelen zouden vanwege de ruimte en indeling in portrait formaat geïnstalleerd gaan worden. Het gaat om 3 setjes van twee naast elkaar en 2 losse gericht op het zuiden. De hellingshoek zou idealiter 15-20 graden zijn. De afmetingen van de zonnepanelen zijn 1722 x 1134 mm. Tot nu toe ben ik de Solar Stell Connect tegengekomen. Graag zou ik willen weten of jullie nog andere merken weten en of iemand ervaring heeft met de Solar Stell Connect. Dank voor het meedenken!

Alle reacties

• sipje
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 17-11 15:58
Wij hebben zelf de P10 Zuid van Valk Solar systems liggen https://www.valksolarsyst...ait/zuid/valkpro-p10-zuid

Je kunt zelf een configuratie maken, maar er zijn ook voorgeconfigureerde pakketten te krijgen. Hieronder wat wij hebben liggen voor 11 panelen, met wat het heeft gekost. De zijpanelen wil ik nog bestellen. Wel inclusief de ballastdragers, die niet apart vermeld zijn.

3 x ValkPro+ P10 Zuid 1x3 / Geen zijplaten / Geen zwarte klemmen / 1 per module (+ € 2,00) / Wel kabelclips (+ € 1,00)
€ 936,00
1 x ValkPro+ P10 Zuid 1x2 / Geen zijplaten / Geen zwarte klemmen / 1 per module (+ € 2,00) / Wel kabelclips (+ € 1,00)
€ 228,00

• IplugNplay
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-11 19:57
Vraag wel van tevoren de levertijd, ik heb sommige dingen op 2024 zien staan van van de valk.

• SchepEggie
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 29-08 16:59
Ik ben al jaren een enthousiaste gebruiker van Esdec solar systemen. Voor de platte daken het “Flatfix Fusion” en helende daken het “Clickfix EVO” zowel voor pannen daken als leien / Bitumen daken! Zeer storm vast met slechts een ballast.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Leverbaarheid van het spul is echt wel een ding momenteel. Na wat zoeken en rondbellen heb ik toevallig vanmorgen een set solarspeed portrait steunen opgehaald. Voor een enkel paneel.

Stuk duurder dan het paneel zelf, maar had een beetje genoeg van de zoektocht. Hele setje was 200 euro.

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 01-03-2023 19:04 ]

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-11 13:58

icecreamfarmer

en het is

rhop schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 16:48:
Als uitbreiding op eerder op het overdekt terras aangelegde zonnepanelen wil ik deze nu installeren op de carport/berging. Ik weet welke zonnepanelen/optimizers/omvormer ik ga gebruiken alleen kan ik jullie hulp goed gebruiken voor het kiezen van het montagesysteem.

De panelen zouden vanwege de ruimte en indeling in portrait formaat geïnstalleerd gaan worden. Het gaat om 3 setjes van twee naast elkaar en 2 losse gericht op het zuiden. De hellingshoek zou idealiter 15-20 graden zijn. De afmetingen van de zonnepanelen zijn 1722 x 1134 mm. Tot nu toe ben ik de Solar Stell Connect tegengekomen. Graag zou ik willen weten of jullie nog andere merken weten en of iemand ervaring heeft met de Solar Stell Connect. Dank voor het meedenken!
Al iets wijzer geworden? Ik zit met dezelfde vraag. Alles is maar 10 graden of landscape.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Pagina: 1