• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Sinds het coronavirus werk ik vanuit thuis. Dit bevalt mij goed, aangezien ik daardoor minder last heb van prikkels, die ik op een normaal kantoor wel ervaar. Er is bij mij spraken van autisme, dus vaak is de enige oplossing zitten met een noise-cancelling koptelefoon en niet te veel vergaderingen doen.

Naast mijn werk, probeer ik wel sociaal dingen op te zetten. Zo is het de bedoeling dat ik ga naar meetings van lotgenoten, heb ik binnenkort weer therapie en ben ik bezig met sociale contacten op te doen buiten het werk. Ook het sporten ga ik weer oppakken, als ik hersteld ben van mijn klachten, die helaas steeds terugkomen.

Nu was ik aan het denken om (part-time) remote te gaan werken, met het liefst een bedrijf dat op een hoog niveau opereert (veelal senior/medior). Ik mis nu veelal de uitdaging in mijn huidige baan, terwijl ik graag bezig ben met de nieuwste tech., ingewikkeld(er) vraagstukken en ook opensta om dingen te leren. Recruiters sturen mij geregeld berichten, wat normaal is binnen de IT, maar daar ben ik niet zo'n fan van. Op LinkedIn zie ik veel bedrijven, maar ik weet niet of die allemaal openstaan voor remote werk.

Hoe staan jullie tegen remote werken? Indien positief, hoe hebben jullie dit gevonden? Ik ben wel een sociaal iemand, maar als ik aan het programmeren ben, dan ben ik het liefst alleen bezig of bel ik even om te overleggen hoe we iets gaan oplossen. Tijd is voor mij niet zo belangrijk, probeer wel 9.00u t/m 17.00u aan te houden, maar dat mag voor mij ook op andere tijden zijn.

Engels zou ook moeten lukken, dus internationaal lijkt me opzicht ook interessant. Ik zoek voornamelijk een omgeving waarbij ik mijzelf kan ontwikkelen en kan doorgroeien. Ik heb geen gezin en vriendin, en ook geen interesse in kinderen. Goed verdienen en zoals gezegd kennis opdoen, zijn mijn voornamelijk drijfveren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• missTweakers
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17:28
Ik vind zelf dat je meer gezien wordt en kansen krijgt op leuke projectjes als je ook deels op kantoor bent. Ik ben bijv 2 dagen per week op kantoor en collega van mijn team is maar 1 keer per maand op kantoor. Als er dan een vraag is over ons beider vakgebied, dan stellen ze die toch aan mij ipv aan die andere collega. Thuiswerken heeft dus ook wel invloed op je carrière, behalve als het gehele team natuurlijk remote werkt.

Maar goed, in dit topic zien ze dat remote werken bij NLse werkgevers nog steeds niet zo hot is. (Relatief) Weinig aanbod in remote werk?
In VS wel.

• HollowGamer
  • Niet online
missTweakers schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 17:22:
Ik vind zelf dat je meer gezien wordt en kansen krijgt op leuke projectjes als je ook deels op kantoor bent. Ik ben bijv 2 dagen per week op kantoor en collega van mijn team is maar 1 keer per maand op kantoor. Als er dan een vraag is over ons beider vakgebied, dan stellen ze die toch aan mij ipv aan die andere collega. Thuiswerken heeft dus ook wel invloed op je carrière, behalve als het gehele team natuurlijk remote werkt.

Maar goed, in dit topic zien ze dat remote werken bij NLse werkgevers nog steeds niet zo hot is. (Relatief) Weinig aanbod in remote werk?
In VS wel.
Dat klinkt als een omgeving dat niet echt gefocust is op remote werken. Er worden al veel vragen aan mij gesteld remotely, ik vind het dus niet erg om dat te doen.

Thanks, zal het topic eens checken. :)

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 19:51
Bij ons is er veel gelegenheid tot remote werken en we zien dat de meeste mensen 1-2 dagen per week op kantoor zijn en de rest thuis of onderweg, beetje afhankelijk van de werkzaamheden. We zien ook mensen die liefst fulltime op kantoor werken en mensen die fulltime thuis zouden willen werken. Dat hebben we een tijdje aangekeken en wat we nu zien is dat interne communicatie en samenwerken moeizamer verlopen bij teams waar hoofdzakelijk remote wordt gewerkt. Ook het leren van elkaar (junior/senior) is moeilijker en inwerken van nieuwe collega’s in een remote situatie leidt tot ontevredenheid en vroegtijdige uitstroom. We gaan dus proberen balans aan te brengen, maar nadrukkelijk met ruimte voor thuiswerken. Alleen wel in overleg met het team/manager, zodat er geen misverstanden en onbalans ontstaat. Wij hebben ook enkele mensen met autisme in dienst, voor heel specifieke werkzaamheden waar zij juist heel goed in zijn; die worden speciaal geworven. Die werken ook meer dan gemiddeld thuis.

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 04-06 15:57
missTweakers schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 17:22:

In VS wel.
In de VS ben je nog veel meer dan hier een "productie resource". En je verplichte dagelijkse hoeveelheid regels code kan je overal uitvoeren. Hier ben je ook als gewone werknemer onderdeel van een bedrijf waar je mee kunt praten als je dat wilt.

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:31
Hoe staan jullie tegen remote werken? Indien positief, hoe hebben jullie dit gevonden? Ik ben wel een sociaal iemand, maar als ik aan het programmeren ben, dan ben ik het liefst alleen bezig of bel ik even om te overleggen hoe we iets gaan oplossen. Tijd is voor mij niet zo belangrijk, probeer wel 9.00u t/m 17.00u aan te houden, maar dat mag voor mij ook op andere tijden zijn.
Ik had daar enorm moeite mee het eerste corona jaar. Juist omdat je geen informele contacten meer had. Ik ben er nu eindelijk aan gewend in een meng vorm. Ik probeer 2-3 dagen naar kantoor te gaan en daar ook echt in informele contacten te investeren.
Verder heb ik, nu mijn jongste het huis uit is, ook meer ruimte genomen om te werken. Een aparte kamer ingericht met goed buro en stoel. Radio voor mijn npo klassiek. Ik kom regelmatig mijn kamer uit en probeer minimaal een wandeling te maken als ik niet naar de sportschool ga.
Verder hebben we voor het team een app groep voor onzin en een huddle 3 keer per week voor informeel contact.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Ikbenmeereendje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 24-04 12:53
Ik (34m) vind remote echt supertof. Vanwege de hoge huizenprijzen huur ik een appartement op 1.5 uur van mijn baan. Al die reistijd is weggegooide tijd/geld. Op kantoor is het vechten om een werkplek en heb je constant last van sales die luid calls afhandelen. Als ik een nieuwe baan zoek is remote ook echt een van de dingen die mij gaat trekken. Onlangs heeft mijn werkgever aangekondigd dat we nu twee tot drie keer per week op werk moeten zijn, ook al zijn er niet genoeg werkplekken beschikbaar.

Mijn manager is van de oudere stempel en vindt het maar raar dat we niet vaker op kantoor willen komen.

Mijn vriendin is ook autistisch - net zoals OP -en zij is echt tot bloei gekomen tijdens de corona. Haar werk gaat veel beter en ze gaat als een trein.

Ik heb het niet zo nodig om op kantoor te zitten, maar kom eigenlijk vooral nog om de juniors te ondersteunen. Vind het vooral erg fijn dat ik thuis kan zijn voor mijn vriendin, lekker samen kan gaan lunchen, en omdat we een kleintje verwachten zou ik dat eigenlijk graag zo houden.

Het moeilijkste is wel dat ik vaak later doorwerk dan die 9 tot 17:00. Vroeger taaiden mensen ook wat vaker al om 4 uur af heb ik het idee.

• HollowGamer
  • Niet online
Ikbenmeereendje schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 22:02:
Ik (34m) vind remote echt supertof. Vanwege de hoge huizenprijzen huur ik een appartement op 1.5 uur van mijn baan. Al die reistijd is weggegooide tijd/geld. Op kantoor is het vechten om een werkplek en heb je constant last van sales die luid calls afhandelen. Als ik een nieuwe baan zoek is remote ook echt een van de dingen die mij gaat trekken. Onlangs heeft mijn werkgever aangekondigd dat we nu twee tot drie keer per week op werk moeten zijn, ook al zijn er niet genoeg werkplekken beschikbaar.

Mijn manager is van de oudere stempel en vindt het maar raar dat we niet vaker op kantoor willen komen.

Mijn vriendin is ook autistisch - net zoals OP -en zij is echt tot bloei gekomen tijdens de corona. Haar werk gaat veel beter en ze gaat als een trein.

Ik heb het niet zo nodig om op kantoor te zitten, maar kom eigenlijk vooral nog om de juniors te ondersteunen. Vind het vooral erg fijn dat ik thuis kan zijn voor mijn vriendin, lekker samen kan gaan lunchen, en omdat we een kleintje verwachten zou ik dat eigenlijk graag zo houden.

Het moeilijkste is wel dat ik vaak later doorwerk dan die 9 tot 17:00. Vroeger taaiden mensen ook wat vaker al om 4 uur af heb ik het idee.
Ja, verschrikkelijk hoe managers een heel bedrijf om zeep te helpen. Dit hoor je ook bij mensen die helemaal worden opgehemeld als Musk, bah.

Sommige werken inderdaad beter remote.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Ik werk zelf al jaren deels remote deels kantoor in een internationale setting. Mijn klanten zitten over de hele wereld met een focus op NL, Scandinavie en UK. Mijn collega’s zitten daar ook. Het heeft dan ook niet altijd heel veel nut om naar kantoor te gaan (voor mijn directe werkzaamheden). Vind het heerlijk.. geeft me veel vrijheid om te beginnen wanneer ik wil, te stoppen wanneer ik wil en tussendoor te doen wat ik wil.. zolang ik mijn werk maar af krijg.

Het hoofdkantoor is ongeveer 20 minuutjes van mijn huis maar werk toch wel 3 van de 4 dagen thuis. De 4e dag kantoor vooral voor informele contacten en voor eventuele kansen.

Onze development afdeling zit deels in Nederland, deels in Duitsland en deels in India. Dus ook daar is thuiswerken prima mogelijk.

Denk dat mijn werkgever sowieso vrij vooruitstrevend is op gebied van vertrouwen, remote werken, uren indelen en het gebruik van de kantoren en faciliteren in werkplekken (is ook onze core business - software voor vastgoed en facilitaire zaken).

[Voor 9% gewijzigd door crimby op 01-03-2023 22:13]

Skoda Enyaq iV80 Sportline | Easee Home | REC Alpha Pure 4400W

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Is aan de ene kant last van allerlei klachten hebben, wel compatibel met aan de andere kant meer uitdaging aangaan?

Serieuze vraag. Ik heb na mijn burnout 7 jaar geleden alweer, alsnog een gevoeligheid. Teveel stressvolle situaties achter elkaar en ik stuiter een eind weg.

Dus is bij mijn huidige werkgever blijven relatief "veilig". Ondanks dat ik enerzijds meer ambitie heb, ben ik bang dat die uitdaging aangaan mij anderzijds juist kan ontregelen.

Mijn tijdelijke oplossing is om iets meer uitdaging op mijn huidige werk aangaan. Ik ben mezelf nu meer over bedrijfsadministratie aan het leren, omdat dit handig kan zijn voor mijn vermogen om mee te denken met de klant.

Of dit de juiste keuze is, moet nog blijken... maar ik heb het eerste studieboek bijna uitgelezen en begin het zelfs een klein beetje leuk te vinden. Het voelt goed om ook een keer iets anders te leren dat nuttig kan zijn. Gezien ik in mijn werk als developer bijna altijd wel met een financieel component te maken heb (of ik nou moet koppelen met een administratie, of zelfs aan een boekhoudmodule moet werken... veel informatiesystemen en bedrijfsprocessen hebben er nou eenmaal mee te maken).

Ik heb iig een keuze gemaakt om weer stappen te zetten, in mijn geval dus een cursus volgen.

Wat thuiswerken betreft, ben ik voorstander van hybride werken. Paar dagen op kantoor voor overleg en om de lijnen kort te houden, paar dagen thuis om geconcentreerd te kunnen werken.

Ik merk wel dat mijn werkgever het liefste iedereen weer op kantoor heeft. Met de reistijd die ik momenteel heb, zou dat misschien teveel van mij vragen i.c.m. mijn gezin en zou het kunnen betekenen dat ik iets ga zoeken dat dichterbij is. Maar zolang ik hybride kan werken, vind ik het ff prima zo.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Ikbenmeereendje schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 22:02:
Op kantoor is het vechten om een werkplek en heb je constant last van sales die luid calls afhandelen.
Dat hangt nogal van het kantoor af natuurlijk. Ik ben wel allergisch voor een open kantoortuin.

Zit graag met een paar mensen / eigen afdeling in een ruimte waar de deur dicht kan. Prima dat mensen binnenlopen om dingen te overleggen, maar ik heb idd geen behoefte aan meeluisteren met sales of support de hele dag.

In het oude pand van mijn werk was dit beter dan het nieuwe. Ik zit wel op een andere etage maar het trapgat is open dus ik hoor ze alsnog.

Maar ik ben ook weleens op bezoek geweest bij een oud collega van mij en daar zat iedereen in 1 grote ruimte... verschrikkelijk :D

Dat is voor mij eigenlijk een directe no go.

Daarnaast wil ik ook gewoon een vaste werkplek. Die heb ik op mijn werk dan ook. Met mijn eigen spulletjes...

[Voor 6% gewijzigd door Lethalis op 01-03-2023 22:30]

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Lethalis schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 22:28:
[...]

Dat hangt nogal van het kantoor af natuurlijk. Ik ben wel allergisch voor een open kantoortuin.

Zit graag met een paar mensen / eigen afdeling in een ruimte waar de deur dicht kan. Prima dat mensen binnenlopen om dingen te overleggen, maar ik heb idd geen behoefte aan meeluisteren met sales of support de hele dag.

In het oude pand van mijn werk was dit beter dan het nieuwe. Ik zit wel op een andere etage maar het trapgat is open dus ik hoor ze alsnog.

Maar ik ben ook weleens op bezoek geweest bij een oud collega van mij en daar zat iedereen in 1 grote ruimte... verschrikkelijk :D

Dat is voor mij eigenlijk een directe no go.

Daarnaast wil ik ook gewoon een vaste werkplek. Die heb ik op mijn werk dan ook. Met mijn eigen spulletjes...
Dat is natuurlijk een kwestie van goed inrichten, activiteit gebaseerd waardoor als je geconcentreerd kan werken dat kan en als je ongestoord wil bellen dat ook kan. Altijd jammer dat een kantoortuin zo wordt afgeschoten waar het veelal aan de inrichting ligt en waarschijnlijk aan de werkgever die “iedereen bij elkaar in een grote open ruimte dumpt om kosten te besparen”

Skoda Enyaq iV80 Sportline | Easee Home | REC Alpha Pure 4400W

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
HollowGamer schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 16:41:
Recruiters sturen mij geregeld berichten, wat normaal is binnen de IT, maar daar ben ik niet zo'n fan van. Op LinkedIn zie ik veel bedrijven, maar ik weet niet of die allemaal openstaan voor remote werk.
Hoewel het zeker niet de enige oplossing is, is het er toch zeker wel een. Recruiters zitten op het moment in een markt waar zij enorm veel klanten (bedrijven) hebben, en maar heel weinig te bieden.

Ik merk op LinkedIn dat het aangeboden salaris in de berichten die ik dagelijks van recruiters krijg in de afgelopen 3 maanden is verdubbeld, en ze steeds meer een lease auto én thuiswerken én flinke pensioenregeling e.d. regelen. Ze stapelen het allemaal op omdat ze het anders niet verkocht krijgen.
Ik heb ook totaal niks met recruiters, het laatste waar ik op zit te wachten is een paar uur bellen met zo'n bureau om ze een idee te geven van wie ik ben en waar ik naar zoek, maar het zijn wel mensen die de hele dag bezig zijn met deksels voor potjes zoeken.

Wat let je om een keer via LinkedIn te reageren op zo'n recruiter, daarbij aan te geven dat je liever niet meteen aan de telefoon hangt maar wel graag wil weten of ze iets binnen jouw wensen hebben, en dan pas een keer een belafspraak in te plannen? Dan verleg je het onnodige contact naar chat tot je een hoge kans van slagen hebt, en valt er weinig te verliezen.

Vwb remote werken moet je niet vergeten dat we in een klein landje wonen, tot kort geleden was het doodnormaal dat iemand iedere dag anderhalf uur in de auto zat om naar kantoor te komen, want veel meer reistijd dan dat heb je hier niet (tenzij je in Maastricht woont en in Groningen werkt).
Dat heeft wel gezorgd voor een kantoorcultuur waarbij thuiswerken lastig was, en daarmee ook een grote groep mensen die toch echt wel moeite hebben met thuiswerken. Je merkt vaak dat mensen op technisch niveau gewoon senior zijn, maar dan als ze thuiswerken ineens minder goed presteren omdat je zelf een stuk meer verantwoordelijkheid hebt (voor jezelf) en meer autonoom moet kunnen werken. Als je alsnog de hele dag aan de telefoon hangt dan win je natuurlijk weinig met thuiswerken, want telefonisch contact is voor de meeste mensen veel storender dan even vlug een praatje op kantoor.
Dat is op het moment wel aan het veranderen, maar de meeste werkgevers eisen gewoon nog 1-2 dagen per week op kantoor. Sommige werkgevers zijn hierin heel flexibel, anderen wat minder.

Het nadeel is dat je hier zelf gewoon heel lastig uitkomt want het staat niet altijd genuanceerd in de vacature. Een recruiter kan dat vaak op grotere schaal verduidelijken en voor jou filteren op vacatures waar jouw wensen mogelijk zijn.

• Emperor_
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:53
Er zijn veel vacatures remote only te vinden op: https://weworkremotely.com/

• Oon
  • Niet online
Het nadeel van dat soort sites is dat ze voornamelijk in het buitenland zitten, dat maakt het belastingtechnisch weer lastig omdat ze je vaak niet gewoon in loondienst willen/kunnen nemen en je een verkapt dienstverband via een ZZP-constructie krijgt. Op zich prima, maar dan moet je er dus wel rekening mee houden dat je zelf je inkomstenbelasting en ZVW nog mag gaan betalen, terwijl je daar in loondienst (zonder andere inkomsten) zelf niks mee hoeft te doen.

• Emperor_
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:53
Oon schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 07:36:
[...]

Het nadeel van dat soort sites is dat ze voornamelijk in het buitenland zitten, dat maakt het belastingtechnisch weer lastig omdat ze je vaak niet gewoon in loondienst willen/kunnen nemen en je een verkapt dienstverband via een ZZP-constructie krijgt. Op zich prima, maar dan moet je er dus wel rekening mee houden dat je zelf je inkomstenbelasting en ZVW nog mag gaan betalen, terwijl je daar in loondienst (zonder andere inkomsten) zelf niks mee hoeft te doen.
Dat klopt en een goede aanvulling. Er zijn ook bedrijven welke een payrolling bedrijven gebruiken welke in veel landen mensen alsnog in dienst kunnen nemen. Dan hoef je niet in te ZZP'en.

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Compleet zonder eigen belang, ik weet dat bijvoorbeeld Gitlab als bedrijf volledig remote werkt (ze hebben niet eens kantoren) en ze nemen mensen aan in Nederland. Zo zijn er vast meer bedrijven, je moet alleen even goed zoeken.

Misschien is LinkedIn een optie? Die geven aan in welk land de vacature uitstaat en of een functie remote is of niet. Je zou deze link kunnen gebruiken: https://www.linkedin.com/...on=Nederland&refresh=true

• HollowGamer
  • Niet online
Oon schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 07:36:
[...]

Dat heeft denk ik dan ook gevolgen voor pensioenopbouw? Die zul je dan ook zelf moeten regelen, lijkt me?

• Lethalis
  • Niet online
crimby schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 07:04:
[...]
Dat is natuurlijk een kwestie van goed inrichten, activiteit gebaseerd waardoor als je geconcentreerd kan werken dat kan en als je ongestoord wil bellen dat ook kan. Altijd jammer dat een kantoortuin zo wordt afgeschoten waar het veelal aan de inrichting ligt en waarschijnlijk aan de werkgever die “iedereen bij elkaar in een grote open ruimte dumpt om kosten te besparen”
Mja je zou scheidingen kunnen aanbrengen met plantenbakken en kasten etc... dat je "hoekjes" creëert, dat heb ik ook bij het ontwerp van het kantoor van een klant gezien. Je hebt dan elke keer 4 bureau's bij elkaar als een soort "unit" die aan de zijkant open is, maar voor de rest omringd is voor halfhoge kasten met planten er op. De ene kant is open, de andere kant kun je naar buiten kijken. Dat is al iets beter dan helemaal open.

Maar als ik zie dat iedereen in 1 grote open ruimte is gedumpt dan wil ik er niet werken.

Ik hou er ook niet van als mensen "achter mij" zitten. Dus ik vind het wel fijn als er iets anders achter mij is (een muur, een kast, whatever). Niet omdat ik iets te verbergen heb, maar omdat het gewoon niet fijn voelt. In een restaurant zit ik ook niet graag met mijn rug naar de ruimte toe.

[Voor 24% gewijzigd door Lethalis op 02-03-2023 11:00]

• Oon
  • Niet online
HollowGamer schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:37:
[...]

Dat heeft denk ik dan ook gevolgen voor pensioenopbouw? Die zul je dan ook zelf moeten regelen, lijkt me?
Als ZZPer wel ja. Over het algemeen sta je er alleen voor tenzij het bedrijf ook een kantoor in Nederland heeft.

Pensioen zelf regelen is overigens ook niet lastig, je moet er alleen wel rekening mee houden in je onderhandelingen.

• HollowGamer
  • Niet online
Shivs schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:10:
Compleet zonder eigen belang, ik weet dat bijvoorbeeld Gitlab als bedrijf volledig remote werkt (ze hebben niet eens kantoren) en ze nemen mensen aan in Nederland. Zo zijn er vast meer bedrijven, je moet alleen even goed zoeken.

Misschien is LinkedIn een optie? Die geven aan in welk land de vacature uitstaat en of een functie remote is of niet. Je zou deze link kunnen gebruiken: https://www.linkedin.com/...on=Nederland&refresh=true
Ik zie ook andere sites, o.a. van een framework die ik veel/graag gebruik, maar veelal zitten deze in de US.

Daar zit wel tijdsverschil in, misschien toch handiger om te kijken naar bedrijven binnen de EU.

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:12

D33F

Tweelingtemmer

In mijn geval heb ik bijna 2 jaar volledig remote gewerkt bij mijn vorige werkgever (wat super beviel). Daarna een overstap gemaakt naar een nieuwe werkgever waarbij ik de eerste twee maanden fulltime op kantoor moest zijn. Voor mij was dit een enorme omschakeling omdat ook ik in het spectrum val (en tevens developer).

Gelukkig mag ik al een geruime tijd 2 dagen per week thuiswerken, maar moet eerlijk bekennen dat de overige 3 dagen op kantoor nog steeds erg zwaar vallen (kost onevenredig veel energie, iets met maskeren en autisme :o)). In ons geval is het wel één grote ruimte (gelukkig geen sales of support in deze ruimte) en kan het soms erg rumoerig zijn. Dit betekent dan ook vaak dat ik met de oordopjes in aan het werk ben. Verder word ik ook veel sneller afgeleid op kantoor dan thuis.

Wat mij betreft zou 1 keer in de week naar kantoor een goed balans zijn en deze dag gebruiken om de nodige zaken met elkaar in lijn te brengen met elkaar.

Lies are obvious to read because the truth is already written

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:42

Lordy79

Fundamentalist

Ik werk al bijna 20cjaar fulltime thuis, heb een gezin en het is een van de beste beslissingen van mijn leven.
Maar je moet dan wel buiten je werk je sociale behoeften invullen anders wordt de wereld heel klein.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• HollowGamer
  • Niet online
Lordy79 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 12:08:
Ik werk al bijna 20cjaar fulltime thuis, heb een gezin en het is een van de beste beslissingen van mijn leven.
Maar je moet dan wel buiten je werk je sociale behoeften invullen anders wordt de wereld heel klein.
Hoe heb je de werkgever gevonden?

• Lethalis
  • Niet online
D33F schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 11:46:
Gelukkig mag ik al een geruime tijd 2 dagen per week thuiswerken, maar moet eerlijk bekennen dat de overige 3 dagen op kantoor nog steeds erg zwaar vallen (kost onevenredig veel energie, iets met maskeren en autisme :o)). In ons geval is het wel één grote ruimte (gelukkig geen sales of support in deze ruimte) en kan het soms erg rumoerig zijn. Dit betekent dan ook vaak dat ik met de oordopjes in aan het werk ben. Verder word ik ook veel sneller afgeleid op kantoor dan thuis.
Ik lees hier vaak dat mensen oordopjes of een koptelefoon opdoen.

Helaas heb ik dat in het verleden te vaak gedaan (koptelefoon op, muziek aan, de hele dag) en heb ik o.a. daardoor tinnitus. Dus dat probeer ik zoveel mogelijk te beperken. Dat maakt mezelf afsluiten erg lastig in een drukke omgeving.

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:12

D33F

Tweelingtemmer

Lethalis schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 12:37:
[...]

Ik lees hier vaak dat mensen oordopjes of een koptelefoon opdoen.

Helaas heb ik dat in het verleden te vaak gedaan (koptelefoon op, muziek aan, de hele dag) en heb ik o.a. daardoor tinnitus. Dus dat probeer ik zoveel mogelijk te beperken. Dat maakt mezelf afsluiten erg lastig in een drukke omgeving.
Dat klinkt inderdaad niet fijn nee :(. Heeft jouw werkgever geen stilteruimtes o.i.d. waar je wel rustig kunt werken? Ik weet wel dat ik amper iets gedaan zou krijgen als ik mij niet kon afsluiten van het gekakkel om mij heen.

Verder betrap ik mijzelf er ook wel eens op dat ik soms nog geen eens muziek heb opstaan maar dat puur het dempen van het geluid al een verademing is.

Lies are obvious to read because the truth is already written

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
En als aanvulling hierop: LinkedIn Jobs. Daar kun je filteren op On-Site, Hybrid of Remote.

PV Output

• Lethalis
  • Niet online
HollowGamer schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:37:
[...]
Als je worstelt met jouw gezondheid, raad ik ZZP-en in het algemeen af.

Je hebt dan 0,0 vangnet. Tenzij je zo gedisciplineerd bent om weinig uit te geven en veel te sparen, zodat je een behoorlijke tijd zonder inkomen vooruit kan. Maar ja, niet veel mensen kunnen dat.

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 16:15
Ik mag bij mijn huidige werkgever hybride werken (max 3 dagen thuis), maar eigenlijk werk ik gewoon het liefst 5 dagen op kantoor en blijf ik alleen thuis als ik een pakketje/monteur verwacht of naar de tandarts ofzo moet. Ik vind werken op kantoor gewoonweg veel fijner. Ik heb wel een functie waarbij ik echt in teamverband werk en waarbij ik veel moet overleggen met collega's, zowel binnen als buiten mijn team. Dat is op kantoor gewoon veel fijner, maar ik kan me voorstellen dat als je een programmeur bent en je geconcentreerd moet werken, het thuis weer fijner is.

Echter wat het belangrijkste argument voor mij is, is dat ik tijdens het thuiswerken merkte dat de grens tussen werk en privé veel te veel vervaagde. Ik heb weliswaar een aparte kamer ingericht met een bureau, scherm, goede stoel etc waar ik altijd thuis werk dus zit niet aan de keukentafel ofzo. Toch merkte ik dat als ik stopte met werken en ik een minuut later stond te koken of tv zat te kijken ofzo ik nog veel te veel in werkmodus zat. Ik vind het heerlijk om na werktijd de rit naar huis nog te maken, waarin ik kan afschakelen zodat ik zodra ik thuis kom ik in mijn "privemodus" zit en kan doen waar ik zin in heb.

• Lethalis
  • Niet online
Vld1989 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 14:50:
Echter wat het belangrijkste argument voor mij is, is dat ik tijdens het thuiswerken merkte dat de grens tussen werk en privé veel te veel vervaagde. Ik heb weliswaar een aparte kamer ingericht met een bureau, scherm, goede stoel etc waar ik altijd thuis werk dus zit niet aan de keukentafel ofzo. Toch merkte ik dat als ik stopte met werken en ik een minuut later stond te koken of tv zat te kijken ofzo ik nog veel te veel in werkmodus zat. Ik vind het heerlijk om na werktijd de rit naar huis nog te maken, waarin ik kan afschakelen zodat ik zodra ik thuis kom ik in mijn "privemodus" zit en kan doen waar ik zin in heb.
Om eerlijk te zijn ben ik daar nooit goed in geweest, ook niet toen ik nog fulltime op kantoor werkte. Dan rij ik mezelf bijna te pletter omdat ik in mijn hoofd nog van alles aan het verwerken ben en kom ik helemaal vermoeid thuis aan, omdat ik een uur in de auto zitten ook vermoeiend vind. Zeker in de drukte.

Ik moet na een werkdag op kantoor ook altijd extra opletten dat ik thuis niet chagrijnig ga doen. Met thuiswerken heb ik dat iets minder. Bovendien kan ik de wekker later zetten. Ik moet bijvoorbeeld om half 8 beginnen met werken. Als ik naar kantoor ga, gaat de wekker dan om 6 uur omdat ik het anders niet red om daar op tijd te zijn.

Thuis gaat de wekker om 7:15, zet ik een kop thee en rol ik om 7:30 achter mijn computer :+ En ik ben om 17:00 ook echt klaar... terwijl ik anders pas om 18:00 thuis ben.

Maar in beide gevallen kan het gebeuren dat ik 's avonds om 21:30 (als mijn dochter eindelijk slaapt) nog ff inlog om wat dingen uit te zoeken etc. Dat deed ik ook altijd al toen ik nog niet thuiswerkte.

[Voor 6% gewijzigd door Lethalis op 02-03-2023 16:32]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:07

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Frame164 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 20:44:
In de VS ben je nog veel meer dan hier een "productie resource". En je verplichte dagelijkse hoeveelheid regels code kan je overal uitvoeren. Hier ben je ook als gewone werknemer onderdeel van een bedrijf waar je mee kunt praten als je dat wilt.
Ik woon en werk alweer ruim 13 jaar in de VS en heb dit nooit zo ervaren.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Camacha: Je hebt nog gelijk ook.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee