Gezocht: binnendeur sloten met "gewone" sleutels

Pagina: 1
Acties:

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:06

hneel

denkt er het zijne van

Topicstarter
Ik zoek voor thuis een binnendeur slot waar gewone sleutels op passen. Met gewone sleutels bedoel ik met van die inkepingen, die allemaal onderling verschillend zijn. Zodat de kinderen elk hun eigen deur op slot kunnen doen en ze niet bij elkaar naar binnen kunnen. En die kinderen ook niet in de koekjeskast kunnen.

Maar in de bouwmarkt vind ik allen dit soort sleutels:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bnKCI9s_3Gws0iNvvbzUlNU-Tps=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VfyVLr5tw9dZdjVAhEPrmyu9.png?f=user_large
Zonder inkepingen. Dat zou dus betekenen dat je met 1 sleutel alle sloten open kan maken. Wil wil dat nou? |:(
Ook op internet kom ik van dat soort sleutels tegen. En bij de meeste afbeeldingen staan geen sleutels afgebeeld, dus kan ik niet weten of dat is wat ik zoek of niet.

Het bleek dat bij 2 kinderen de sloten/sleutels hetzelfde waren, dus ik moet er eentje varvangen.
Het leek zo'n simpele opdracht: vind zo'n slot. Maar ik kom er gewoonweg niet uit.

Weet iemand misschien naar welke termen en benamingen ik moet zoeken, want dat is denk ik waar ik op vast loop.
Het moeten sleutels zijn met een nummer. En die nummer moeten uniek zijn, althans binnen ons huis.

Je kan bij dit soort sleutel toch niet even snel een cylinder vervangen zoals bij buitendeuren, toch?
Pagina: 1