Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderkop
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-09 19:28
Mijn vraag
Helaas net de juiste kabel kwijt van mijn modulaire voeding; die voor een (nieuw aan te schaffen) SSD.

Het gaat om een Corsair SF450. Ik wil een standaard SSD voeden.
De Corsair heeft een PCIe 6 pins aansluiting voor SATA.
De SSD heeft een 15 pins mannelijke aansluiting.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb onder meer bij de diverse kabelsites gezocht, bij Corsair gekeken en heb daar een vervangende kabel gevonden;

https://www.corsair.com/u...%29/p/CP-8920116#tab-faqs

Mijn vraag is: is deze vervangende kabel (of een soortgelijke, met één aansluiting) ook in Nederland te krijgen? Ik kan ze niet bij de standaard webshops vinden (kan er overheen kijken, in dat geval mijn fout!)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21:25
En je weet ook zeker dat die kabel werkt met jou voeding? Want dat is allemaal niet standaard. Dat hij aan een kant een 6 pin heeft, wil absoluut niet zeggen dat alle 6 pin kabels werken, de pinout kan compleet anders zijn.

Zie eigenlijk helemaal geen specificaties staan bij de kabel die jij linkt.

Je moet echt een kabel hebben waar specifiek bij staat dat hij bij jou voeding past.

Kan je dit ook niet oplossen met een verloop kabeltje van Molex naar Sata oid? (wel een van goede kwaliteit, want ze zijn een beetje berucht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderkop
Hai webgaming,

De corsair kabel die ik heb gevonden, is geschikt voor de SF450. Zij noemen dit een type 3 kabel (geen idee hoe of wat).

Een 4-pins molex is een soort laatste redmiddel, maar zo'n verloopje is net zo duur als de originele Corsair.
Wat wel opvallend is, is dat enkel Corsair deze nog direct verkoopt. In Nederland niet te vinden, in de states enkel rechtstreeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-09 16:44

eagle00789

Est. November 2005

En welke SSD heb je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Oke, dan is het goed. :)

Ja, dat zal het probleem zijn, een molex naar sata kabeltje is makkelijk en goedkoop te krijgen, met zo'n kabel zal dat (in NL) lastiger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:50

heuveltje

KoelkastFilosoof

maakt dat uit dan, elke SSD/HD (m2 uitgezonderd) maakt toch gewoon gebruik van dezelfde sata voedingskabel ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Vind ik ook een beetje een bijzondere vraag. Een Sata SSD. Welke dat dan precies is maakt helemaal niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderkop
Ik wilde deze aanschaffen: https://tweakers.net/pric...-bx500-1tb/specificaties/

1 TB ssd, sata aansluiting.

@ iedereen; inmiddels het molex kabeltje er bij gepakt dat er bij zat.
Om e.e.a. te bespoedigen kopen we bij de ssd een verloopje (molex 4pin naar sata 15pin (v)) , maar liever had ik geen verloopstukken gehad omdat de kast al niet de grootste is (Jonsbo T8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Ik weet denk ik wel waar die vraag naar toe wil, en als je hem nog niet gekocht hebt, is dat wel een relevante vraag.

Kan je dan niet beter gewoon voor een m.2 SSD gaan oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderkop
De M.2 plek is al gevuld.
Er hangt nu nog al een jaar of wat een externe harde schijf aan, wat er nogal armoedig uit ziet.
Vandaar toch maar besloten een interne SSD te plaatsen.
Pagina: 1