Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen in 4k 120HZ en flight sims vloeiend in VR spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
3500,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een 4TB NVME drive, Western Digital SN850X
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil de 4090 om de beste performance in flight sims en VR te krijgen. Ik wil de 7800x3D voor beste performance in CPU-heavy games zoals Escape From Tarkov.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb de videokaart gekozen op de beste onderdelen qua stroomvoorziening omdat ik hem wil undervolten voor minder herrie en minder stroomvebruik.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil dat de PC niet te veel herrie maakt maar wel goed koelt. Daarom vervang ik de standaard fans met 140mm Noctua PWM fans.
Ga je overklokken?
Ik wil mijn geheugen manueel timen met de video van buildzoid (gewoon copypasten en testen). De CPU denk ik niet. Ik wil de GPU dus undervolten.
Wat verwacht je van ons?[i]
Een dubbelcheck op mijn gekozen onderdelen.
Ik heb een paar gerichte vragen:
Gamen in 4k 120HZ en flight sims vloeiend in VR spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
3500,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een 4TB NVME drive, Western Digital SN850X
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil de 4090 om de beste performance in flight sims en VR te krijgen. Ik wil de 7800x3D voor beste performance in CPU-heavy games zoals Escape From Tarkov.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb de videokaart gekozen op de beste onderdelen qua stroomvoorziening omdat ik hem wil undervolten voor minder herrie en minder stroomvebruik.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil dat de PC niet te veel herrie maakt maar wel goed koelt. Daarom vervang ik de standaard fans met 140mm Noctua PWM fans.
Ga je overklokken?
Ik wil mijn geheugen manueel timen met de video van buildzoid (gewoon copypasten en testen). De CPU denk ik niet. Ik wil de GPU dus undervolten.
Wat verwacht je van ons?[i]
Een dubbelcheck op mijn gekozen onderdelen.
Ik heb een paar gerichte vragen:
- Is het gekozen geheugen een goede keuze om de deze video te volgen? Volgens mij gaat het om SK-Hynix geheugen maar ik vind dat lastig uitvogelen.
- Is het undervolten goed te doen op de 4090? Ik wil het omdat het bij een oude Nvidia-kaart het goed kon. En flink scheelde in warmteproductie en stroomverbruik
- Is dit moederbord oké? Ik vind het zeer lastig om een goede uit te zoeken. Uiteindelijk deze gekozen omdat hij goed uit de video van Hardware Unboxed kwam en relatief goedkoop was. Ben vooral bang voor de slechte software van bijna alle merken, Gigabyte lijkt het beste eruit te komen.
- Het moederbord heeft weining USB-A slots. Is het uitbreiden van de USB-ports met een hub goed te doen voor alle flightsimgear?
- Ik weet niet veel van CPU-koelers, is dit een goede keuze?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors (dit is een placeholder, ik wil een 7800x3D kopen als deze uitkomen volgende maand) | AMD Ryzen 9 7950X Boxed | € 599,- | € 599,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B650 GAMING X AX (rev. 1.0) | € 209,90 | € 209,90 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM X 24G | € 2.089,- | € 2.089,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design North - TG Clear Chalk White | € 149,70 | € 149,70 |
| 1 | Processorkoeling | DeepCool AK620 | € 68,90 | € 68,90 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z5 F5-6400J3239G16GX2-TZ5S | € 185,01 | € 185,01 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM1000x (2021) Zwart | € 190,25 | € 190,25 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 3.491,76 | ||