Ik heb echt een hele goeie PC.
of deze-->
http://www.tweakers.net/reviews/169/1
http://www.tweakers.net/reviews/169/1
Ik heb raid en ik haal rond de 30 à 70.000 kb/s en ik vind het toch wel heel goed!
En ik blij met me reet.
P.S er is ook een heel mooi knopje boven je en daar staat search op en dan kan je intypen waar raid goed voor is en dan krijg je alle meningen op een rij
suc6
Greetzzzzzzzz Hives
En ik blij met me reet.
P.S er is ook een heel mooi knopje boven je en daar staat search op en dan kan je intypen waar raid goed voor is en dan krijg je alle meningen op een rij
suc6
Greetzzzzzzzz Hives
AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch
Er zijn verschillend soorten van Raid, die allemaal verschillende voordelen hebben.
RAID0: stripe: zet data op 2 (of meer) disks = snellere acces, nadeel: kwetsbaar: 1 disk stuk, alles weg.
RAID1: Mirror: Duplex data naar 2 disks: veilig nadeel: slechte efficientie van de diskspace.
RAID10 = RAID0 + RAID1 tegelijk stripe 2 disks en mirror die met 2 andere (=4 disks)
RAID5: stripe with parity: minimaal 3 disks nodig, is eigenlijk het beste, heeft voordelen van 1 en 2 en is redelijk efficient met disk-space. Naarmate je meer disks neemt wordt je 'verlies' steeds minder. BV 5 disks 20% 'verlies'. Er is altijd de ruimte van 1 disk kwijt aan de party.
OK.
RAID0: stripe: zet data op 2 (of meer) disks = snellere acces, nadeel: kwetsbaar: 1 disk stuk, alles weg.
RAID1: Mirror: Duplex data naar 2 disks: veilig nadeel: slechte efficientie van de diskspace.
RAID10 = RAID0 + RAID1 tegelijk stripe 2 disks en mirror die met 2 andere (=4 disks)
RAID5: stripe with parity: minimaal 3 disks nodig, is eigenlijk het beste, heeft voordelen van 1 en 2 en is redelijk efficient met disk-space. Naarmate je meer disks neemt wordt je 'verlies' steeds minder. BV 5 disks 20% 'verlies'. Er is altijd de ruimte van 1 disk kwijt aan de party.
OK.
UNFAQ --- Unfrequently Answered Question
Raid 5 vereist wel 'n krachtigere controler met Raid procesor en optioneel Cache memory, deze kaarten zijn dus overwegend veel duurder ook de IDE varianten en zijn meestal zo ver ik weet niet onboard te vinden onboard zijn vaak RAID 0, 1, 0&1. en ook bruikbaar als gewoone IDE controller
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
Pagina: 1