Aanhanger achteraf geparkeerd mag niet van handhaving

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfredjansen
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 28-02-2023
hier in arnhem zelfde probleem stallingen allemaal vol ,8 jaar achter op parkeerplaats gestaan uit het zicht en nog steeds ruim voldoende parkeerplaatsen ( wat notabene de redenen vormden voor de bewuste maatregel het straatbeeld en veelal onvoldoende parkeergelegenheid hier NVT DUS )nooit problemen gehad ,1 azijknzeiker en handhaving komt en je bent de klos

wat extra wrang is is dat ik voor bijna iedere buur afgelopen jaren heb geholpen met groenafval afvoeren, wasmachine ophalen, koelkast afvoeren ,kapotte electrische fiets wegbrengen naar fietsenmaker, ,uitruimen woning, opruimen schuur en tot slot niet geheel onbelangrijk minimaal 24 ladingen met grof afval/zwerfafval wat anders bij de ondergrondse containers zou zijn gedumpt!!!

nou vraag ik eenieder wat je buurt meer verloederd die minivuilnisbelten die ondergrondse containers heten en nu al regelmatig vol zitten of die aanhanger die achteraf uit het zicht staat en dus ook nog eens een maatschappelijk doel dient simpelweg omdat niet iedereen aanhanger kan huren vanwege financiele redenen of simpelweg geen rijbewijs

benieuwd naar reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
alfredjansen schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 14:00:
hier in arnhem zelfde probleem stallingen allemaal vol ,8 jaar achter op parkeerplaats gestaan uit het zicht en nog steeds ruim voldoende parkeerplaatsen ( wat notabene de redenen vormden voor de bewuste maatregel het straatbeeld en veelal onvoldoende parkeergelegenheid hier NVT DUS )nooit problemen gehad ,1 azijknzeiker en handhaving komt en je bent de klos

wat extra wrang is is dat ik voor bijna iedere buur afgelopen jaren heb geholpen met groenafval afvoeren, wasmachine ophalen, koelkast afvoeren ,kapotte electrische fiets wegbrengen naar fietsenmaker, ,uitruimen woning, opruimen schuur en tot slot niet geheel onbelangrijk minimaal 24 ladingen met grof afval/zwerfafval wat anders bij de ondergrondse containers zou zijn gedumpt!!!

nou vraag ik eenieder wat je buurt meer verloederd die minivuilnisbelten die ondergrondse containers heten en nu al regelmatig vol zitten of die aanhanger die achteraf uit het zicht staat en dus ook nog eens een maatschappelijk doel dient simpelweg omdat niet iedereen aanhanger kan huren vanwege financiele redenen of simpelweg geen rijbewijs

benieuwd naar reacties
Ik vraag mij nu vooral af wat je met en aanhanger moet zonder rijbewijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:03
twain4me schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 14:21:
[...]

Ik vraag mij nu vooral af wat je met en aanhanger moet zonder rijbewijs.
Hij geeft aan regelmatig ritjes voor buurtbewoners te hebben gemaakt. Dus zonder zijn aanhanger zouden die mogelijk afval gedumpt hebben.

PS: Hier in Utrecht halen ze grofvuil overigens gratis op voor de deur,na het maken van een afspraak, én kan je gratis een aanhanger lenen bij de stort om het zelf weg te brengen (ook kosteloos en ongelimiteerd voor particulieren) maar dat weerhoudt mensen er helaas ook niet van om alsnog bij de ondergrondse containers grofvuil te dumpen. Dus ik vrees dat er gewoon aso’s zijn en nette mensen, en denk dat het zelf beschikbaar hebben van een aanhanger daar niet per se verandering in brengt ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Valorian op 28-02-2023 19:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• twain4me
  • Nu online

twain4me

Valorian schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 19:03:
[...]

Hij geeft aan regelmatig ritjes voor buurtbewoners te hebben gemaakt. Dus zonder zijn aanhanger zouden die mogelijk afval gedumpt hebben.
Ohw zo, ik las het verkeerd :+

@alfredjansen

naja aanhangers horen niet op de openbareweg te staan, of je die aanhanger nu gebruikt om heel veel goeds te doen of heel veel verkeerds maakt veder niet uit. om mensen die daar een melding van maken (als dat al is gebeurd) meteen uit te maken voor azijnzeiker gaat wat mij betreft wel wat ver. zorg gewoon voor een legale plek dan kan je er zoveel goeds met je aanhanger doen als je wil. Het goede gebruiken om de overtreding goed te praten (en de melder een azijnzeiker te noemen) is wat mij betreft nogal een bijzondere gedachtegang.

[ Voor 10% gewijzigd door twain4me op 28-02-2023 19:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:51

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik zou in ieder geval willen weten wie de klager is geweest, zodat ik vervolgens weet wie ik in ieder geval NOOIT meer ga helpen met m'n aanhanger ;)

Zoals hierboven beweerd wordt, tsja een legale stallingsplaats voor een aanhanger vinden valt meestal niet mee, al is het natuurlijk niet ideaal om een aanhanger in weer en wind te stallen (daar wordt de aanhanger ook niet beter van namelijk), nog los van of een APV (of verhuurder) het goedkeurt of niet.

Zelf heb ik 2 aanhangers, en na een vrij grondige verbouwing kunnen die allebei in een garagebox staan die ik al jaren huur aan de andere kant van de stad. Als ik m'n motortrailer nodig heb moet ik wel eerst de grotere aanhanger buiten rijden, de motortrailer pakken en de grote weer terugzetten, maar soit. Het werkt. Kost ook wel 60 euro per maand, maar so be it. Niemand kan gaan zeuren over die aanhangers en omdat ze niet buiten in weer en wind staan, gaan ze ook een stuk langer mee.

Ik hoop in de toekomst een woning te hebben waar ik in ieder geval de motortrailer zelf kan stallen, liefst beide aanhangers. Maar dat zal dan een woning met flinke garage moeten worden :+
alfredjansen schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 20:09:
ben iedere stalling in straal van25 km afgeweest zou wel netjes zijn als gemeente aantal plekken evt in buitengebied ter beschikking zou stellenop bijv leegstaand/vervallen industrieterrein onder bijvoorbeeld afspraak dat die ruimtes dan ook opgeknapt/bijgehouden worden

minder verpaupering/vandalisme/brandstichting/drugspanden , buurt blij ,eigenaren campers/aanhangers,boottrailer,etc uit de brand, geen onnodige uitgaven gemeente aan onderhoud, volgens mij win win win sjfutie
Voor de meeste APV's is een aangekoppelde aanhanger een aanhanger in gebruik, en dan mag deze er staan. Nadeel: Je zult de aanhanger aan je auto moeten laten, of evt. een 2e auto'tje kopen met trekhaak zodat die voor parkeervergunning kan spelen :P Ideaal is het allemaal niet, maar als de APV het toelaat is dat misschien nog een optie. Niet goedkoop, maar stalling voor een aanhanger is sowieso niet goedkoop.

[ Voor 93% gewijzigd door Destruction op 28-02-2023 20:11 ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfredjansen
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 28-02-2023
ben iedere stalling in straal van25 km afgeweest zou wel netjes zijn als gemeente aantal plekken evt in buitengebied ter beschikking zou stellenop bijv leegstaand/vervallen industrieterrein onder bijvoorbeeld afspraak dat die ruimtes dan ook opgeknapt/bijgehouden worden

minder verpaupering/vandalisme/brandstichting/drugspanden , buurt blij ,eigenaren campers/aanhangers,boottrailer,etc uit de brand, geen onnodige uitgaven gemeente aan onderhoud, volgens mij win win win sjfutie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• twain4me
  • Nu online

twain4me

alfredjansen schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 20:09:

zou kunnen , stel het ze voor of stel je verkiesbaar.. kan je meteen je aanhanger gebruiken als rijdend reclamebord. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiets
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:32

Fiets

A.K.A. Bambi

Heb je al op https://www.ruimtelijkeplannen.nl/viewer/view gekeken? Daar kun je meestal wel zien to waar de tuinbestemming loopt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MjWauIV5P1VEPQXSgRkunXEb0Lg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3dg0Q0qnfZZdYsDl3nOY8vhC.png?f=user_large

Maar 2 DPC'ers op DHEP! Ahum, nu nog maar 0 aktieve leden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

kabeltjekabel schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 21:18:
[...]

Dat ding heeft zichzelf in die bijna 30 jaar al 8-voudig terugverdiend.
En hoe veel dagen in de 8 jaar is dat? En hoe veel dagen blijven er dan voor de TS over dat hij 24 uur in de voortuin staat?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Fiets schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 06:53:
Heb je al op https://www.ruimtelijkeplannen.nl/viewer/view gekeken? Daar kun je meestal wel zien to waar de tuinbestemming loopt.

[Afbeelding]
Ook bij huur? De tuinen zijn vaak een perceel van alle huurders samen.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiets
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:32

Fiets

A.K.A. Bambi

Marzman schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 07:19:
[...]

Ook bij huur? De tuinen zijn vaak een perceel van alle huurders samen.
Het stukje op het voorbeeld zijn toevallig huurhuizen. De bestemming is wat het is denk ik. Tenzij de woningbouw er een aparte set aan regels bovenop heeft.
De marker staat in het groen dat als tuin gemarkeerd is. Geel met dikke lijn is bebouwing, geel met dunne lijn is achtertuin. Donker groen er achter zijn sportvelden en horen er niet bij.

Maar 2 DPC'ers op DHEP! Ahum, nu nog maar 0 aktieve leden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Mijn vader heeft een aanhanger achter zijn huis staan wat officieel ook niet mag. Handhaving is hier voor geweest en na een gesprek was het duidelijk dat het ook niet wenselijk was de aanhangwager in een parkeervak te zetten en ook niet om de aanhangwagen om de 3 dagen een paar meter te verplaatsen. De aanhanger mocht blijven staan.

Dus probeer wat dingen voor te stellen, denk mee. Er zijn regels, maar soms wil handhaving dingen ook anders oplossen ondanks een klacht van een buur.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-08-2023
Wet = wet: Nederlanders moeten niet zo zeuren! Ik zag op YouTube, dat in Duitsland kiloknallers op de bon geslingerd worden omdat hun auto uitsteekt over de stoep. In Nederland zou een BOA hier geen enkele aandacht aan besteden: ja ik heb er weleens melding van gemaakt, omdat je dan lastig langs komt met de kinderwagen.

Je kunt wel je buren of de melder de schuld geven: maar feit is dat je jaren in overtreding bent geweest en er tot nu toe mee weg kwam. Er zijn ook mensen die rijden 10 jaar zonder rijbewijs en worden na 11 jaar, pas betrapt door de politie.

Soms heb je geluk en soms heb je pech: zelf kies er voor om altijd de regeltjes te volgen, ookal is de pakkans klein ( appen in de auto 8)7 ) of is de pakkans redelijk groot. Maar de boete belachelijk laag: foutparkeren in Duitsland _O-

Het is je eigen verantwoordelijkheid om een plekje te vinden, waar de aanhanger wel gestald mag worden. Dat probleem hebben mensen met een camper ook.

[ Voor 8% gewijzigd door Marco-Peters op 01-03-2023 10:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Buren die bij gebrek aan aanhanger hun zooi maar bij de ondergrondse container tyfen zou ik sowieso niet gaan helpen maar aangeven bij handhaving 8)7

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Marco-Peters schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:07:
Het is je eigen verantwoordelijkheid om een plekje te vinden, waar de aanhanger wel gestald mag worden. Dat probleem hebben mensen met een camper ook.
Of caravan. Maar een (open)aanhangwagen kun je altijd nog kantelen en dan neemt hij erg weinig plaats in.

/▌

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:47
Je hoeft geen aanhanger te hebben. Als je er een hebt dan moet je ook zorgen voor fatsoenlijke stalling in plaats van hem in de publieke ruimte te dumpen. Niet de boel omkeren.

Het is net als een post op het forum: de ervaring is toch wat prettiger met wat hoofdletters, interpunctie en verzorgde formulering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:51

Destruction

(ex-)Automonteur

Rukapul schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 11:03:
Je hoeft geen aanhanger te hebben.
Ah, dat kun jij voor de TS even bepalen? Ken je hem?

Zo nee, dan kun je daar niet over oordelen. We zijn het er natuurlijk wel over eens dat het een rotzooitje wordt als iedereen een aanhanger koopt en die maar gewoon voor het huis gaat parkeren. Dat zeker. Maar vanachter een toetsenbord bepalen wie wel en wie geen aanhanger (of auto, fiets, brommer/scooter, woning etc.) nodig heeft... Gelukkig werkt dat niet zo.

Al proberen ze het wel... Hier in zwolle gaat men woningen bouwen met plaats voor 0 auto's. Reden? Men woont dan dichtbij het station en dan heb je kennelijk per definitie geen auto nodig 8)7 Ook daarvoor geldt, zo werkt dat niet.. Mooi verhaal dat de trein en bus voor je woning stoppen, maar als er op je bestemming geen OV rijdt gaat de vlieger "geen auto nodig" al niet meer op.

[ Voor 25% gewijzigd door Destruction op 01-03-2023 12:37 ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

P_Tingen

omdat het KAN

Het lijkt als of de eerste post een paar regels mist en random begint, of is het verplaatst vanuit een ander topic?

Anyway, tip: als je een buurtapp of zo hebt, zou je aan al die mensen die je in de afgelopen tijd hebt geholpen kunnen vragen of zij plek hebben / weten voor je kar. Heb je geen buurtapp, dan evt briefjes door de bus of zelf aanspreken. Voor wat, hoort wat en als jouw kar vaak wordt gebruikt, wil iemand je wellicht helpen.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:17
alfredjansen schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 14:00:

benieuwd naar reacties
Het is heel simpel.
Zoals jij het doet, kan het prima. Maar men kan geen uitzonderingen op de regel maken omdat iemand het netjes doet.
Want de volgende zet een oud aftans hok neer, vol in het zicht. En zal bij opmerkingen zich beroepen op dat jij het ook mag. Daarom krijg jij (ook) geen toestemming.
Dat jij Jan en alleman helpt klinkt lief en aardig maar zijn non-argumenten om daarom een uitzondering op de regel te maken.
(Wie belet jou nadat jij een uitzondering hebt gekregen omdat je altijd iedereen zo aardig helpt, direct een dikke middelvinger te geven? ;) )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Blonde
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:34
Niet zo zeuren je hebt 8 jaar de tijd gehad om een stalling te vinden en je bent nu geïrriteerd omdat handhaving je terecht heeft bezocht.

Regels gelden voor iedereen en heb geen reden kunnen vinden in je verhaal waarom dit voor jou niet zou moeten gelden.

LoL speciaal accountje aangemaakt hiervoor? 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Mr. Blonde op 01-03-2023 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:37
evilution schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:57:
Buren die bij gebrek aan aanhanger hun zooi maar bij de ondergrondse container tyfen zou ik sowieso niet gaan helpen maar aangeven bij handhaving 8)7
En wat gaat handhaving daar aan doen dan? In de bosjes wachten totdat iemand toevallig wat weggooit wat er niet in mag? :+

Hier is dat overigens sowieso geen optie omdat ze de container ingang beperkt hebben tot formaat mini vuilniszak (en betalen per keer).

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:01
Als buur zou ik me meer ergeren aan het gebrek aan hoofdletters, interpunctie, spelling en enigszins lopende zinnen, maar een illegaal 'achteraf' geparkeerde aanhanger zal een heel eind in de buurt komen.
Pagina: 1