Bewegende grafieken in profiel leiden af

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Topicstarter
.plan: Vernieuwing grafieken en plaatsen van reviews - Development-iteratie #...

De grafieken op gebruikersprofielen zijn nu geanimeerd. Als ik nu een profiel bezoek, ga ik van "werken de grafieken niet?" naar "oh, dat is een lage hoeveelheid" naar "huh, hij wordt nog getekend" naar "hèhè, daar is 'ie dan".

Dat zijn een hoop emoties binnen een seconde, het leidt erg af, en het is fancy maar onnodig.

Kunnen jullie overwegen om deze grafieken statisch te maken in plaats van geanimeerd?

[ Voor 5% gewijzigd door CodeCaster op 01-03-2023 13:05 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 12:50

DaFeliX

Tnet Devver
Dis is sec gezien geen bug, het werkt immers zoals bedoeld, dus ik verplaats dit topic naar MF :)

Bij de prijsgrafieken in de Pricewatch doen we het ook zo, ervaar je daar ook diezelfde achtbaan van emoties?

Overigens heeft ook ook weinig met de FP te maken

[ Voor 9% gewijzigd door DaFeliX op 01-03-2023 10:48 ]

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:15
Mijn eerste gedachte is vooral: waarom? Moet de aandacht daarheen? Want dat gebeurt nu wel, al helemaal omdat er 2 verschillende dingen tegelijk animeren.

De snelheid is bij mij op zich prima, het gebeurt in de eerste 1-2 seconden na het openen van een profiel, en het ziet er geinig uit. Maar na die animatie 1 keer (misschien 2 keer) gezien te hebben, heb ik het wel gezien.
DaFeliX schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:47:

Bij de prijsgrafieken in de Pricewatch doen we het ook zo, ervaar je daar ook diezelfde achtbaan van emoties?
In mijn 20+ jaar op Tweakers is me dat eigenlijk nog nooit opgevallen, mogelijk omdat die grafieken vaak buiten beeld staan voor mij. En/of omdat het 1 grafiek is, en niet twee dingen tegelijk. Maar nu je het benoemt, vind ik 'm ook daar wat aan de trage kant.

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 01-03-2023 10:52 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Topicstarter
DaFeliX schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:47:
Dis is sec gezien geen bug, het werkt immers zoals bedoeld, dus ik verplaats dit topic naar MF :)

Overigens heeft ook ook weinig met de FP te maken
Ik vind "afleiden van de inhoud" niet zoals het bedoeld is, en zie profielen nog altijd als een erfenis van de frontpage, maar let's agree to disagree. :P
Daar is het me nog nooit opgevallen, waarschijnlijk omdat het daar onload al gebeurt en niet pas bij het in beeld scrollen, dus de animatie is al klaar wanneer ik bij de grafiek ben aangekomen.
Hahn schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:51:
De snelheid is bij mij op zich prima, het gebeurt in de eerste 1-2 seconden na het openen van een profiel, en het ziet er geinig uit. Maar na die animatie 1 keer (misschien 2 keer) gezien te hebben, heb ik het wel gezien.
Vooral dat dus.

[ Voor 16% gewijzigd door CodeCaster op 01-03-2023 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36

Prx

Zolang niet de gehele pagina zich als een of andere transformer aan het uitvouwen is valt het allemaal wel reuze mee imho. Dat beetje animatie wat erin zit stoort me amper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

(jarig!)
Hahn schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:51:
Mijn eerste gedachte is vooral: waarom?
Het is standaardfunctionaliteit van echarts... dus niet per se bij stilgestaan dat men dat heel erg vindt. Maar het was dus in dit geval bovendien letterlijk meer werk om _niet_ te laten animeren (niet dat dat nou zoveel werk is), dan wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Topicstarter
Prx schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 11:03:
valt het allemaal wel reuze mee imho
Yeah, well, that's just like, eh, your opinion, man. :P

Het valt mij enorm op en leidt me af, en ik kan je garanderen dat ik daarin niet de enige ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:15
Prx schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 11:03:
Zolang niet de gehele pagina zich als een of andere transformer aan het uitvouwen is valt het allemaal wel reuze mee imho. Dat beetje animatie wat erin zit stoort me amper.
Het stoort mij nu juist meer dan wanneer het onderdeel zou zijn van de hele pagina die visueel inlaadt.

'Uitvouwen als een of andere transformer' is natuurlijk weer het andere uiterste, maar voor mij zou het beter werken als de andere blokken bijvoorbeeld infaden en tegelijkertijd de grafieken animeren.

Nu staat de hele pagina er al voordat het animeren begint en voelt het als 'oh ja, grafieken moeten ook nog!' :P
ACM schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 11:05:
[...]

Het is standaardfunctionaliteit van echarts... dus niet per se bij stilgestaan dat men dat heel erg vindt. Maar het was dus in dit geval bovendien letterlijk meer werk om _niet_ te laten animeren (niet dat dat nou zoveel werk is), dan wel ;)
Het valt nu vooral op omdat het van niet geanimeerd naar wel geanimeerd gaat :)

In een review, waarbij je een grafiek meestal maar 1 keer bekijkt, lijkt het me overigens best prima om te animeren. Voor zaken waarvan je ze mogelijk vele tientallen of honderden keren gedurende lange tijd (bijvoorbeeld grafieken in profielen en Pricewatch) zult zien, zou ik animatie alleen gebruiken als het echt van belang is om de aandacht er direct heen te trekken.

[ Voor 9% gewijzigd door Hahn op 01-03-2023 11:11 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36

Prx

CodeCaster schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 11:05:
[...]

Yeah, well, that's just like, eh, your opinion, man. :P

Het valt mij enorm op en leidt me af, en ik kan je garanderen dat ik daarin niet de enige ben.
Ik kan je ook garanderen dat ik niet de enige ben die zich er niet zo druk om maakt. Ik kan je ook garanderen dat ik niet de enige bent die "Graag statisch maken!" een opdracht vindt vanuit iemand die niets te eisen heeft. Je plaatst hier een verzoek, geen opdracht. Het is dat er nog een 'graag' in zit, anders had ik het helemaal ronduit onbeschoft gevonden hoe je communiceert.

Probeer anders met een client-side javascript add-on wat te bewerkstelligen. Neem het heft in eigen handen. Anders gewoon lekker verbergen met Custom CSS.

[ Voor 11% gewijzigd door Prx op 01-03-2023 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Topicstarter
Prx schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 13:03:
[...]

Ik kan je ook garanderen dat ik niet de enige ben die zich er niet zo druk om maakt. Ik kan je ook garanderen dat ik niet de enige bent die "Graag statisch maken!" een opdracht vindt vanuit iemand die niets te eisen heeft. Je plaatst hier een verzoek, geen opdracht. Het is dat er nog een 'graag' in zit, anders had ik het helemaal ronduit onbeschoft gevonden hoe je communiceert.
Ik had er niet bij stilgestaan dat dat speels verwoorde verzoek als zodanig opgevat zou kunnen worden en heb het bewerkt, bedankt.

Pagina: 1