CNN op satelliet tv, astra 19,2 verdwenen,.. Wie, waar, hoe

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:31
Wij hebben satelliet tv via canal digitaal. Deze week is cnn van de zender verdwenen. Werd al aangekondigd onder het scherm een aantal dagen dat de zender op andere frequentie zou gaan.. En je een automatisch search moest uitvoeren.. Maar dit lukt me niet ! Na de search is er niks veranderd..
Wie weet hoe je dit toch voor elkaar krijgt ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-06 17:38

SalimRMAF

SpaceX - 4K

belmonde schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 00:53:
Wij hebben satelliet tv via canal digitaal. Deze week is cnn van de zender verdwenen. Werd al aangekondigd onder het scherm een aantal dagen dat de zender op andere frequentie zou gaan.. En je een automatisch search moest uitvoeren.. Maar dit lukt me niet ! Na de search is er niks veranderd..
Wie weet hoe je dit toch voor elkaar krijgt ???
Voldoet je decoder aan de nieuwe uitzendnormen/transcoding?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:11
Ze zenden ook nog in de "oude" norm uit.

Canal digitaal zal binnenkort wel een update van de zenderlijst sturen. Anders moet je de parameters voor de transponder aanpassen en nog eens zoeken. Ik weet niet of dat bij Canal Digitaal ontvangers mogelijk is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5DpccWWgLVjDiVJaMvGT2n0BI5o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zViX9Ua1eUtb0142rrNlb6V2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 21:39

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Op Astra 19 oost zit CNN HD alleen nog maar in SD-kwaliteit. Ik zou overschakelen naar de Astra2 (11671H, 23000 DVB-S2 8PSK 2/3), dan ontvang je CNN in HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
devriesjande schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 06:12:
Ze zenden ook nog in de "oude" norm uit.

Canal digitaal zal binnenkort wel een update van de zenderlijst sturen. Anders moet je de parameters voor de transponder aanpassen en nog eens zoeken. Ik weet niet of dat bij Canal Digitaal ontvangers mogelijk is.

[Afbeelding]
Tot gistermorgen hadden we nog beeld met dan wel het scrollende onderschrift dat de frequentie zou veranderen.. maar in de middag was er alleen het onderschrift.
Wij hebben zo'n kaart in de tv zelf zitten met ci+ module. In een samsung tv. Bij de 1e keer automatisch zoeken waren er wel zenders gevonden maar geen beeld voor geen enkele zender. Ja je moet dan die diseqc instellen voor signaal.. dus wel signaal.. anyway, stress... Na lang keer op keer zelfde resultaat van opnieuw search. Toch maar eens dieper in tv menu nog wat onwetend iets 'goed' verzetten.. Wel weer de andere zenders teru.. maar geen beeld op cnn.. zelfde scrollende regels..
Ik had die gegevens van frequency wel gevonden.. Maar ik kan toch niet die automatische search alleen voor cnn veranderen voor die 19.2 E satelliet. Ik snap daar niks van. Ben al blij dat de andere zenders weer terug zijn !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
dmantione schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 09:16:
Op Astra 19 oost zit CNN HD alleen nog maar in SD-kwaliteit. Ik zou overschakelen naar de Astra2 (11671H, 23000 DVB-S2 8PSK 2/3), dan ontvang je CNN in HD.
Ik denk dat je astra 28.2 e bedoeld ... Wij hebben astra 19.2 e en 23.5 e zo ik zie.. Ben je niet extra koppen nodig om die 28.2 (astra 2) te kunnen ontvangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
SalimRMAF schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 02:19:
[...]

Voldoet je decoder aan de nieuwe uitzendnormen/transcoding?
Wij hebben van die losse philips decoders.. Maar ook samsung tv's met ci+ modulers met kaart ? Wat is de nieuwe norm transcoding ? De doos is er nog wel of type decoder heb ik wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Astra 2 is de naam, 28,2 oosterlengte de positie aan de hemel. Daar heb je inderdaad een extra kop voor nodig om op die satelliet te richten. Gezien de grote hoeveelheid gratis zenders daar is dat de moeite zeker wel waard.

Met de Samsung moet je zeker handmatig op een frequentie kunnen scannen, waarvan je de gegevens invoert. Of die oude Philipsen dat ook kunnen weet ik niet, die zijn gemaakt voor de zenderlijst van Canal Digitaal en ik ken de firmware niet goed genoeg of ze er ook een handmatige scan in hebben gestopt.

In ieder geval is alles wat de Nederlandse zenders van Canal Digitaal kan ontvangen ook goed genoeg om CNN te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
dmantione schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:19:
Astra 2 is de naam, 28,2 oosterlengte de positie aan de hemel. Daar heb je inderdaad een extra kop voor nodig om op die satelliet te richten. Gezien de grote hoeveelheid gratis zenders daar is dat de moeite zeker wel waard.

Met de Samsung moet je zeker handmatig op een frequentie kunnen scannen, waarvan je de gegevens invoert. Of die oude Philipsen dat ook kunnen weer ik niet, die zijn gemaakt voor de zenderlijst van Canal Digitaal en ik ken de firmware niet goed genoeg of ze er ook een handmatige scan in hebben gestopt.

In ieder geval is alles wat de Nederlandse zenders van Canal Digitaal kan ontvangen ook goed genoeg om CNN te ontvangen.
Op die samsung tv kan ik alleen automatisch scannen.. had ik al bekeken.
Naar ik eerder al eens gelezen had geeft canal digitaal zelf geen ondersteuning voor CNN meer.. Dus dan kan ik die niet op 28.2 krijgen.. !?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik denk dat het een kwestie van het boekje van je Samsung lezen is. Bij sommige televisies moet je eerst een transponder toevoegen/wijzigen en dan automatisch scannen. Als je er niet uitkomt, geeft het model even, dan kunnen we mee zoeken.

CNN HD op 28 oost staat momenteel op positie 370 in de zenderlijst van Canal Digitaal, dus ondersteuning e.d. is onzin, dat kan gewoon, mits je schotel er geschikt voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
dmantione schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:42:
Ik denk dat het een kwestie van het boekje van je Samsung lezen is. Bij sommige televisies moet je eerst een transponder toevoegen/wijzigen en dan automatisch scannen. Als je er niet uitkomt, geeft het model even, dan kunnen we mee zoeken.

CNN HD op 28 oost staat momenteel op positie 370 in de zenderlijst van Canal Digitaal, dus ondersteuning e.d. is onzin, dat kan gewoon, mits je schotel er geschikt voor is.
Sorry, maar wij hebben een dubbele kop en hebben volgens mij dus maar 2 astra satellieten,.. Toch ? Voor de nederlandse zenders is dat toch de 23.5 e en voor de veelal duitse zenders is dat astra 19.2e.. ? Die andere 28.2 heeft geen signaal toch ? Tenminst via de samsung menu zenders zoeken kom je wel langs die satteliet maar als ik al die diseqc instellingen verander in 1/4 of 2/4 heb ik daar geen signaal..
Ik heb het nu over een sasmung ks 9000 uit jaar 2016. en dus ci+ module met cana digitaal card..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devriesjande
Met een dubbele kop kijk je vrijwel zeker naar de Astra 1 en de Astra 3 satellieten. De Nederlandse zenders zitten op de Astra 3. Duitse zenders zitten op de ASTRA 1 op 19,2 graden Oost. Als je die kan ontvangen dan moet CNN op de ASTRA 1 ook te zien zijn. Op 11778 en 11739 MHz heb ik beeld.
Zie mijn eerdere post voor de exacte instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Precies...
vroeger deed je een blok met 13 en 19,2 graden oost :)
toen besloten ze bij Canal Digitaal dat de huur op 19,2 wel erg duur werd en ze goedkoper op 23,5 oost konden huren.. (met de nodige beperkingen in de footprint er bij)

Vroeger een 64cm op een rotor gehad.. van 30W tot 42E...
eigenlijk was 64 te klein maar ach meer ruimte was er niet en nu geen mogelijkheid meer tot een schotel, anders was het nog leuk voor "er bij"

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
devriesjande schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 18:21:
Met een dubbele kop kijk je vrijwel zeker naar de Astra 1 en de Astra 3 satellieten. De Nederlandse zenders zitten op de Astra 3. Duitse zenders zitten op de ASTRA 1 op 19,2 graden Oost. Als je die kan ontvangen dan moet CNN op de ASTRA 1 ook te zien zijn. Op 11778 en 11739 MHz heb ik beeld.
Zie mijn eerdere post voor de exacte instellingen.
als ik die frequency bij automatisch zoeken verander.. alleen voor cnn. Ik weet niet waar dat nu op staat. Tv staat beneden.. Volgens mij stond er dat de oude 11626 was..
Het gaat toch alleen bij deze om cnn.. Straks ben ik de duitse zenders kwijt..
Vanavond sowieso niet proberen want dan ben ik weer alle zenders kwijt terwijl hij wel zoveel vindt.. maar dan geen bron vind.. Tenminste die melding kreeg ik..
iK snap hier niks van.. Misschien maar zo laten.. Dan maar geen cnn.. bbc is er nog wel..
In iedere geval erg bedankt voor de moeite van antwoorden. Misschien komt het vanzelf een keer goed.. Alleen.. canal digitaal gaat het niet doen want die hebben een probleem met cnn heb eerder al gelezen. Net als dat we geen eurosport hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devriesjande
Ik ken je tv niet.
Maar 11739 MHz moet zeker lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
devriesjande schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 12:07:
Ik ken je tv niet.
Maar 11739 MHz moet zeker lukken.
Maar hoe kijk jij dan naar tv.. Niet met canal digitaal ? Wij wel.
Bij het zoeken naar zenders kun je ook aangeven ; satlliet of 'cd tvv telesat'. die laatste ben je nodig voor canall digitaal volgens mij
Misschien moet ik op satelliet zoeken ?
Ik denk dat ik die frewuencie toch zo maar niet kan veranderen voor cnn alleen. Hij gaat dan de ander instelling waarmee de andere duitse zenders wel gevondne wordne op astra 19.2 verlaten.
ik vond een video voor samsung maar die is voor 2013 tv's. De onze is van 2016.. niet veel anders maar wel iets. zie ik.. Maar ja, je gaat hier ook niet voor 1 zender een frequentie veranderen.. daar hebben ze het niet over..
Ik kan vanmiddag wel wagen om de tv overhoop te gooien met risico geen tv zenders meer te hebben,,.. en mijn hoofd weer crazy/overspannen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ja, je moet op satelliet zoeken, als je "cd tvv telesat" kiest, dan haalt hij de zenderlijst van Canal Digitaal binnen. Je wilt geen zenderlijst binnentrekken, maar zelf zoeken, dus kies "satelliet".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
dmantione schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 12:46:
Ja, je moet op satelliet zoeken, als je "cd tvv telesat" kiest, dan haalt hij de zenderlijst van Canal Digitaal binnen. Je wilt geen zenderlijst binnentrekken, maar zelf zoeken, dus kies "satelliet".
Nou, je zegt je wilt geen zenderlijst binnentrekken... Heb vanavond tegen beter weten satelliet geselecteerd in plaats van cdtvv of hoe heet het van canaldigitaal denk ik..(?)

EN ja dan krijg ik wel 1100 zenders, gevonden. maar ja,.. wat heb ik daar aan. Allemaal namen die ik niet ken en niet wil en meeste ook geen beeld. En ja,.. ergens in de 500 zat CNN.. met beeld (sd).
Maar ja dan heb/had ik geen gewone zenders.. Geen nederland en etc..
Dus weer andere instelling gezet en,. Nou, Ja.
Dan maar geen CNN.. Ik geef het op. Ik maak me de kop niet gek...

leed dit : Canal Digitaal stopt namelijk op 31 januari met de doorgifte van de zenders CNN, Cartoon Network en Boomerang. CNN stopt vooralsnog alleen via IPTV en OTT. Canal Digitaal-abonnees die via de satelliet kijken, kunnen voorlopig naar CNN blijven kijken omdat de nieuwszender nog ongecodeerd via de Astra1-satelliet beschikbaar is. Hoelang dat dit het geval is, blijft koffiedik kijken. Net als eerder in het Verenigd Koninkrijk wordt in overige delen van Europa de marktintroductie van de CNN OTT-app voorbereid. In het Verenigd Koninkrijk zorgde deze ontwikkeling ervoor dat CNN bij veel distributeurs uit het aanbod verdween en de ongecodeerde satellietdistributie via Astra2 binnenkort wordt gestaakt.
https://www.totaaltv.nl/n...ijnen-bij-canal-digitaal/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
De Nederlandse zenders zitten ook gewoon in die lijst hoor, alleen moet je zelf even je eigen afstandbediening samenstelling.

Als CNN wil stoppen, prima, er is al eerder sprake geweest dat ze extra inkomsten via een streamingdienst wilden, dat is jammerlijk mislukt. Een groot probleem voor dit soort plannen is altijd dat in Duitsland ongecodeerd kijken de norm is, niemand heeft daar een televisieabonnement. In Engeland heb je de keus tussen ongecodeerd of Sky. De eigenaar van CNN, Warner Bros, zal Sky als de vijand zijn.

Mochten ze stoppen, dan blijven er meer dan genoeg nieuwszenders op satelliet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
dmantione schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 08:54:
De Nederlandse zenders zitten ook gewoon in die lijst hoor, alleen moet je zelf even je eigen afstandbediening samenstelling.

Als CNN wil stoppen, prima, er is al eerder sprake geweest dat ze extra inkomsten via een streamingdienst wilden, dat is jammerlijk mislukt. Een groot probleem voor dit soort plannen is altijd dat in Duitsland ongecodeerd kijken de norm is, niemand heeft daar een televisieabonnement. In Engeland heb je de keus tussen ongecodeerd of Sky. De eigenaar van CNN, Warner Bros, zal Sky als de vijand zijn.

Mochten ze stoppen, dan blijven er meer dan genoeg nieuwszenders op satelliet over.
Oo, nou .. Ik zag zo snel geen een nederlandse zender.. dan moet ie ver van boven gestaan hebben.. Heb de hele lijst niet doorgescrold.. Ik meen dat iemand hier zei dat cnn op 300 stond dus ben al gauw geskipt naar 300 en toen hoger op waar ik cnn op 500 nog wat vond..
Nou, ja.. om al die zenders te gaan hershapen wordt me teveel.. Niet belangrijk genoeg.. wel iets jammer. Om nu via ons glasvezel waar we internet via t-mobile hebben een tv abonement te nemen.. is ook teveel van het goede naast de satelliet tv te nemen. Klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• belmonde
gistere, woensdag was CNN terug op 80 bij CNN ! Sschijnbaar heeft canal digitaat dit aangepast ??? Kwam vanzelf.. Niets voor gedaan.
Pagina: 1