Yosemite niet meer aan te melden op iCloud

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjekroketje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-05 20:10
beste medetweakers,

Meestal kom ik er er wel uit met de tips die ik her en der vind, maar nu heb ik iets wat niet aan de praat is te krijgen.
Ik wil een oude iMac nog een keer aanmelden op iCloud, voor het synchroniseren van de laatste gegevens. Nu heeft de eigenaresse haar iCloud wachtwoord verandert, en dat is anders dan wat er in de iMac is opgeslagen.
Geen probleem zou je zeggen; dan voer je het nieuwe wachtwoord in systeeminstellingen in, je krijgt een 2FAcode, en vervolgens typ je die in achter het wachtwoord. Ietsje omslachtiger, maar daarmee raak je altijd wel aangemeld op iCloud.

Nu niet, want drie FA codes verder raken we maar niet ingelogd op het oude beestje. Gek want op andere oude Apple apparaten lukte het op die manier altijd wel.

De vraag is nu: kan wat ik wil eigenlijk nog, of is dat stilletjes niet meer mogelijk omdat alles te oud is inmiddels?

Het betreft een iMac uit medio 2011 met OSX Yosemite 10.10.5. Bedankt alvast voor het meedenken of het delen van die ene truc die ik nog niet ken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@edjekroketje Als de Mac wel nog gewoon werkt zou ik gewoon handmatig even alles opslaan. Welke gegevens wil je allemaal precies synchroniseren?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Is het een optie om te upgraden naar macOS High Sierra? De 2011 iMac kan dat prima aan.
Ondersteunt ook normaal de 2fa.

Deze moet je zelf downloaden bij Apple. Deze komt niet automatisch, dat gebeurde vroeger niet.

[ Voor 28% gewijzigd door nelizmastr op 01-03-2023 07:44 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
nelizmastr schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 07:43:
Deze komt niet automatisch, dat gebeurde vroeger niet.
Updates komen vanzelf, upgrades niet. Vroeger niet en nu nog steeds niet. Je krijgt het hooguit in de App Store te zien of een notificatie in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

sypie schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 08:32:
[...]

Updates komen vanzelf, upgrades niet. Vroeger niet en nu nog steeds niet. Je krijgt het hooguit in de App Store te zien of een notificatie in beeld.
Dan zeg ik toch niets verkeerds? Ook in de app store kreeg je onder Mavericks, Yosemite en El Cap nog geen notificatie over een nieuwe macOS upgrade, dat was pas bij High Sierra of Mojave meen ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Was ook een aanvulling, geen aanval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

sypie schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 09:19:
Was ook een aanvulling, geen aanval.
Helder :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edjekroketje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-05 20:10
Dank voor de reacties.

Inderdaad viel de hoeveelheid bestanden wel mee en zijn die op 'ouderwetse"wijze overgebracht naar de nieuwe computer, zoals Greatsword al voorstelde.
Dat hebben we dus gedaan en laten de iMac uitgezet maar nog even laten staan voor het geval dat ze toch iets mist
Als dat verder in orde is maken we 'm leeg en gaat hij weg.
Bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Is er in het icloud account niet de e2e encryptie aan gezet?
Oudere devices ondersteunen dit niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:35
zou dit helpen?

https://www.macworld.com/...-a-verification-code.html

Log in with your Apple ID and password as normal.

Get the six-digit authentication code from one of your trusted devices associated with the Apple ID.

Back on the original device, log in again, but this time add the six-digit code at the end of the password. (Don’t put a space or anything else between the password or after the code.)
Pagina: 1