Daisy chain MacBook M2pro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilwat
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-08 12:33
Ik ben een nieuwe thuiswerk plek aan het inrichten. De opstelling wordt een MacBook Pro 16 inch die ik thuis wil aansluiten aan twee 24 inch qHD schermen.

Om een kabel wirwar te voorkomen leek mij monitoren die daisy chain ondersteunen een goede oplossing. Daarbij kan de MacBook ook gelijk opgeladen worden. Na wat onderzoek blijkt Mac geen MST te ondersteunen.

Dan lees is vervolgens 2 mogelijkheden.
Twee schermen die Thunderbolt ondersteunen. Nadeel dat deze schermen erg duur zijn.

Mogelijk 2 is een Thunderbolt dockingstation te kopen. Nu is hier veel keuze. Ik lees goede ervaringen met de Caldigit ts4 Dock. Alleen is deze ook erg duur voor wat ik het ga gebruiken. (Alle extra poorten heb ik niet nodig).

Heeft iemand een dergelijke opstelling? Wat zou een logische keuze kunnen zijn voor een Dock? Of zijn er nog andere mogelijkheden die ik over het hoofd zie?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Wilwat Je kan de MacBook toch gewoon met 1x HDMI en 1 x USB-C aansluiten op je monitoren (desnoods met een USB-C naar HDMI of Display Port kabel) afhankelijk van wat je monitor ondersteund.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tubby
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:59

Tubby

or not to be

Belkin Thunderbolt 3 dock pro werkt goed, is prijzig maar werkt wel het meest consistent.

uitvoering: Belkin Thunderbolt 3 Dock Pro

De meeste USB-C achtige docks werken op de Mac niet omdat het meestal een vorm van MST is, en zelfs de Belkin Thunderbolt 3 plus dock werkt ook niet met meerder schermen vanaf de Mac. De Dock Pro wel dus. (2x dell 1440p)

tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilwat
Greatsword schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 22:09:
@Wilwat Je kan de MacBook toch gewoon met 1x HDMI en 1 x USB-C aansluiten op je monitoren (desnoods met een USB-C naar HDMI of Display Port kabel) afhankelijk van wat je monitor ondersteund.
Klopt hoor. Maar zoek naar het gemak met alles aansluiten met 1 kabel inclusief opladen gezien ik de laptop ook vaak mobiel zal gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Wilwat schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 09:16:
[...]

Klopt hoor. Maar zoek naar het gemak met alles aansluiten met 1 kabel inclusief opladen gezien ik de laptop ook vaak mobiel zal gebruiken.
Dan is het door de zure Apple heen bijten en kost het je inderdaad aardig wat met zo’n Thunderbolt Dock.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_HD
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-09 08:29
Ik liep tegen hetzelfde issue aan toen ik mijn 2 Dell Ultrasharps (4K) had aangesloten. Momenteel sluit ik ze gewoon aan met een USB-C kabel per scherm.

Radeon HD7970, Core™ i5-3570K, 120G-SSD, Fatal1ty Z77 Performance, 1TB HD103SJ, 8 GB DDR3-1600 Kit, Mugen 2-cooler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilwat
Jeroen_HD schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 13:58:
Ik liep tegen hetzelfde issue aan toen ik mijn 2 Dell Ultrasharps (4K) had aangesloten. Momenteel sluit ik ze gewoon aan met een USB-C kabel per scherm.
Misschien is dat dan toch de beste oplossing. Heb je toevallig ook een MacBook 16 inch en laat deze dan wel op via de usb c?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_HD
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-09 08:29
Wilwat schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 18:26:
[...]

Misschien is dat dan toch de beste oplossing. Heb je toevallig ook een MacBook 16 inch en laat deze dan wel op via de usb c?
Ik heb inderdaad een MacBook Pro 16" (M1 Max). Ik gebruik gewoon de 2 USB-C poorten aan de linkerkant. Deze laden mijn MacBook wel op, maar veel trager dan de meegeleverde lader. Al ben ik geen fan van mijn laptop altijd te laten laden. Ik ontkoppel de schermen daarom ook elke keer ik mijn laptop niet meer ga gebruiken.

Ik zou het liever met 1 USB-C kabel doen, maar momenteel lijkt een docking station de enige oplossing te zijn.
Mijn Lenovo USB-C docking blijkt ook niet te werken (maar mogelijks een defecte DP-kabel).

Radeon HD7970, Core™ i5-3570K, 120G-SSD, Fatal1ty Z77 Performance, 1TB HD103SJ, 8 GB DDR3-1600 Kit, Mugen 2-cooler

Pagina: 1