Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Yldraeth
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-02-2024
Beste Tweakers,

Ik heb een offerte ontvangen voor de zonnepanelen en ik zou jullie mening zeer op prijs stellen.
De partij werd me aangeraden door familie en is netjes langsgeweest voor een offerte. De Euro/wattpiek prijs lijkt met € 1,79 wat aan de hoge kant, maar het zijn meerdere platte daken en ik moet eerlijk bekennen hier weinig verstand van te hebben.

Foto
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qWojPrdfuzhbLii6c_o8w5GdhVk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5DI6p3JXzJiH9dEYLXcdzyzp.png?f=fotoalbum_large

Beschikbare ruimte
Ik heb 2 platte daken en 2 bovenkanten van dakkapellen. De schuine daken wil ik op dit moment niet gebruiken omdat het dak ernstig toe is aan vervanging. Ik verwacht dat binnen de komende 2 jaar alle pannen vervangen zullen moeten worden.
In de foto zijn panelen ingetekend. 10 lijkt een realistische maximum.

3. Schaduw
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2gL6l7C4Ay6rkcsrFfbCWU4bmSQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jdLLpD96V0WJMQwr6r3NihC0.png?f=user_large

4. Jaarverbruik
Op dit moment 2500 kwh, maar wil graag airco en hybride warmtepomp installeren.

5. Electriciteit
3 fases

6. Budget en doel
10k, zoveel panelen als past op het dak

7. wie gaat het uitvoeren?
Professionele partij

8. bijhouden data
Standaard is prima

9. offerte
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Emu4_QsfTBPZJDkRX6lUdRLqsIs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/L9OVbPLgymOFy1AzQCsa2TNv.png?f=user_large
(er staan 4 oude panelen op het dak die niets meer leveren, het verwijderen zit in de offerte)

10. Regio
Provincie Utrecht

Beste antwoord (via Yldraeth op 01-03-2023 09:58)

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:15
Beetje een complex systeem, dus het trekt wel snel naar micro's toe.
Montage is ook wat bewerkelijker met 2 dakkapellen en 2 daken.

Is 1,79 hoog, ja. Dus zeker nog kijken of je een andere offerte kunt krijgen

Jouw helft van de dakkapel is niet groot genoeg voor 2x 2 in portrait?

Zijn ze voldoende sterk gebouwd voor leggen met ballast? Je wil geen ruzie met je buren ;-)
Anders wordt het ankers - iets wat veel installateurs niet kunnen. (Dakdekkerswerk)

[ Voor 9% gewijzigd door Ronald op 28-02-2023 20:58 ]

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:15
Beetje een complex systeem, dus het trekt wel snel naar micro's toe.
Montage is ook wat bewerkelijker met 2 dakkapellen en 2 daken.

Is 1,79 hoog, ja. Dus zeker nog kijken of je een andere offerte kunt krijgen

Jouw helft van de dakkapel is niet groot genoeg voor 2x 2 in portrait?

Zijn ze voldoende sterk gebouwd voor leggen met ballast? Je wil geen ruzie met je buren ;-)
Anders wordt het ankers - iets wat veel installateurs niet kunnen. (Dakdekkerswerk)

[ Voor 9% gewijzigd door Ronald op 28-02-2023 20:58 ]

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.