Default on switch actuator

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sony
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-04 20:35
Ik ben al lange tijd aan het zoeken naar een inbouwschakelaar welke na stroomuitval automatisch weer aan gaat ipv uit blijft.

Nu is dit natuurlijk op te lossen dmv het gebruik van een bridge in een of andere vorm, maar dit vereist dat de bridge ten allen tijde moet draaien en/of binnen bereik moet zijn.

Het doel dat ik wil bereiken is het eventueel uitschakelen (een deel) van gebouwverlichting op ca 7 meter hoogte op momenten dat deze hinder voor ons veroorzaakt, zonder dat de rest ook uit gaat.
Helaas is een schakeling via de hoofdschakeling niet mogelijk, maar de gebouweigenaar vindt het goed als wij een oplossing bedenken die ‘achter’ zijn schakeling zit. Aangezien de betreffende lamp als laatste in de serie zit is hier eenvoudige iets tussen te zetten.

Op dit moment zit er een inbouwschakelaar tussen die via een bridge werkt, maar deze hapert waardoor de verlichting regelmatig uitblijft na het inschakelen via de hoofdschakeling.
We moeten hem dus vervangen en dan zou ik dus liever een op zichzelf staande oplossing willen hebben, die we vervolgens of via een bridge of beter nog via een losse handzender kunnen bedienen.

De hoeveelheid inbouwschakelaars die er zijn is duizelingwekkend, maar tot dusver heb ik er nog geen gevonden die een Default Power On status heeft en geschikt is voor 3680W.
Via diverse leveranciers op het web krijg ik of als antwoord dat ze het niet niet weten of dat het niet kan.

Is er hier wellicht iemand die ervaring heeft met een dergelijke schakelaar?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Volgens mij is dit juist een vrij standaard feature? Ik heb hier een paar simpele zigbee Tuya relais waar je dit op kunt instellen. Met wifi switches met daarop Tasmota kan het ook. Shelly's ook.

[ Voor 98% gewijzigd door Gizz op 28-02-2023 18:57 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX