Mijn probleem:
Ik heb een nieuwe pc gebouwd, nu wil ik hem opstarten en er gebeurd iets geks.
Wat er precies gebeurd: Alles geeft een tikje ook hoorbaar, de cpu koeler draait een rondje. De RGB van de videokaart geeft een kort flash, na 10 seconden gaat de RGB van het werkgeheugen branden.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb het moederbord uit de behuizing gehaald om het systeem zo kaal mogelijk op te starten. alle aansluitingen verwijderd alleen de voeding opnieuw aangesloten. Zonder videokaart, ssd, met een geheugenreepje, hierbij gebeurd hetzelfde. CPU verwijderd en opnieuw geplaatst gaf ook geen verschil.
zijn er nog meer opties wat ik kan proberen of is het moederbord defect?
Ik heb een nieuwe pc gebouwd, nu wil ik hem opstarten en er gebeurd iets geks.
Wat er precies gebeurd: Alles geeft een tikje ook hoorbaar, de cpu koeler draait een rondje. De RGB van de videokaart geeft een kort flash, na 10 seconden gaat de RGB van het werkgeheugen branden.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700X Boxed | € 299,- | € 299,- |
1 | Moederborden | Gigabyte B650M GAMING X AX (rev. 1.0) | € 186,- | € 186,- |
1 | Videokaarten | ASRock Radeon RX 6800 XT Phantom Gaming 16G OC | € 649,- | € 649,- |
1 | Behuizingen | NZXT H7 Flow Zwart | € 129,90 | € 129,90 |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 Rev.C | € 54,40 | € 54,40 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z5 Neo RGB F5-5600J2834F16GX2-TZ5NR | € 176,90 | € 176,90 |
1 | Voedingen | Fractal Design Ion Gold 750W | € 93,- | € 93,- |
1 | Solid state drives | WD Blue SN570 1TB | € 59,- | € 59,- |
Totaal | € 2.053,19 |
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb het moederbord uit de behuizing gehaald om het systeem zo kaal mogelijk op te starten. alle aansluitingen verwijderd alleen de voeding opnieuw aangesloten. Zonder videokaart, ssd, met een geheugenreepje, hierbij gebeurd hetzelfde. CPU verwijderd en opnieuw geplaatst gaf ook geen verschil.
zijn er nog meer opties wat ik kan proberen of is het moederbord defect?
[ Voor 3% gewijzigd door SPX420 op 28-02-2023 16:57 ]