[Ziggo] - Opzeggen bij Ziggo, moeilijk en zeer frustrerend

Pagina: 1
Acties:
  • 2.230 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nimja
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-07-2024
Dit is de klacht die ik heb ingediend bij Ziggo. Hoewel ik jarenlang blij klant ben geweest (de snelheid en modem waren prima), was de opzegprocedure en de moeite erna verschrikkelijk.

TLDR:
  • Opzeggen via het online formulier was niet genoeg
  • Werd opdringerig opgebeld om mij terug te krijgen als klant
  • Nee dank je werd niet geaccepteerd.
  • En dit werd nog even herhaald door iemand die langskwam
Ik had internet bij jullie voor vele jaren en ben vertrokken als klant eind December, 2022.

Had het online opgezegd via: https://www.ziggo.nl/opzeggen/formulier

Werd opgebeld om mij als klant te houden (dit kan ik nog begrijpen). Dit gesprek werd gepresenteerd als "Dit moeten we nog doen om het opzeggen te voltooien", maar het werd snel duidelijk dat niets meer dan marketing was.

Het koste VEEL teveel moeite om duidelijk te maken dat: Nee ik ben niet geïnteresseerd in nog verdere producten van Ziggo. Nee ik wil niet een andere aanbieding. NEE ik wil niet horen wat er verder nog mogelijk is. NEE IK WIL ECHT NIET HOREN WAT ER VERDER NOG IS.

Zoals u (de lezer) misschien begrijpt is dat de personen die verantwoordelijk zijn voor deze aanbiedingen VEEL te opdringerig zijn en niet luisteren naar nee. 1 keer nee zou genoeg moeten zijn.

Ik wilde dit laten, maar nu blijkt dat jullie een dergelijke service in persoon hebben omdat iemand naar mijn huis toe kwam met hetzelfde. Waarbij ik weer moeite moest doen om duidelijk te maken dat: Nee, ik hoef echt niets van Ziggo. Nee, ik ben (nog steeds) niet geïnteresseerd in verdere aanbiedingen.

En het ergste is dat de persoon die dus langskwam niet eerlijk/duidelijk is over wat die komt doen. In de plaats van netjes:

"Hey, je was klant bij ons, is er iets wat we kunnen doen nog voor je? Nee? Okay, sorry voor het storen." was het "Je vraagt je vast af wat de persoon van Ziggo hier komt doen."- Het koste minuten om uit de persoon te halen wat de bedoeling was.

Deze acties laten een ontzettende zure smaak achter.

Laat klanten opzeggen en val die niet zowel per telefoon als in persoon lastig met aanbiedingen. Of voeg een vinkje toe in jullie opzegformulier van: "Ik wil graag gebeld worden over aanbiedingen."

Als feedback voor jullie (en geef dit aub. door aan de afdelingen die hierover gaan):
* Wees eerlijk waarover je belt/langskomt.
* Geef mensen een duidelijke opt-in voor dit soort dingen, het is namelijk gewoon spam.
* Accepteer een "nee" met respect en excuses. Jullie vallen mij (de klant) namelijk lastig.

ps. Jullie contact-formulier heeft geen optie voor klachten, ondanks dat dit volgens: https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/klacht wel zou moeten kunnen.
toon volledige bericht

[ Voor 8% gewijzigd door Nimja op 28-02-2023 16:40 ]

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
ik mis het doel.

is het zwartmaken, een rant, een shopreview, een waarschuwing?

in elk geval is het n1. een zeer persoonlijke ervaring.
mijn n1= opzeggen via formulier, en dat was het. geen telefoontjes, geen mensen aan de deur.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:11

D4NG3R

kiwi

:)

Tjah, voortouw nemen en het gesprek afkappen. Mensen laten zich al snel (door emotie) meeslepen in een ongewild gesprek.

Dus volgende keer:
Ik heb geen interesse (in een [telefoon]gesprek), daag. :w
Voor nu gewoon lekker door met het leven. :)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimja
Geen zwartmaken, meer: delen / rant / waarschuwing.

Ik ben lang tevreden klant geweest en ben gewoon verbaasd over hoe dit ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-05 13:57

Kheos

FP ProMod
Nimja schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 16:52:
Geen zwartmaken, delen / rant / waarschuwing.

Ik ben lang tevreden klant geweest en ben gewoon verbaasd over hoe dit ging.
ok, maar wat is de bedoeling van dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimja
D4NG3R schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 16:51:
Tjah, voortouw nemen en het gesprek afkappen. Mensen laten zich al snel (door emotie) meeslepen in een ongewild gesprek.

Dus volgende keer:

[...]

Voor nu gewoon lekker door met het leven. :)
Dit is dus ook wat ik gedaan had zodra ik doorhad wat er was. Maar het gesprek verliep dus als: "Om je opzegging compleet te maken, wil ik dit nog even met u doornemen" waardoor het voelt dat je opzegging niet doorgaat als je het gesprek niet voltooid.

En ze zijn niet duidelijk over hoe het gesprek begint (zowel in persoon als over telefoon) wat de bedoeling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimja
Kheos schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 16:53:
[...]

ok, maar wat is de bedoeling van dit topic?
*kuch* - sorry voor de typo, gefixted ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:11

D4NG3R

kiwi

:)

Nimja schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 16:54:
[...]

Dit is dus ook wat ik gedaan had zodra ik doorhad wat er was. Maar het gesprek verliep dus als: "Om je opzegging compleet te maken, wil ik dit nog even met u doornemen"
Je hebt al aan je verplichting gedaan, natuurlijk gaat een bedrijf dom doorlullen en van alles en nog wat laten klinken als(of), terwijl het in de realiteit onnodig is.

Dat geintje probeerde KPN een jaar of 15 geleden bij mij ook, direct aangegeven geen interesse te hebben in het gesprek en ik telefonisch niet opnieuw gebeld wenste te worden.

Ik snap de frustratie, maar het heeft oprecht geen zin. :P

[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 28-02-2023 17:00 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimja
D4NG3R schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 17:00:
[...]

Je hebt al aan je verplichting gedaan, natuurlijk gaat een bedrijf dom doorlullen en van alles en nog wat laten klinken als(of), terwijl het in de realiteit onnodig is.

Dat geintje probeerde KPN een jaar of 15 geleden bij mij ook, direct aangegeven geen interesse te hebben in het gesprek en ik telefonisch niet opnieuw gebeld wenste te worden.

Ik snap de frustratie, maar het heeft oprecht geen zin. :P
Oh dat weet ik. Ik had de moeite ook niet genomen om een klacht te schrijven als ze niet OOK nog eens aan mijn deur kwamen. Voel me er nu prima bij.

Van mij uit is de grootste frustratie dat ze niet eerlijk/direct zijn. Verspil mijn tijd niet en accepteer een "nee".

Dat agressieve marketing gedoe is allang bewezen als niet effectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:09
Dat agressieve marketing gedoe is in veel gevallen wel effectief anders waren ze er al lang mee gestopt. Elke klant die ze er mee behouden levert geld op en blijkbaar heeft er ergens een manager zitten rekenen met een excelsheetje hoeveel procent er behouden moet worden om de retentieafdeling winstgevend te houden. Weinig bedrijven zullen "ok doei" antwoorden als een klant aankondigt te vertrekken, er is immers iets gebeurt bij die klant waarom die ineens besluit een dienst op te zeggen.

Soms kun je als bedrijf niets doen (klant verhuist naar adres waar dienst niet leverbaar is incl emigratie, is overleden etc), soms geeft een klant een reden waar wel iets aan te doen is. Indien technisch probleem, vraag kans om het op te lossen, indien niet tevreden over prijs of product, onderhandel een leuke aanbieding of pas het product aan naar wens klant. Ze proberen in elk geval uit te zoeken waarom je vertrekt en je eventueel te behouden en inderdaad, nee is gewoon nee, dat klopt. Er zijn helaas altijd medewerkers die moeite hebben hun targets te halen en wanhopig gaan drammen en ja, dat is vervelend. Vermeld gewoon je wettelijk recht van verzet, als ze dat negeren hebben zij een groter probleem dan jij als consument :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Nimja schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 17:02:
[...]

Oh dat weet ik. Ik had de moeite ook niet genomen om een klacht te schrijven als ze niet OOK nog eens aan mijn deur kwamen. Voel me er nu prima bij.

Van mij uit is de grootste frustratie dat ze niet eerlijk/direct zijn. Verspil mijn tijd niet en accepteer een "nee".

Dat agressieve marketing gedoe is allang bewezen als niet effectief.
Hier heb ik echt nog nooit van gehoord. Weet je zeker dat die twee zaken aan elkaar te linken zijn want ik heb daar grote twijfels bij. Ziggo gaat echt niet bij jou langskomen als je telefonisch de opzegging al hebt door laten voeren. Klinkt meer alsof er sowieso al een team langs de deuren zou gaan in jouw buurt en die zijn echt niet op de hoogte van het feit dat jij een opzegging hebt lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Aangezien dit topic weinig discussiewaarde heeft, komt hier een slotje op.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.