Dit is de klacht die ik heb ingediend bij Ziggo. Hoewel ik jarenlang blij klant ben geweest (de snelheid en modem waren prima), was de opzegprocedure en de moeite erna verschrikkelijk.
TLDR:
TLDR:
- Opzeggen via het online formulier was niet genoeg
- Werd opdringerig opgebeld om mij terug te krijgen als klant
- Nee dank je werd niet geaccepteerd.
- En dit werd nog even herhaald door iemand die langskwam
Ik had internet bij jullie voor vele jaren en ben vertrokken als klant eind December, 2022.toon volledige bericht
Had het online opgezegd via: https://www.ziggo.nl/opzeggen/formulier
Werd opgebeld om mij als klant te houden (dit kan ik nog begrijpen). Dit gesprek werd gepresenteerd als "Dit moeten we nog doen om het opzeggen te voltooien", maar het werd snel duidelijk dat niets meer dan marketing was.
Het koste VEEL teveel moeite om duidelijk te maken dat: Nee ik ben niet geïnteresseerd in nog verdere producten van Ziggo. Nee ik wil niet een andere aanbieding. NEE ik wil niet horen wat er verder nog mogelijk is. NEE IK WIL ECHT NIET HOREN WAT ER VERDER NOG IS.
Zoals u (de lezer) misschien begrijpt is dat de personen die verantwoordelijk zijn voor deze aanbiedingen VEEL te opdringerig zijn en niet luisteren naar nee. 1 keer nee zou genoeg moeten zijn.
Ik wilde dit laten, maar nu blijkt dat jullie een dergelijke service in persoon hebben omdat iemand naar mijn huis toe kwam met hetzelfde. Waarbij ik weer moeite moest doen om duidelijk te maken dat: Nee, ik hoef echt niets van Ziggo. Nee, ik ben (nog steeds) niet geïnteresseerd in verdere aanbiedingen.
En het ergste is dat de persoon die dus langskwam niet eerlijk/duidelijk is over wat die komt doen. In de plaats van netjes:
"Hey, je was klant bij ons, is er iets wat we kunnen doen nog voor je? Nee? Okay, sorry voor het storen." was het "Je vraagt je vast af wat de persoon van Ziggo hier komt doen."- Het koste minuten om uit de persoon te halen wat de bedoeling was.
Deze acties laten een ontzettende zure smaak achter.
Laat klanten opzeggen en val die niet zowel per telefoon als in persoon lastig met aanbiedingen. Of voeg een vinkje toe in jullie opzegformulier van: "Ik wil graag gebeld worden over aanbiedingen."
Als feedback voor jullie (en geef dit aub. door aan de afdelingen die hierover gaan):
* Wees eerlijk waarover je belt/langskomt.
* Geef mensen een duidelijke opt-in voor dit soort dingen, het is namelijk gewoon spam.
* Accepteer een "nee" met respect en excuses. Jullie vallen mij (de klant) namelijk lastig.
ps. Jullie contact-formulier heeft geen optie voor klachten, ondanks dat dit volgens: https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/klacht wel zou moeten kunnen.
[ Voor 8% gewijzigd door Nimja op 28-02-2023 16:40 ]