Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
[bIk vraag me af of ik mijn huidige pc Ryzen 7 3700K 16GB ram, moet upgraden naar extra ram, of dat ik beter een AM5 nieuwe pc zal kopen.[/b]
Wat is je budget?
Budget voor een nieuwe pc is rond de 1000 ex GPU, die heb ik nog
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD Ryzen heb ik en wil ik eigenlijk wel weer.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik wil graag een stille PC, dus mijn nieuwe PC zal ook stil moeten zijn. Mijn huidige pc is stil, behalve mn GPU maar goed die heb ik tijdens de loterij gekocht en had niet veel keuze toen.
Ik heb op dit moment een Ryzen 7 3700X met 16 gb ram en 1 m2.
Ergens wil ik graag upgraden naar het AM5 platform, en dan ook 32 gb ddr5 ram erin doen.
Mijn GPU blijft dezelfde 3080TI, die zal ik overzetten als ik wel een andere pc zal nemen.
Nu is mijn vraag dus de volgende:
Ga ik het echt merken met gamen als ik bijvoorbeeld een nieuwe pc bouw met als CPU een 7700X (de 79XX3D vind ik te duur.
Heb al even online gekeken voor benchmarks, maar ik vraag me dus af of de grote verschillen die hierin soms staan, ook merkbaar zijn met gaming.
Dus het snellere DDR5 geheugen en de nieuwe cpu chip.
Of kan ik beter voor nu, 16 (of meer) DDR4 ram kopen en in mijn huidige PC steken?
Dan ben ik dus met RAM geheugen en een extra m2 (heb nu maar 1 TB) klaar voor rond de €150 i.p.v. de €1000 die ik begroot heb voor een nieuwe pc.
en dan bijvoorbeeld over een jaar (of 2) een nieuwe cpu nemen?
[bIk vraag me af of ik mijn huidige pc Ryzen 7 3700K 16GB ram, moet upgraden naar extra ram, of dat ik beter een AM5 nieuwe pc zal kopen.[/b]
Wat is je budget?
Budget voor een nieuwe pc is rond de 1000 ex GPU, die heb ik nog
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD Ryzen heb ik en wil ik eigenlijk wel weer.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik wil graag een stille PC, dus mijn nieuwe PC zal ook stil moeten zijn. Mijn huidige pc is stil, behalve mn GPU maar goed die heb ik tijdens de loterij gekocht en had niet veel keuze toen.
Ik heb op dit moment een Ryzen 7 3700X met 16 gb ram en 1 m2.
Ergens wil ik graag upgraden naar het AM5 platform, en dan ook 32 gb ddr5 ram erin doen.
Mijn GPU blijft dezelfde 3080TI, die zal ik overzetten als ik wel een andere pc zal nemen.
Nu is mijn vraag dus de volgende:
Ga ik het echt merken met gamen als ik bijvoorbeeld een nieuwe pc bouw met als CPU een 7700X (de 79XX3D vind ik te duur.
Heb al even online gekeken voor benchmarks, maar ik vraag me dus af of de grote verschillen die hierin soms staan, ook merkbaar zijn met gaming.
Dus het snellere DDR5 geheugen en de nieuwe cpu chip.
Of kan ik beter voor nu, 16 (of meer) DDR4 ram kopen en in mijn huidige PC steken?
Dan ben ik dus met RAM geheugen en een extra m2 (heb nu maar 1 TB) klaar voor rond de €150 i.p.v. de €1000 die ik begroot heb voor een nieuwe pc.
en dan bijvoorbeeld over een jaar (of 2) een nieuwe cpu nemen?