PostNL aangetekend pakket buitenland probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Ik heb 2 weken geleden online een verzendlabel (aangetekend pakket buitenland 0-20 kilo) gekocht en dezelfde dag bij een PostNL punt gebruikt.

Nu geeft de track & trace aflevering aan, echter de ontvanger geeft aan niets ontvangen te hebben.
Ik heb bij PostNL gevraagd om de handtekening, echter kunnen ze deze niet geven omdat 'ie niet beschikbaar is in het systeem. Er wordt nu een onderzoek gestart.

Wat zijn hierin mijn kansen en waar heb ik recht op?
Het pakket is verzekerd tot €500,- maar hoe weten ze de waarde bijvoorbeeld? Die heb ik nergens hoeven invullen.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:32
Heb je bewijs wat voor een artikel er in het pakket zat en wat de waarde daarvan was? Bijvoorbeeld een factuur van de koper uit het buitenland?

Soms staat het pakket al op 'afgeleverd' maar wordt het pas 1 of 2 dagen later bezorgd. Wat is de tijdlijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
President schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 13:21:
Heb je bewijs wat voor een artikel er in het pakket zat en wat de waarde daarvan was? Bijvoorbeeld een factuur van de koper uit het buitenland?

Soms staat het pakket al op 'afgeleverd' maar wordt het pas 1 of 2 dagen later bezorgd. Wat is de tijdlijn?
De ontvangende partij is een service center voor een bepaald merk. En heb een case, waarin het product vermeld staat en het casenummer is ook een deel van het adres op het label. Dus dat is ietwat duidelijk. Maar voor de rest geen bewijs.

14-2 ingeleverd
20-2 afgeleverd

Los van de waarde; Als de verkoper zegt niks te hebben ontvangen, en PostNL kan me geen handtekening overhandigen, wordt het dan beschouwd als 'verloren' of?

[ Voor 33% gewijzigd door Dean Martin op 28-02-2023 13:28 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:33
@Dean Martin Hoe ze de waarde weten is normaliter dat wanneer het uit het onderzoek blijkt dat je recht op hebt op uitkering, dat jij dan een inkoop factuur moet aanleveren om de waarde te bepalen.

Daarnaast kan het inderdaad wachten zijn op informatie, PostNL zal immers normaliter die levering niet zelf gedaan hebben, maar zij zullen het pakket overgedragen hebben aan de partij die de 'universele postdienst' in dat land ten uitvoer brengt. Daardoor kan het ook inderdaad zo zijn dat PostNL een eventuele handtekening niet ziet.

Al kan het ook zijn dat deze er niet is, als dat service center bijvoorbeeld zoveel pakketjes per dag krijgt dat deze per container worden aangeleverd daar, dan kan het ook goed zijn dat er niet getekend wordt per individueel pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Dennism schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 13:53:
@Dean Martin Hoe ze de waarde weten is normaliter dat wanneer het uit het onderzoek blijkt dat je recht op hebt op uitkering, dat jij dan een inkoop factuur moet aanleveren om de waarde te bepalen.

Daarnaast kan het inderdaad wachten zijn op informatie, PostNL zal immers normaliter die levering niet zelf gedaan hebben, maar zij zullen het pakket overgedragen hebben aan de partij die de 'universele postdienst' in dat land ten uitvoer brengt. Daardoor kan het ook inderdaad zo zijn dat PostNL een eventuele handtekening niet ziet.

Al kan het ook zijn dat deze er niet is, als dat service center bijvoorbeeld zoveel pakketjes per dag krijgt dat deze per container worden aangeleverd daar, dan kan het ook goed zijn dat er niet getekend wordt per individueel pakket.
Het is inderdaad afgeleverd door een lokale partij. In het systeem van de 3e partij is ook geen handtekening te zien volgens PostNL.

Mocht het zo zijn dat de ontvangende partij niet heeft getekend, en het pakket staat wel op geleverd, wat zijn dan mijn opties?

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:00
Naar welk land is het verzonden? Ik woon in Zweden en wanneer mensen pakketjes sturen, ontvang de Zweedse PostNL niet altijd de juiste track and trace code, waardoor ik nooit bericht krijg dat het pakketje klaar ligt om op te halen. Ik had hetzelfde in Denemarken, in andere landen werkt dat ook nog wel eens hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Orangelights23 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 16:19:
Naar welk land is het verzonden? Ik woon in Zweden en wanneer mensen pakketjes sturen, ontvang de Zweedse PostNL niet altijd de juiste track and trace code, waardoor ik nooit bericht krijg dat het pakketje klaar ligt om op te halen. Ik had hetzelfde in Denemarken, in andere landen werkt dat ook nog wel eens hetzelfde.
Naar Portugal. PostNL ziet wel dat het door de lokale bezorgen is afgeleverd (in zowel het PostNL als het lokale partij systeem). Alleen ze hebben geen handtekening.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:00
Dean Martin schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 16:55:
[...]

Naar Portugal. PostNL ziet wel dat het door de lokale bezorgen is afgeleverd (in zowel het PostNL als het lokale partij systeem). Alleen ze hebben geen handtekening.
Het zou heel goed kunnen dat PostNL niet over de juiste informatie beschikt, en zij alleen zien dat het is bezorgd omdat het verwerkt wordt in het distributiecentrum daar. Die melding krijgen vrienden en familie ook wel eens wanneer ze iets naar ons verzenden, handtekening ontbreekt dan en vervolgens na een paar dagen krijg ik opeens bericht dat het klaar is om opgehaald te worden. Leuk is dan dat ze in Zweden niet werken met een handtekening voor ontvangst maar je bsn, waardoor PostNL nooit een handtekening te zien krijgt maar wel blijft aangeven dat een handtekening ontbreekt (duh).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Wat was de aanleiding van de zending en wat is de daadwerkelijke waarde?

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:09
Ben bang dat PostNL je (nogmaals) gaat vertellen dat je pakketje is afgeleverd en dat je bij de ontvanger moet zijn. Weet niet of het ontbreken van een handtekening nodig is om aanspraak te maken op de verzekering. Dit staat er op hun site:
Voor aangetekende post en pakketten verstuurd binnen Nederland geldt dat zowel de afzender als ontvanger de ‘handtekening voor ontvangst’ kan bekijken. Bij post verstuurd naar of afkomstig uit het buitenland is dat helaas niet het geval.

[ Voor 75% gewijzigd door NotSoSteady op 28-02-2023 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
fopjurist schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 17:59:
Wat was de aanleiding van de zending en wat is de daadwerkelijke waarde?
De aanleiding is een fabricagefout van een kledingstuk. De waarde is €1050,- .
Het wordt geruild voor een nieuw identiek item.

Ik heb tot €500,- verzekerd omdat het standaard werd aangeboden en gevalletje risico nemen.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zu het niet gewoon zo zijn dat het is aangekomen in Portugal, en dat het dan een ander t&t krijgt? En vanaf da moment in NL geregistreerd staat als aangekomen? Dan zou met een paar dagen het alsnog gewoon aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 18:31:
Zu het niet gewoon zo zijn dat het is aangekomen in Portugal, en dat het dan een ander t&t krijgt? En vanaf da moment in NL geregistreerd staat als aangekomen? Dan zou met een paar dagen het alsnog gewoon aankomen.
Ik heb dat lokale t&t nummer ook. En ook die staat gewoon bezorgd op de 20e.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Dean Martin via de t&t van postnl of via de Portugese https://www.ctt.pt/feapl_...ch.jspx?request_locale=en
Dat laatste zou idd raar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Via beide, maar de lokale bezorger was een andere. Ik kreeg een mail van de lokale bezorger met de mededeling dat het bezorgd was.

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Dean Martin schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 18:11:
[...]

De aanleiding is een fabricagefout van een kledingstuk. De waarde is €1050,- .
Het wordt geruild voor een nieuw identiek item.

Ik heb tot €500,- verzekerd omdat het standaard werd aangeboden en gevalletje risico nemen.
Ik neem even aan dat je het kledingstuk als particulier hebt aangeschaft. In dat geval zou ik het probleem ook bij de winkel neerleggen als je er met PostNL niet uitkomt. De winkel moest het juiste kledingstuk bij jou thuis afleveren. Het terugsturen door jou is een service geweest aan de winkel.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Ik heb inmiddels de informatie dat door Covid geen handtekening is gezet, maar heb wel een naam. Ik ben met die informatie terug gegaan naar de ontvangende partij en warempel is het pakket terecht...

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:29

LankHoar

Langharig tuig

Dean Martin schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 16:33:
Ik heb inmiddels de informatie dat door Covid geen handtekening is gezet, maar heb wel een naam. Ik ben met die informatie terug gegaan naar de ontvangende partij en warempel is het pakket terecht...
Dat is wel heel "toevallig" :)

Mooi voor jou dat het opgelost is!

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
LankHoar schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 09:36:
[...]

Dat is wel heel "toevallig" :)

Mooi voor jou dat het opgelost is!
Vond ik ook, maar inderdaad ;)

The best is yet to come

Pagina: 1