Ter vervanging van mijn 10 jaar oude desktop (destijds ook zelf gebouwd met hulp van tweakers) wil ik weer een nieuwe desktop samenstellen.
Het belangrijkste is dat de nieuwe pc weer een tijd mee kan, ik ben geen ervaren bouwer (heb er dus 2 ooit zelf gebouwd), maar vind het wel leuk om het zelf te bouwen. Grootte is niet belangrijk, hij staat toch onder het bureau, stil is fijn en het liefst zuinig (al wordt hij niet heel veel gebruikt, we gebruiken vooral de laptop van t werk veel).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral huis tuin en keuken surfen en mailen, maar ook van tijd tot tijd foto's bewerken (photoshop), beetje video's maken, programmeren (Anaconda, Matlab).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Wil zoiezo onder de 1000 euro blijven, maar vooral een goede prijs/kwaliteit verhouding.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Schermen heb ik al, 2x 23 inch
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat ik (weer) gewoon voor een systeem zonder videokaart ga, de i5 13500 lijkt interessant te zijn als ik zo door de verschillende topics ga.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, belangrijkste is een goede prijs/kwaliteit verhouding
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte is niet belangrijk, hij staat toch onder het bureau, stil is fijn en het liefst zuinig (al wordt hij niet heel veel gebruikt, we gebruiken vooral de laptop van t werk veel). Ik wil graag wifi en bluetooth, zodat ik wat flexibeler ben aansluiten.
Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken
Wat verwacht je van ons?
Belangrijkste is dat een check of wat ik samen heb gesteld op basis van de verschillende topics het juiste is, is het compatible, zijn er betere/goedkopere alternatieven?
Dit is wat ik zelf heb samengesteld:
Het belangrijkste is dat de nieuwe pc weer een tijd mee kan, ik ben geen ervaren bouwer (heb er dus 2 ooit zelf gebouwd), maar vind het wel leuk om het zelf te bouwen. Grootte is niet belangrijk, hij staat toch onder het bureau, stil is fijn en het liefst zuinig (al wordt hij niet heel veel gebruikt, we gebruiken vooral de laptop van t werk veel).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral huis tuin en keuken surfen en mailen, maar ook van tijd tot tijd foto's bewerken (photoshop), beetje video's maken, programmeren (Anaconda, Matlab).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Wil zoiezo onder de 1000 euro blijven, maar vooral een goede prijs/kwaliteit verhouding.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Schermen heb ik al, 2x 23 inch
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat ik (weer) gewoon voor een systeem zonder videokaart ga, de i5 13500 lijkt interessant te zijn als ik zo door de verschillende topics ga.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, belangrijkste is een goede prijs/kwaliteit verhouding
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte is niet belangrijk, hij staat toch onder het bureau, stil is fijn en het liefst zuinig (al wordt hij niet heel veel gebruikt, we gebruiken vooral de laptop van t werk veel). Ik wil graag wifi en bluetooth, zodat ik wat flexibeler ben aansluiten.
Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken
Wat verwacht je van ons?
Belangrijkste is dat een check of wat ik samen heb gesteld op basis van de verschillende topics het juiste is, is het compatible, zijn er betere/goedkopere alternatieven?
Dit is wat ik zelf heb samengesteld:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-13500 Boxed | € 261,36 | € 261,36 |
| 1 | Moederborden | ASRock B760M Pro RS/D4 WiFi | € 139,90 | € 139,90 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design CORE 2300 | € 54,50 | € 54,50 |
| 1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.5 | € 31,- | € 31,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2E3200C16 | € 75,90 | € 75,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 400W | € 57,45 | € 57,45 |
| 1 | Solid state drives | WD Blue SN570 1TB | € 59,- | € 59,- |
| Totaal | € 679,11 | |||