Mijn CV ketel valt af en toe uit doordat de druk te laag wordt (0,5 Bar). Sinds dat een keer is gebeurd, hou ik de druk nauwlettend in de gaten. Hierbij valt op dat de druk dagenlang nagenoeg gelijk blijft (zakt dan af en toe 0,1 bar) en dan ineens in 6 tot 8 uur zakt de druk terug tot onder de 0,8 bar en slaat de ketel af.
Dat is voorgevallen in situaties dat de ketel aan stond, maar ook in situaties dat de ketel uit stond (stekker uit het stopcontact).
Het komt ook 's nachts en overdag voor. Ik heb er geen enkele regelmaat in kunnen ontdekken.
Er is vlak voor het begon ook niets aan de installatie gewijzigd.
...
De installatie:
- Vaillant Ecotect Plus ketel van ong. 9 maanden oud
- Vloerverwarming met een Grundfoss alpha 2 pomp (ingesteld op autoadapt) op de begane grond
- radiatoren op de verdiepingen; 1 radiator op de begane grond (berging). De meeste radiatoren staan dicht; we verwarmen alleen de ruimtes die we gebruiken
- Tado thermostaat en thermostaatknoppen
- 1 radiator staat altijd open (berging) en bij de vloerverwarming zit een bypass
- ketel staat ingesteld op 60 graden; vloerverwarming op 45
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- alle koppelingen (voor zover ik erbij kon) gecontroleerd.
- expansievat gecontroleerd door er op te kloppen
- overdrukventiel ketel gecontroleerd
- condensafvoerslang in een emmer gehangen en gechecked of er met de ketel uit nog water uit komt
hier kwamen slechts enkele druppels water uit, terwijl diezelfde nacht de druk met 0,5 bar was terug gelopen.
Wie heeft suggesties wat hier aan de hand kan zijn of kan mij suggesties doen voor verdere testen om hier meer over te weten te komen.
Alvast bedankt
...
Dat is voorgevallen in situaties dat de ketel aan stond, maar ook in situaties dat de ketel uit stond (stekker uit het stopcontact).
Het komt ook 's nachts en overdag voor. Ik heb er geen enkele regelmaat in kunnen ontdekken.
Er is vlak voor het begon ook niets aan de installatie gewijzigd.
...
De installatie:
- Vaillant Ecotect Plus ketel van ong. 9 maanden oud
- Vloerverwarming met een Grundfoss alpha 2 pomp (ingesteld op autoadapt) op de begane grond
- radiatoren op de verdiepingen; 1 radiator op de begane grond (berging). De meeste radiatoren staan dicht; we verwarmen alleen de ruimtes die we gebruiken
- Tado thermostaat en thermostaatknoppen
- 1 radiator staat altijd open (berging) en bij de vloerverwarming zit een bypass
- ketel staat ingesteld op 60 graden; vloerverwarming op 45
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- alle koppelingen (voor zover ik erbij kon) gecontroleerd.
- expansievat gecontroleerd door er op te kloppen
- overdrukventiel ketel gecontroleerd
- condensafvoerslang in een emmer gehangen en gechecked of er met de ketel uit nog water uit komt
hier kwamen slechts enkele druppels water uit, terwijl diezelfde nacht de druk met 0,5 bar was terug gelopen.
Wie heeft suggesties wat hier aan de hand kan zijn of kan mij suggesties doen voor verdere testen om hier meer over te weten te komen.
Alvast bedankt
...