[PW] Geheugenkaartinterfaces: UHS-I, -II, -III, SD Express

Pagina: 1
Acties:
  • 436 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 18:23
Op dit moment staan de Geheugenkaartinterfaces in de Pricewatch onder Class gespecificeerd. Echter, dit zijn meer een interface dan snelheidsklasses, dus ik zou willen voorstellen hier een aparte filter "interfaces" van te maken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZbW_LEORICMo94Ixh9RiMaTEyDk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/fKA2rE1gCo27yWpbCFmDOfC7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:38

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@Balance Goed idee, ga ik doen. Ik meld mij wanneer het zover is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

@Balance Done!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
@Glaanie kunnen we deze distinctie ook maken met geheugenkaartlezers?

Hier bijvoorbeeld een SD Express kaartlezer: https://sabrent.com/colle...-readers/products/cr-sdx7

Overigens, ik denk dat de apart SD, SDHC en SDXC klassen alleen maar voor verwarring zorgen. Alles is backwards compatible met elkaar, dus qua filteren maakt het niet uit. Ik zou wel voorstander zijn als die drie worden samen gevoegd tot SD, en dan de drie micro-varianten tot microSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Balance schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 11:18:
@Glaanie kunnen we deze distinctie ook maken met geheugenkaartlezers?

Hier bijvoorbeeld een SD Express kaartlezer: https://sabrent.com/colle...-readers/products/cr-sdx7
Kom ik nog op terug.
Overigens, ik denk dat de apart SD, SDHC en SDXC klassen alleen maar voor verwarring zorgen. Alles is backwards compatible met elkaar, dus qua filteren maakt het niet uit. Ik zou wel voorstander zijn als die drie worden samen gevoegd tot SD, en dan de drie micro-varianten tot microSD.
Ja, maar dan ga je problemen krijgen met apparaten die alleen SDHC ondersteunen, alleen SD (dus tot 2/4GB) ben ik in de afgelopen jaren niet meer tegengekomen. Maar max SDHC (dus 32GB) komt nog regelmatig voor bij apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Toevallig nog de kans gekregen hier naar te kijken? Ik denk dat een "SD interface" met precies dezelfde opties als bij geheugenkaarten prima zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Balance schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 12:03:
[...]

Toevallig nog de kans gekregen hier naar te kijken? Ik denk dat een "SD interface" met precies dezelfde opties als bij geheugenkaarten prima zou werken.
Vergeten op mijn ToDo te zetten, dus gelijk maar gedaan :) Maar nu ik erover nadenk, snap ik niet waarom ik het eerder heb gedaan. Want dit was best wel een no brainer eigenlijk. Nou ja, een little brainer dan, heul kleintje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Oh en ik ben nog niks langsgelopen, dus er is nu nog niks ingevuld. Leef je uit in het meldpunt als je zin hebt en anders probeer ik van de week een paar te pakken. Bij enkelen staat het ook in de bijzonderheden ingevuld, misschien dat ik ze zo snel kan terugvinden, in ieder geval een deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
@Glaanie Dat is snel! Dank je! :)

Ik denk dat alles waarbij USH-II in de titel of bijzonderheden zit gelijk toegevoegd kan worden.

UHS-III bestaat nog niet, UHS-I heeft vrijwel alles dus maakt weinig uit, en SD Express zijn er nog maar een handvol.

Nuttige om te weten: Alle kaarten en lezers met SD Express hebben per definitie wel UHS-I ondersteuning, maar geen UHS-II.
Also, SD7.1/8.0 is backward compatible and interoperable with legacy SD interface (UHS-I). Allowing a card with SD7.1/8.0 to operate interchangeably in legacy SD hosts; the SD7.1/8.0 card reader can detect the upper row of pin for UHS-I SDR104 in existing card.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.