Aankoopadvies AP / Router

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesknd
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 19-09 19:54
Goedemorgen Tweakeraars,

Vraag: modem staat in de bridge, router hierachter. Door heel het huis zit vaste aansluiting (cat 6) verspreid. Op zolder heb ik geen WiFi bereik, ik zelf dat te denken aan een extra router om deze vervolgens via de vaste aansluiting (op zolder) aan te sluiten en als repeater in te stellen.

Denken jullie dat dit een goede oplossing is? -of nog betere tips (?)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-09 21:51

Falcon10

Hit it i would !

Keesknd schreef op maandag 27 februari 2023 @ 08:14:
Goedemorgen Tweakeraars,

Vraag: modem staat in de bridge, router hierachter. Door heel het huis zit vaste aansluiting (cat 6) verspreid. Op zolder heb ik geen WiFi bereik, ik zelf dat te denken aan een extra router om deze vervolgens via de vaste aansluiting (op zolder) aan te sluiten en als repeater in te stellen.

Denken jullie dat dit een goede oplossing is? -of nog betere tips (?)
Dus je wil een ubiquiti router achter je router zetten voor wifi op je zolder ? :?

Als je nu eens gewoon een wifi access point op je zolder plaatst op je netwerkkabel die daar aan komt, denk dat dat een boel gedoe gaat voorkomen ;)

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesknd
Falcon10 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 08:21:
[...]

Dus je wil een ubiquiti router achter je router zetten voor wifi op je zolder ? :?

Als je nu eens gewoon een wifi access point op je zolder plaatst op je netwerkkabel die daar aan komt, denk dat dat een boel gedoe gaat voorkomen ;)
Ja, die 2e router plaats ik dan op zolder en verbind deze met de vaste kabel rechtstreeks met de router (modem) die beneden staat. Was even benieuwd of er misschien nog wel wat beters is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-09 21:51

Falcon10

Hit it i would !

Gewoon een access point. Geen router.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:15
Keesknd schreef op maandag 27 februari 2023 @ 08:26:
[...]

Ja, die 2e router plaats ik dan op zolder en verbind deze met de vaste kabel rechtstreeks met de router (modem) die beneden staat. Was even benieuwd of er misschien nog wel wat beters is.
Waarom wil je een 2e router? Wat je nodig hebt is een access point die je boven op de kabel aansluit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _AcS_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Misschien ook nog een switch erbij als je op zolder nog apparaten gebruikt met een utp aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesknd
Duidelijk, bedankt !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
_AcS_ schreef op maandag 27 februari 2023 @ 08:53:
Misschien ook nog een switch erbij als je op zolder nog apparaten gebruikt met een utp aansluiting.
Maar dan kan er wellicht beter een oude router in worden gezet die dan als access point is geconfigureerd (al dan niet middels iets als OpenWRT). Alleen heeft dat dan weer niks met Ubiquiti te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesknd
RobertMe schreef op maandag 27 februari 2023 @ 09:38:
[...]

Maar dan kan er wellicht beter een oude router in worden gezet die dan als access point is geconfigureerd (al dan niet middels iets als OpenWRT). Alleen heeft dat dan weer niks met Ubiquiti te maken.
Ja, denk dat ik toch dit ga doen. Zo’n route heeft maar mijn idee wat meer bereik ook dan een acces point. En met een router heb je ook gelijk meerdere poorten, altijd handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:29
Keesknd schreef op maandag 27 februari 2023 @ 09:54:
[...]

Ja, denk dat ik toch dit ga doen. Zo’n route heeft maar mijn idee wat meer bereik ook dan een acces point. En met een router heb je ook gelijk meerdere poorten, altijd handig.
Dan kan je beter een In-Wall nemen, zoals @nero355 hier altijd aanraadt. ;) Die heeft ook meerdere poorten.

[ Voor 4% gewijzigd door Robinho96 op 27-02-2023 09:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Robinho96 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 09:58:
[...]

Dan kan je beter een In-Wall nemen, zoals @nero355 hier altijd aanraadt. ;) Die heeft ook meerdere poorten.
Als het om één apparaat gaat en het verschil tussen router en access point niet bekend is zou ik juist ver uit de buurt blijven van Ubiquiti.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Keesknd schreef op maandag 27 februari 2023 @ 09:54:
[...]

Ja, denk dat ik toch dit ga doen. Zo’n router heeft maar mijn idee wat meer bereik ook dan een acces point. En met een router heb je ook gelijk meerdere poorten, altijd handig.
Er is geen verschil in bereik tussen een router en een AP. Het hangt er vanaf wat voor merk / type AP of router je aanschaft. Zoals iedereen hier ook aangeeft: koop aub geen router tenzij je deze ook in AP modus kan zetten. Pak desnoods een TP link setje, of een ASUS router met AP functie van een paar tientjes.

Als je Ubiquiti wilt gebruken - dan inderdaad een in wall.
Hierbij een voorbeeld van mijn woning in twee verschillende ruimtes. Links is op een gips muur (eenvoudig te monteren) en rechts is beton over een bestaand raamwerk heen. Bij de linkerfoto heb ik de oude CAT6 outlet laten zitten, maar die heb je met een in wall hd of in wall 6 niet nodig omdat hier ook een ingebouwde switch in zit.

Afbeeldingslocatie: https://upload.bmwaddict.nl/images/2023/02/27/image5fcbb487605e38cc.md.png

[ Voor 5% gewijzigd door Workaholic op 27-02-2023 12:24 ]

Mijn V&A

Pagina: 1