niet bijwerken besturingsysteem smart tv

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparrie
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-08 11:29
Mijn philips 40pfk5500 is van ontwerpjaar 2015. De android software wordt niet meer bijgewerkt waardoor NPO Start niet meer naar behoren werkt. Ook kan je hierdoor niet meer inloggen in de Google Play app. En dus bijvoorbeeld ook geen Youtube abonnementen meer bekijken. Philips heeft daar geen oplossing voor en geeft zelf aan dat ook nieuwe smart tv's maar 4 tot 5 jaar worden bijgewerkt..... 8)7 (rare jongens die Chinezen)
Mijn vraag is: welk operatingsysteem/merk tv blijft langer up to date? In het kader van duurzaamheid moet het beter kunnen dan 4 tot 5 jaar.

Alle reacties

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:29

D4NG3R

kiwi

:)

In het kader van duurzaamheid zou ik kijken naar iets als een FireTV of Chromecast with Google TV stickje, of als je all-out wil gaan een Nvidia SHIELD i.p.v. naar een vervangende TV te kijken omdat het OS niet meer geupdate wordt.

Je hebt gewoon weinig garanties wanneer het op het smart-aspect van een TV aankomt.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Wat de bovenbuurman schrijft. Je krijgt 0 garantie op het OS dat op je tv staat dus kijk daar vooral niet naar. Chromecast of Shield zijn de betere oplossingen. Blijven langer ondersteund, zijn vlotter in de bediening en zijn goedkoper dan een een nieuwe tv. En als je wel een nieuwe tv koopt, kun je het gewoon blijven gebruiken. Dat is ook duurzaam maar vanuit een andere invalshoek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02:30
Kijk hier eens voor het updaten van Philips TV's met oude Android versies:
Philips TV hulp gevraagd (Android lollipop updaten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

D4NG3R schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 08:08:
In het kader van duurzaamheid zou ik kijken naar iets als een FireTV of Chromecast with Google TV stickje, of als je all-out wil gaan een Nvidia SHIELD i.p.v. naar een vervangende TV te kijken omdat het OS niet meer geupdate wordt.

Je hebt gewoon weinig garanties wanneer het op het smart-aspect van een TV aankomt.
AppleTV mag dan in dat lijstje uiteraard ook wel genoemd worden.

Lekker snel, zeer lange support en geen reclames ;)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparrie
D4NG3R schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 08:08:

Dank voor je reactie ;)
Ik heb een Chromecast. Is echter bewerkelijker, en zeker niet sneller dan de afstandsbediening van TV, . Bovendien is het van de zotte :-( dat er maar zo korte ondersteuning is van een TV die technisch zelfs wel 15 jaar mee kan. Mijn partner, die het niet zo heeft op apps e.d. via een tablet, gebruikt nu het smart gedeelte niet. Dus geen NPO Plus meer bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparrie
The_Doman schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 19:04:
Kijk hier eens voor het updaten van Philips TV's met oude Android versies:
Philips TV hulp gevraagd (Android lollipop updaten)
:) Dank, ik ga er mee aan de gang

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:56
sparrie schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:13:
[...]

Dank voor je reactie ;)
Ik heb een Chromecast. Is echter bewerkelijker, en zeker niet sneller dan de afstandsbediening van TV, . Bovendien is het van de zotte :-( dat er maar zo korte ondersteuning is van een TV die technisch zelfs wel 15 jaar mee kan. Mijn partner, die het niet zo heeft op apps e.d. via een tablet, gebruikt nu het smart gedeelte niet. Dus geen NPO Plus meer bijvoorbeeld.
Er is een degelijk verschil tussen een reguliere chromecast, die je vanuit je telefoon bedient, of een Chromecast with Google TV (met AB) waarop je apps kan installeren.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
[...]

Dank voor je reactie ;)
Welkom in de nieuwe realiteit. ;) Reken vooral niet op 15 jaar software ondersteuning. Je mag al blij zijn met een fractie daarvan.
De nieuwste Chromecast heeft gewoon een afstandsbediening. Geen geklooi dus met telefoon of tablet. Als je zonder gedoe vooruit wil en jezelf tijd en ergernis wilt besparen, koop er vandaag nog eentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:29

D4NG3R

kiwi

:)

[...]

Dank voor je reactie ;)
Ik heb een Chromecast. Is echter bewerkelijker, en zeker niet sneller dan de afstandsbediening van TV, .
Vandaar dat ik ook de CC met Google TV aanhaalde. ;)

https://store.google.com/product/chromecast_google_tv?hl=nl

Populaire alternatieven:
Bovendien is het van de zotte :-( dat er maar zo korte ondersteuning is van een TV die technisch zelfs wel 15 jaar mee kan. Mijn partner, die het niet zo heeft op apps e.d. via een tablet, gebruikt nu het smart gedeelte niet. Dus geen NPO Plus meer bijvoorbeeld.
Even heel cru kort door de bocht: Droom lekker verder. :P

Nee ondersteuning van meer dan 5 jaar is tot dusver een uitzondering geweest op de regel. Zeker Philips is er knap waardeloos in (geweest?)

[ Voor 14% gewijzigd door D4NG3R op 02-03-2023 10:35 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1