Stuken na verwijderen keuken?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 19:08
In het door mij te kopen huis (2010) ga ik een nieuwe keuken plaatsen waarbij de huidige keuken professioneel gedemonteerd wordt. De huidige keuken heeft wat van die plaktegels tussen gasfornuis en afzuigkap tegen spetters. De nieuwe keuken komt in principe op dezelfde plek alleen met en Bora en dus geen afzuigkap meer etc. De muren wil ik verven met afneembare verf.

Ik twijfel of ik na het demonteren van de keuken sowieso de muur nog even vlak moeten laten stuken of dat ik het erop moet gokken. Stukadoor moet ik immers wel van tevoren even reserveren.

Jullie ervaring hiermee hoe een wandje eruit ziet na het demonteren?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
"die plaktegels". Bedoel je daarmee wandtegels in tegellijm?
Of wat totaal anders?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amplified
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-05 14:15
Veelal trek je toch wel wat dingen mee, dus denk ik dat opnieuw stuken toch wel een must gaat worden wil je het een beetje mooi krijgen.

Overigens is het voordeel wel dat stucadoors over het algemeen snel beschikbaar zijn via bv. werkspot. Je moet alleen wel even de goede uitzoeken omdat er uiteraard veel slechten tussen zitten, maar zelfs van de goeden hoorde ik dat sommigen eigenlijk niet meer van tevoren plannen en gewoon een dag of 2 van tevoren op werkspot kijken en dan meteen wat inboeken om zo flexibel te blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 06-05 14:59
xon schreef op maandag 27 februari 2023 @ 21:12:
De huidige keuken heeft wat van die plaktegels tussen gasfornuis en afzuigkap tegen spetters. De nieuwe keuken komt in principe op dezelfde plek alleen met en Bora en dus geen afzuigkap meer etc. De muren wil ik verven met afneembare verf.
Zou nadenken of je toch niet iets van een glazen wand tegen de achter muur gaat plaatsen. Koken zorgt mogelijk voor vetspetters. Vetvlekken op de muur zal je slecht weg krijgen.
xon schreef op maandag 27 februari 2023 @ 21:12:
Ik twijfel of ik na het demonteren van de keuken sowieso de muur nog even vlak moeten laten stuken of dat ik het erop moet gokken.
Strak laten trekken. Dat zal mooier worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:38
RonnieKo schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 07:50:
[...]

Zou nadenken of je toch niet iets van een glazen wand tegen de achter muur gaat plaatsen. Koken zorgt mogelijk voor vetspetters. Vetvlekken op de muur zal je slecht weg krijgen.
Wij hebben schrobbare verf achter de kookplaat, dat gaat al 15 jaar goed.
3 jaar geleden de kleur aangepast.

Gewoon consequent na het koken even afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-05 14:12
Wat verwacht je nu van deze vraag, iedere wand is anders en de één zal ja zeggen en de ander nee, daarnaast wat is je voorstelling bij professioneel keuken demonteren? is dit echt een bedrijf die niks anders doet, of is dit een opkoper via marktplaats, die je vaak verre van professioneel kan noemen. En halen die überhaupt de tegels wel weg? Ik zou vooral kijken na de wanden waar geen keuken tegen aankomt, of hier geen frisse laag stucwerk op moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-04 16:27
Dat moet sowieso gestukt worden. Nadat de tegels verwijderd zijn heb je vaak een erg grove muur over met resten tegellijm en voegsel. Je kan een hoop wegbikken, maar je eindigt met een maanlandschap, professioneel gesloopt of niet.

Houd ook rekening met de droogtijd. Omdat de onderliggende muur waarschijnlijk vrij ruw is, zal de stukadoor soms wel meer dan een cm willen smeren. Dat heeft zeker een dag of 10 droogtijd nodig om een enigszins harde muur te krijgen. Voor verven wacht je liever nog wat langer.

[ Voor 38% gewijzigd door frennek op 28-02-2023 08:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:12
RonnieKo schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 07:50:
[...]

Je kan ook eventueel het gedeelte achter je fornuis lakken in dezelfde kleur als rest van de muur. Heb je alleen een licht glans verschil. Veeg je zo de vetspetters vanaf.
Pagina: 1