Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik heb ca. 25.000 muziekalbums in formaat ALAC die ik wil beheren in iTunes. De albums zijn geript van cd of LP en komen op een Synology DiskStation. iTunes draait op de PC. In iTunes worden ook ca 200 afspeellijsten aangemaakt met per lijst 100 tot 1001 albums.
Het is de bedoeling dat een en ander de komende 10 jaar vlot en soepel draait.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van ca. € 2.000. Dat is voor PC en DiskStation. Randapparatuur (muis, monitor, boxen, DA converter, toetsenbord, etc. heb ik).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De randapparatuur
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijstje hieronder. Maar in ieder geval dus netwerkopslag (Synology). Verder wil ik de PC zo klein mogelijk.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb goede ervaringen met Synology. Verder weinig merkvast. Binnen het budget graag kwaliteit boven prijs (wel in juiste verhouding en met het oog op het doel)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Klein en toekomstbestendig. Weinig/geen geluid. .
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?Ik verwacht dat jullie input geven op mijn lijstje en aanvullen / verbeteren waar nodig. Ik heb geen idee hoeveel processorkracht of geheugen het onderhouden van een muziekbibliotheek van deze omvang vergt.
Ik beheer nu een kleine 4.000 albums in MP3 (320kbs) en ca 40 afspeellijsten op een Intel Core i5 2500K (@ 3,3 GHZ) met 20 GB DDR 3 geheugen en een Synology DiskStation DS212j. Dit werkt bij lange na niet meer vloeiend
Ik heb ca. 25.000 muziekalbums in formaat ALAC die ik wil beheren in iTunes. De albums zijn geript van cd of LP en komen op een Synology DiskStation. iTunes draait op de PC. In iTunes worden ook ca 200 afspeellijsten aangemaakt met per lijst 100 tot 1001 albums.
Het is de bedoeling dat een en ander de komende 10 jaar vlot en soepel draait.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van ca. € 2.000. Dat is voor PC en DiskStation. Randapparatuur (muis, monitor, boxen, DA converter, toetsenbord, etc. heb ik).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De randapparatuur
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijstje hieronder. Maar in ieder geval dus netwerkopslag (Synology). Verder wil ik de PC zo klein mogelijk.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb goede ervaringen met Synology. Verder weinig merkvast. Binnen het budget graag kwaliteit boven prijs (wel in juiste verhouding en met het oog op het doel)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Klein en toekomstbestendig. Weinig/geen geluid. .
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?Ik verwacht dat jullie input geven op mijn lijstje en aanvullen / verbeteren waar nodig. Ik heb geen idee hoeveel processorkracht of geheugen het onderhouden van een muziekbibliotheek van deze omvang vergt.
Ik beheer nu een kleine 4.000 albums in MP3 (320kbs) en ca 40 afspeellijsten op een Intel Core i5 2500K (@ 3,3 GHZ) met 20 GB DDR 3 geheugen en een Synology DiskStation DS212j. Dit werkt bij lange na niet meer vloeiend
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 5700G Boxed | € 190,- | € 190,- |
1 | Barebones | ASRock DeskMini X300 | € 157,- | € 157,- |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-L9I chromax.black | € 54,90 | € 54,90 |
2 | Geheugen intern | Crucial CT32G4SFD832A | € 76,23 | € 152,46 |
1 | Solid state drives | Samsung 870 QVO 2TB | € 127,90 | € 127,90 |
1 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 84,90 | € 84,90 |
Totaal | € 767,16 |
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
4 | Interne harde schijven | WD Red Plus, 4TB (128MB cache) | € 94,89 | € 379,56 |
1 | Geheugen intern | Crucial CT2K16G4SFRA32A | € 84,31 | € 84,31 |
1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 250GB | € 38,36 | € 38,36 |
1 | Netwerkopslag | Synology DiskStation DS923+ (zonder harde schijven) | € 619,19 | € 619,19 |
Totaal | € 1.121,42 |