Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijnVermeer
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 13-03-2023
Sinds een week krijg ik bij bovengenoemde streamingsdiensten de foutmelding dat ik een vpn/proxy gebruik, maar ik heb daar niks van. Ik kan dus niks afspelen behalve via mijn mobiele netwerk. Ben niet gewijzigd van provider en mijn ip adres zit volgens maxmind gewoon in Nederland Utrecht.

Ik kon nergens echt de oplossing vinden dus vandaar dit topic, ik gebruik gewoon de apps via mijn LG televisie en die zit aangesloten aan de internetkabel.

Groetjes Tijn

Beste antwoord (via TijnVermeer op 28-02-2023 18:06)

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb eenzelfde probleem ondervonden een jaar geleden. Toentertijd bleek mijn provider mij een ander IP gegeven te hebben. De provider had een IP range uit India op de kop weten te tikken. Helaas wisten niet alle partijen dat deze range aan IP adressen naar NL was verplaatst. Resultaat: veel iptv en on-demand services werkten niet meer. Super irritant en het heeft een tijd geduurd eer ik daar achter was. Uiteindelijk via de ISP weer een NL IP gekregen, waarna alles was opgelost.

PS: mijn "nieuwe" IP zat ook in NL, maar helaas was dit nog niet bij iedereen bekend. Je kan proberen een VPN te gebruiken en dan kijken of het wel werkt. Mocht dit zo zijn => contact opnemen met provider.

[ Voor 17% gewijzigd door wcduck op 28-02-2023 09:23 ]

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:17
Hier hetzelfde probleem met viaplay. Gebruik ook geen vpn of proxy. Ik ga er niet achteraan, ik ben klaar met viaplay & mijn jaarabonnement loopt binnenkort af, dus ik laat het er bij zitten. Als je wel verder wilt, dan zal je denk ik het beste even met de klantenservice contact opnemen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb eenzelfde probleem ondervonden een jaar geleden. Toentertijd bleek mijn provider mij een ander IP gegeven te hebben. De provider had een IP range uit India op de kop weten te tikken. Helaas wisten niet alle partijen dat deze range aan IP adressen naar NL was verplaatst. Resultaat: veel iptv en on-demand services werkten niet meer. Super irritant en het heeft een tijd geduurd eer ik daar achter was. Uiteindelijk via de ISP weer een NL IP gekregen, waarna alles was opgelost.

PS: mijn "nieuwe" IP zat ook in NL, maar helaas was dit nog niet bij iedereen bekend. Je kan proberen een VPN te gebruiken en dan kijken of het wel werkt. Mocht dit zo zijn => contact opnemen met provider.

[ Voor 17% gewijzigd door wcduck op 28-02-2023 09:23 ]

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.