Muis werkt niet op muismat

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipy05
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-04 21:15
Hallo

Ik heb volgende muismat: Razer Gigantus V2 XXL
en deze muis logitech g500s (lazer muis)

Ik heb vandaag de muismat ontvangen, nu tet ik daar mijn muis op en reageert totaal niets.
ik had niet verwacht dat dit niet zou werken. Ik had het op voorhand ook niet opgezocht.

Kan dat dat de muis hier niet op werkt?

skipy05

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:23
Doet 'ie het op een andere ondergrond wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipy05
Ja op alles andere dingen wel.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:23
Dan zou het kunnen dat hij niet werkt op je muismat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipy05
Toch raar dat dit niet werkt, ik zou wel een andere muis willen maar hoe weet ik dan dar die wel werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:16
Even proberen op je muismat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipy05
Als ik een nieuwe koop is dit beetje moeilijk op voorhand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
waarom doet ie het niet op de muismat?

is de muis optisch en reflecteert de ondergrond? of iets anders aan de hand.

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:45

Denko

|{ing Øf ßlitz

skipy05 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 18:31:
Hallo

Ik heb volgende muismat: Razer Gigantus V2 XXL
en deze muis logitech g500s (lazer muis)

Ik heb vandaag de muismat ontvangen, nu tet ik daar mijn muis op en reageert totaal niets.
ik had niet verwacht dat dit niet zou werken. Ik had het op voorhand ook niet opgezocht.

Kan dat dat de muis hier niet op werkt?

skipy05
Jup, zou best kunnen. Toevallig een pikzwarte effen muismat? Heb ik vroeger ook gehad. Optische muis werkte gewoon niet erop. Te veel van het licht werd blijkbaar geabsorbeerd waardoor de muis niet door had dat die bewoog. (wel 20 jaar terug al, had verwacht dat dit ondertussen niet meer een probleem was)

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

@Denko Tegenwoordig? De G500s is in hardware termen inmiddels ook al hoog bejaard en is 10 jaar geleden uitgekomen.

@skipy05 Als je online kijkt lees je veel van dit soort klachten met allerlei muismatten, irritante is dat je in comments dan ook leest dat anderen met dezelfde combo geen problemen hebben. Lijkt dus behoorlijk hit of mis te zijn en een bekend G500s probleem.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipy05
Is idd een pik zwarte muismat.
Het gaat hier wel om een lazer muis.
Mijn g500s heeft zijn beste tijd wel gehad, ik wil wel een nieuwe kopen maar dan moet die er wel op werken.
Ik wil wel een andere muismat kopen maar volgens mij allemaal het zelfde type stof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:38

Croga

The Unreasonable Man

skipy05 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 08:15:
Is idd een pik zwarte muismat.
Het gaat hier wel om een lazer muis.
Mijn g500s heeft zijn beste tijd wel gehad, ik wil wel een nieuwe kopen maar dan moet die er wel op werken.
Ik wil wel een andere muismat kopen maar volgens mij allemaal het zelfde type stof
Het gaat dan ook niet om de stof (zolang het tenminste geen ultragladde, glimmende muismat is). Het gaat om het reflecterend vermogen. Dat moet goed zijn en zwart reflecteerd nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipy05
Ik zou de Logitech G502 HERO kopen.
Deze zal toch wel werken op de muismat?

Of zijn er betere modellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:00

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je denkt verkeerd. Prio 1 is de muis, die moet goed in je hand liggen etc want anders heb je kans op RSI.
Muismat is daar ondergeschikt aan.

Waarom gebruik je dat ding überhaupt? Ja, een muis verzamelt soms stof op zijn glijders maar dat pulk je er ook zo weer vanaf :)
Ik zie eigenlijk geen toegevoegde waarde van een matje :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skipy05
ik ga een nieuwe bureau maken en ik wil niet dat er na paar jaren krassen of matte plek opkomen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

skipy05 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 21:38:
ik ga een nieuwe bureau maken en ik wil niet dat er na paar jaren krassen of matte plek opkomen
Das een kwestie van de goede materiaalkeuze voor je blad dan.
En geloof me: aan een bureau wordt gewerkt, dus die krassen komen toch wel.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterEFG
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-04 13:12
Meen me te herinneren dat Logitech ooit in de software opties had voor verschillende ondergronden. Zelf dit ook wel eens moeten veranderen om het te laten werken op een nieuwe muismat.

Schijnt nog iets van "surface tuning" in de G-Hub settings te zitten, kan het zelf alleen niet controleren omdat ik geen G-Hub gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipy05
WinterEFG schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 18:49:
Meen me te herinneren dat Logitech ooit in de software opties had voor verschillende ondergronden. Zelf dit ook wel eens moeten veranderen om het te laten werken op een nieuwe muismat.

Schijnt nog iets van "surface tuning" in de G-Hub settings te zitten, kan het zelf alleen niet controleren omdat ik geen G-Hub gebruik.
surface tuning zit al een paar jaar spijtig genoeg niet meer in de software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterEFG
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-04 13:12
https://support.logi.com/...-G500s-Laser-Gaming-Mouse

Het is een beetje een klein pijltje om de windows versie in te voeren, daarna "show all downloads", gaat voor windows 10 in ieder geval helemaal terug tot 2013. Moet vast iets tussen zitten dat de optie nog heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metabool
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 28-06-2023
skipy05 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 21:38:
Cheapo ikea bureau hier, absoluut niets te zien van muis "krassen" na 5 jaar gebruik
Kan me ook niet indenken dat dat een dingetje is. Zitten er scheermesjes onder je computermuis?

Onder mijne (logitech mx master s) zitten gladde pads (af fabriek) - dat krast niet hoor.
Evt kan je er zelf een keer andere gladde stickers onder plakken.

Zal mij verbazen als iemand anders hier kan aangeven wel krassen op het bureau te hebben dankzij een computermuis. Laatste keer dat ik een muismat heb gezien, laat staan gebruikt begonnen jaartallen volgens mij nog met 19

Als je fijn of mooi vind natuurlijk niks van anderen aantrekken.
Maar zie muismat niet als iets wat nodig is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Eenmaal een Logitech MX Master gewend wil je niks anders meer. Heb zelf een product: Logitech MX Master 3 Ja, stukje duurder maar de meerprijs meer dan waard imho :)

Overigens staat ie momenteel qua prijs vrij hoog, maar als je amazon (.de en .es met name) in de gaten houdt komt ie regelmatig een stuk goedkoper. Zat zelf ergens rond de 90 euro iirc.

[ Voor 51% gewijzigd door The Eagle op 01-03-2023 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05 20:06

Glewellyn

is er ook weer.

The Eagle schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 21:09:
Eenmaal een Logitech MX Master gewend wil je niks anders meer. Heb zelf een product: Logitech MX Master 3 Ja, stukje duurder maar de meerprijs meer dan waard imho :)

...
Toen mijn eerste Logitech MX Master na 6 jaar intensief gebruik de geest gaf heb ik, nadat ik een andere muis uit de lade had gepakt, direct een nieuwe MX Master 3 besteld. Van beide muizen heb ik geen seconde spijt gehad.

Helemaal met @The Eagle eens.

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat je een muismat wilt lijkt me duidelijk, maar waarom focus op muis vervangen als combo niet werkt? Je kunt toch ook een andere mat proberen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:02
Croga schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 08:34:
[...]

Het gaat dan ook niet om de stof (zolang het tenminste geen ultragladde, glimmende muismat is). Het gaat om het reflecterend vermogen. Dat moet goed zijn en zwart reflecteerd nauwelijks.
Het gros van de muismatten die je kan krijgen is zwart en dof en reflecteert nauwelijks in die zin... dan zouden een heleboel muismatten niet goed werken. Gezien het een muismat van Razer betreft ga ik er ook rustig vanuit dat ze daar niet zomaar een stofje hebben uitgekozen en besloten er muismatten van te maken. Er moet wat anders aan de hand zijn.

Mijn sterke vermoeden is dat de muis van TS simpelweg niet meer goed functioneert, de laser is misschien niet krachtig genoeg meer, maar het kan ook vervuiling of beschadiging van de lens zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergenfietsen
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:21
Draai je muismat is om
Grote kans dat het dan wel werkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:37
Metabool schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 20:07:
[...]

Cheapo ikea bureau hier, absoluut niets te zien van muis "krassen" na 5 jaar gebruik
Kan me ook niet indenken dat dat een dingetje is. Zitten er scheermesjes onder je computermuis?

Onder mijne (logitech mx master s) zitten gladde pads (af fabriek) - dat krast niet hoor.
Evt kan je er zelf een keer andere gladde stickers onder plakken.

Zal mij verbazen als iemand anders hier kan aangeven wel krassen op het bureau te hebben dankzij een computermuis. Laatste keer dat ik een muismat heb gezien, laat staan gebruikt begonnen jaartallen volgens mij nog met 19

Als je fijn of mooi vind natuurlijk niks van anderen aantrekken.
Maar zie muismat niet als iets wat nodig is
In mijn ouderlijk huis had mijn vader een mooi bureau voor me gemaakt van een standaard bureaublad door dat tegen de muur te schroeven. Enkele jaren later had ik met mijn Logitech mx310 een grote afgeschuurde vlek op dat blad gemaakt, want gebruikte geen muismat. Alsof iemand er de schuurmachine een poos had opgezet. Ik weet niet wat er tegenwoordig onder de Logitech muizen zit geplakt maar ik ga zelf het risico niet meer nemen en gebruikt overal muismatjes. Ook als ik even met de laptop achter de eettafel zit. Kennissen hadden dit trouwens ook, hun eettafel had op verschillende plekken muisschade.
Pagina: 1