Verschil AMD CPUs?

Pagina: 1
Acties:

• Cornholi0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-06-2024
Hey,

Ik zie in de prijslijsten/pricewatch veel verschillende soorten Athlons staan, AXIA, MP etc. wat zijn de verschillen hiertussen?

En weet ook iemand toevallig de release date van de 'nieuwe' Duron (met Palomino core) want ik zie hem nog nergens staan. Draait die nieuwe Duron dan op 200 of 266 FSB? En kan ik die gewoon op een ECS K7dinges plank gooien (die met Sis735 chipset) gooien of past da nie.

Laatste vraag (ja ik weet het ik ben laastig :7)
Wat zijn de overclock mogelijkheden van de ECS plank, goed of slecht? Of kan ik beter w8'en op een ander board met Sis735 chipset waarmee je beter kunt OC'en?

Alvast bedankt iedereen, help me pleeeeeeeeze :)

Cornholi0

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

de Mp je bedoeld de "athlon MP"officiele naam is de server palomino

die morgan Duron loopt gewoon op 100fsb(200DDR)

en in NL duurt het meestal wat langer eer die redelijk leverbaar zijn of je moet naar japan/US moven

AXIA = een AMD product codering en is voor niet OC'ers onbelangrijk

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

AXIA staat voor de stepping. AXIA is nieuwer dan AVIA en beter over te klokken in het algemeen. En dan heb je nog AVIAR, AXIAR en AYHJA(R) voor de hogere aantal Ghz, die nog weer beter over te klokken schijnen te zijn

Zie anders deze site maar eens. Staat vol met testen tussen verschillende steppings, weeknummers en weet ik al niet meer om maar een verband tussen de lettertjes en cijfers op die core en de overklokbaarheid te vinden :P

• anthonov
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10-2023
Op vrijdag 31 augustus 2001 19:16 schreef PsyFlux het volgende:
[..]

Daar zit je dus ff heel erg fout... iemand die bijvoorbeeld graag z'n 1Ghz athlon wil overklokken zal ook altijd in de winkel vragen of ze ook AXIA cores hebben, aangezien ze meestal even duur zijn als AVIA en toch beter over te klokken zijn.
Ik vermoed dat je het niet helemaal goed gelezen hebt. Voor NIET OC'ers onbelangrijk. Een niet OC'er wil dus niet graag z'n 1GHz athlon overklokken.

Verwijderd

argh.. je hebt gelijk.
Ik las dus ff "en is voor OC'ers onbelangrijk...
bij deze: m'n excuses SuperG!