Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Systeem gaat voornamelijk Matlab gebruiken, denk hierbij aan verwerken grote datasets, beeld bewerking enz.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Systeem mag max 2k kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Twijfel tussen Intel i7 en Ryzen 7 (laatste gen). Heb zelf altijd met intel gewerkt, en ben geen gamer.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Systeem gaat simulaties draaien die dagen kunnen duren. Denk hierbij aan Finite Element Calculations. Daarnaast doe ik veel werk in Matlab, veel berekeningen enz. Systeem komt thuis in mijn kantoor te staan, dus geluid en energie gebruik neem ik ook mee in mijn overweging.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Twijfel tussen Intel i7 en Ryzen 7 (laatste gen). Systeem moet minstens 5 jaar mee.
Ik zelf dacht aan zoiets als deze:
Systeem gaat voornamelijk Matlab gebruiken, denk hierbij aan verwerken grote datasets, beeld bewerking enz.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Systeem mag max 2k kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Twijfel tussen Intel i7 en Ryzen 7 (laatste gen). Heb zelf altijd met intel gewerkt, en ben geen gamer.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Systeem gaat simulaties draaien die dagen kunnen duren. Denk hierbij aan Finite Element Calculations. Daarnaast doe ik veel werk in Matlab, veel berekeningen enz. Systeem komt thuis in mijn kantoor te staan, dus geluid en energie gebruik neem ik ook mee in mijn overweging.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Twijfel tussen Intel i7 en Ryzen 7 (laatste gen). Systeem moet minstens 5 jaar mee.
Ik zelf dacht aan zoiets als deze:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7-13700K Boxed | € 448,99 | € 448,99 |
1 | Moederborden | MSI MAG Z690 Tomahawk WiFi | € 279,- | € 279,- |
1 | Videokaarten | Inno3D GeForce RTX 3050 Twin X2 OC | € 295,- | € 295,- |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 82,90 | € 82,90 |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15 Bruin | € 99,90 | € 99,90 |
1 | Ventilatoren | be quiet! Pure Wings 2 PWM, 140mm | € 10,17 | € 10,17 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2B5600C36 | € 134,90 | € 134,90 |
1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 Platinum 850W | € 170,63 | € 170,63 |
1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 1TB | € 89,- | € 89,- |
Totaal | € 1.610,49 |