Hoe Vlaamse woning in Nederland verkopen ?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frin
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-12-2024
Wij hebben een vrijstaande woning met stallen en een ruime weide voor paarden aanpalend.
Geen buren, enkel velden met vergezicht.
Het is een gegeerde buurt voor Nederlanders, zo woont bvb Rik de Leeuw op amper 1 km.

Probleem is dat hier in België ze dit niet waarderen, maw ze geven niet de waarde die het heeft.

Hoe kunnen we dit op de Nederlandse markt plaatsen ?

Alle reacties

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:23

Koekfabriek

King Billy on the wall

Nederlandse makelaar aanschrijven?
Wie is Rik de Leeuw trouwens? Nog nooit van de beste man gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-06 16:01
Een Nederlandse (NVM) makelaar in de hand nemen die het hier op Funda (meest bezochte woningverkoopsite) kan zetten.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:04

Qwerty-273

Meukposter

Een makelaar uit NL in de arm nemen? Op bijvoorbeeld Funda staan ook huizen buiten NL maar binnen Europa : https://www.funda.nl/europe/ daarvan staan er 442 in België.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frin
Koekfabriek schreef op maandag 27 februari 2023 @ 15:28:
Nederlandse makelaar aanschrijven?
Wie is Rik de Leeuw trouwens? Nog nooit van de beste man gehoord.
Wikipedia: Rick de Leeuw

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• jannus66
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11:31
frin schreef op maandag 27 februari 2023 @ 15:25:

Het is een gegeerde buurt voor Nederlanders, zo woont bvb Rik de Leeuw op amper 1 km.
Ik begrijp niet dat dat een pre is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frin
jannus66 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 15:35:
[...]

Ik begrijp niet dat dat een pre is
Er wonen veel bekende Nederlanders in Zuid-Limburg (regio Borgloon)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:25
Ik lees erin: hoe kan ik mijn vlaamse woning verkopen aan typische NL huizenprijzen?

Bij ons zijn de prijzen inderdaad nog niet van de pot gerukt, nu weet ik niet hoe dit zich in het grensgebied vertaalt? Zijn ze over de grens vergelijkbaar van prijs of duurder?

Weet dat veel NL mensen bewust over de grens gaan om goedkoper uit te zijn, niet om een vergelijkbare prijs te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:08

Roozzz

Plus ultra

Ik mis het punt even. De Belgische makelaars taxeren hem dus op een (te) lage waarde? Wat doet je denken dat dat foutief is?

Een NL makelaar zal ook gewoon kijken naar de huizenprijzen in de omgeving... Vanwaar verwacht je een substantieel andere uitkomst?

Je zou kunnen zoeken naar een makelaar die ook wat promoot op funda oid. Of een NL makelaar zomaar in België wil verkopen (lees bedrijfsmatige activiteiten verrichten) vraag ik me af, maar wie weet. Of het interessant is vraag ik me af. Onder aan de streep staat dat huis nog steeds in België, niet in NL met haar huizenprijzen.

[ Voor 4% gewijzigd door Roozzz op 27-02-2023 16:26 ]

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Topicstarter denkt dat het een aantrekkelijk huis is voor Nederlanders, en wil dus de zichtbaarheid van dit huis onder potentiële Nederlandse kopers vergroten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:40
Wat je hier in de regio wel ziet is dat ze het dichtsbijzijnde punt wat nog in NL ligt, kiezen om m op Funda te plaatsen.

[ Voor 4% gewijzigd door SkiFan op 27-02-2023 16:33 ]

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:04

Qwerty-273

Meukposter

@SkiFan dat is dus eigenlijk niet nodig. Funda biedt gewoon een België optie aan (naast tal van andere landen). Daarmee mis je wel de NL'ers die alleen naar het aanbod binnen NL kijken - maar dat is dan ook een keuze van die groep die rond kijkt. Ik denk ook dat je die niet snel verleidt om een internationale stap te maken (daar komt toch meer bij kijken dan een koop van een huis).

Om een voorbeeld op een steenworp van Maastricht te nemen:
https://www.funda.nl/euro...s-88457840-keelstraat-12/

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Genoeg makelaars die huizen net over de grens op Funda in de dichtstbijzijnde Nederlandse grensgemeente plaatsen.

Het Duitse Kranenburg, net over de grens bij Nijmegen, is ook zo'n Nederlandse enclave en staat op Funda vaak in de Nederlandse gemeente Berg en Dal geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:40
@sambalbaj Exact dat dus. Woon zelf ook over de grens (Regio Nijmegen).

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13:57
Ik denk dat ik voor veel Nederlanders spreek als ik zeg dat:
- we hem niet kennen en hij geen typische BN'er is
- we als Nederlanders überhaupt weinig hebben met de zogenaamde 'bekende nederlandeds' en dat dan ook 0,0 effect heeft op de verkoopprijs (bij een aantal BN'ers zelfs negatief)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 05-06 10:14
frin schreef op maandag 27 februari 2023 @ 15:44:
[...]
Er wonen veel bekende Nederlanders in Zuid-Limburg (regio Borgloon)
Wat is daar dan positief aan? Denk je dat de prijs van een huis kan beïnvloeden? Persoonlijk zou het mij echt niets uitmaken of er bekende mensen bij mij in de buurt wonen.

Zoals aangegeven is zal je met een Nederlandse makelaar moeten overleggen waar je het beste je huis op te koop kan zetten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JZX81_Drift
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 05-06 21:45

JZX81_Drift

No gods, only 4AGE

Ah, dus het is een buurt met uitgebluste boomers die hun gouden BN'er jaren achter zich hebben? Ik bied de helft :+

Knutselt graag aan roestige achterwielaangedreven Japanse wrakken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:18

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
frin schreef op maandag 27 februari 2023 @ 15:25:
Wij hebben een vrijstaande woning met stallen en een ruime weide voor paarden aanpalend.
Geen buren, enkel velden met vergezicht.
Daar is vast een markt voor :). Maar er zijn ook zat mensen die niet zoveel grond (onderhoud) willen. Daarnaast is de doelgroep “met paarden” een stuk kleiner. En geen buren kan ook een nadeel zijn. Nogmaals er is voor alles een markt, maar de punten die je noemt zijn voor bepaalde doelgroepen nadelen ipv voordelen.
Ik denk dat jij dit misschien heel interessant vindt, maar dat betekent niet dat potentiële kopers dat ook zo zien. Zes huizen verder op in mijn straat woont een zeer bekende Nederlander maar dat heeft nul invloed gehad op onze beslissing. Niemand in de straat die het interesseert.
Probleem is dat hier in België ze dit niet waarderen, maw ze geven niet de waarde die het heeft.
Ik denk zelf dat hier het probleem zit: jij denkt dat de waarde hoger moet zijn vanwege die stallen, weide en een beroemde Nederlander. En dat het dus aan de promotie moet liggen. Houd er ook rekening mee dat het aan iets anders kan liggen: niet iedereen wil in België wonen, met paarden en die beroemde nederland om de hoek. De Belgische markt heeft lijkt het gesproken en is het niet eens met jouw waardebepaling.

[ Voor 14% gewijzigd door We Are Borg op 27-02-2023 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:01

Oekol

waka waka hey hey

Haha lekker boeiend dat iemand in Heks woont toch? Ik gok dat er ook tal van BN'ers bij mij in de stad. Niemand geeft er een stuiver meer door voor m'n huis.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Oekol schreef op maandag 27 februari 2023 @ 22:19:
Haha lekker boeiend dat iemand in Heks woont toch? Ik gok dat er ook tal van BN'ers bij mij in de stad. Niemand geeft er een stuiver meer door voor m'n huis.
Bij de meeste bn-ers als buren geef ik eerder minder. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwibox
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 13:23
Hoe Vlaamse woning verkopen voor NL'se prijzen:
1. Huur een graafmachine, een kraan en een platte wagen (e.e.a. is afhankelijk van het formaat woning).
2. Graaf de woning uit en plaats op platte wagen.
3. Rijd de platte wagen met woning naar Nederland.
4. Plaats woning terug in de volle grond (niet te veel water geven, maar wel veel zon)
5. Profit!

Maar nog veel sneller en eenvoudiger is om de papieren in NL te tekenen, dan heb je je Vlaamse woning in NL verkocht...

@frin is duidelijk geen makelaar noch heeft ie daar verstand van: locatie is alles. Waarom denk je anders dat een vrijstaand herenhuis in hartje Amsterdam vele miljoenen kost en hetzelfde huis in hartje Groningen amper een halve?

Er zijn vast NL'se makelaar die je stulpje op Funda.nl willen zetten, maar waar denk je dat ze hun advies gaan inwinnen voor de lokale woningmarkt en bijhorende taxatie? Juist, bij een Belgische makelaar in de buurt... Dus ik verwacht dat je daar net zo veel opschiet als met een graafploeg en een platte kar...

Als je meer geld voor je huis wilt - wie wilt dat niet - vraag dan als eerste aan de makelaar/taxateur wat er verbeterd zou kunnen worden aan de woning waardoor je er meer voor zou kunnen krijgen. Doe daarna een kosten/baten analyse wat zo'n verbouwing/verbetering gaat kosten en wat het op zou kunnen leveren. Daar heb je veel meer aan dan Nederlanders lokken naar een klein gehucht met een of andere BN'er waar nog nooit iemand van gehoord heeft ;)

[ Voor 45% gewijzigd door kwibox op 27-02-2023 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-06 20:48
In Oost Groningen koop je ook meer woning en ruimte dan op andere plaatsen.

Je hoopt op een gekke Hollander die de hoofdprijs betaald voor je woning?
Dan zet je hem daarvoor toch te koop?

De makelaar geeft, tenminste in Nederland, een indicatie. Geen makelaar die jou verplicht hem te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-06 03:15
Kijk hoe vergelijkbare woningen in de grensstreek worden aangeboden en contacteer de makelaar? In NL Zuid-Limburg staan de BE huizen gewoon op Funda, genoeg vraag naar woningen rondom Lanaken (in BE bij Maastricht).
Pagina: 1